Strona 9 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 110

Temat: P0201 i P0500 - poszarpywanie autem 2.0 V6

  1. #81
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,643

    Domyślnie

    Cytat Napisał maestro Zobacz post
    Domyślnie

    To nie jest Bóg wie jakie auto żeby przewody kosztowały kilkaset złotych, czyli ponad tysiąc za komplet. Co one są ze złota?
    Nie, po prostu jest drogie bo tych silników było mało. Możesz kupić sentechy za 300zł ale one nie sprostają w tym silniku.



    Cytat Napisał maestro Zobacz post
    Kupiłbym 3.0 i byloby to samo?
    Nie. 24V uchodzi za "odporniejszy" silnik. Nie ma słabych punktów jak TB, czyli zapłonu, turbiny. Nie jest tak czuły na szczelność dolotu itd... Są różne niuansiki ale tak jak zawsze powtarzam (z autopsji) TB to silnik który wymaga większej troski.

  2. #82
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie

    Pomiar kompresji

    1. 10.8
    2. 11.2
    3. 10.7
    4. 10.9
    5. 11.2
    6. 11.1

    Chyba raczej w porządku? Cieszy fakt że jest równa A czy to dużo czy mało dla turbobenzyny?

    Więc wykluczyłem zasadniczo 'wade silnika'.
    Zacząłem rozbierać więc odme, to całe odpowietrzenie i ten 'zbiornik par paliwa' czy jakoś tam. No i posypały sie kartofle... Był zabity mazią, która od razu dała mi do myślenia w kwestii uszczelki pod głowicą, ale kopcić nie kopci, płyn w normie (sprawdzany 'testerem' na zawartość spalin - brak). Wszystkie te węże były mniej lub bardziej zawalone tą zupą. Zabity był ten zbiorniczek. Po wyczyszczeniu i odpaleniu - przez pare minut równa praca. Micha sie cieszy Ale zaczęło sie na nowo. Sprawdzaliśmy 'organoleptycznie' poprzez wyjęcie przewodów, wetknięcie świec i krecenie czy skacze iskra - wszedzie skacze. Więc podjąłem decyzje o ponownym podpięciu LPG. I tutaj był chyba 'przełom/klucz'. Auto na LPG pracuje idealnie - tak jak dawniej. Przejscie na benzyne - 5 garów, czasem 6.

    Myśle że teraz to już ewidentnie wtryskiwacz - notabene FES nie wykrywa go na postoju, ale po krótkiej jeździe wywala bład na nowo.

  3. #83
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie

    Czy przepływomierz może pieprzyć sprawe?

    Czy np błędne odczyty na przepływomierzu to przyczyna czy skutek 'awarii'?

  4. #84
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,643

    Domyślnie

    Właśnie TB jest takim silnikiem w którym nie do końca możesz mieć pewność co jest przyczyną. Generalnie musi być wszystko dobrze. Ja już miałem takie kwiatki że na prawdę przez rzecz pozornie nie mającą wpływu silnik nie pracował jak należy. Sprawdź przepływ i charakterystykę przepływki.

  5. #85
    Użytkownik Ogier Avatar mizer
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Nowy Kamień
    Auto
    Alfa 166 2.0 V6 TB
    Postów
    187

    Domyślnie

    Jak przeczytałem cały ten temat to teraz Ci się nie dziwie że źle myslałeś o tym samochodzie...mam taki sam silnik jak twój i mam teraz obawy co do uzytkowania tego samochodu...jutro jade do swojego mechanika niech go przegladnie jak przez lupę niechciałbym mieć z nim takiego problemu jeżdze dużo z dzieckiem i żoną i nie chciał bym żeby mi gdzieś w srodu nocy staną w szarym polu....no ale w końcu wiesz skąd sie wzioło paliwo w oleju ??

  6. #86
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie

    Teoretycznie wtryskiwaczem nie przelało by sie tyle, a lanie więcej niż jednego (na maxa) uniemożliwia jazde - po za tym zwarcie cewki wtryskiwacza to góra 5 minut jego pracy - potem nastepuje zniszczenie. Zapchany był ten cały odstojnik par paliwa czy czegos tam, ten zbiorniczek za kolektorem, to jedyne połączenie baku i silnika więc obstawiam na to. Wszystko bylo zatkane :|

    Błąd wtryskiwacza już nie występuje a auto nadal nie chodzi jak trzeba. Przezornie skołowałem przewody od TB w której silnik pracował w porządku - brak różnicy. Więc TEORETYCZNIE przewody odpadaja.

    Odpiąłem przepływke. Auto na pewno pracuje o wiele lepiej, czasem gdzieś mu sie pierdnie z wydechu, ale mimo wszystko nie jest tak jak wczesniej. Ma kopa o wiele łatwiej osiągalnego ale i tak ma chwile zawahania jak wciskam gaz.

    Powoli kończą sie możliwości.

    Przekazałem całą historię poprzedniemu właścicielowi - włosy dęba mu stanęły - to rzecz jasna. On celuje w cewke. Ale tak to możemy wszystko celować...


    Bez przepływki
    GAZ


    BENZYNA



    Z przepływką
    GAZ


    BENZYNA

  7. #87
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,643

    Domyślnie

    Nie rozumiem dlaczego z odłączonym przepływomierzem pokazuje przepływ a napięcie 0,000. Przecież przepływ obliczany jest właśnie z napięcia....

  8. #88
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie

    Zastanowiło mnie to ale uznałem 'że tak ma być' bo sobie oblicza na podstawie jeszcze czegoś tam. Kończą sie pomysły...

  9. #89
    Użytkownik Ogier Avatar mizer
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Nowy Kamień
    Auto
    Alfa 166 2.0 V6 TB
    Postów
    187

    Domyślnie

    Jak chcesz to jutro podjade do swojego mechanika i porobię screeny swojego mi wszystko działa OK i też mam gaz więc porównasz sobię parametry

  10. #90
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie

    Jak było dobrze to kojarzą mi sie podobne parametry. Nie zwracałem tylko uwagi na kąt przepustnicy. Ogólnie wszystko wygląda OK.
    Czemu tylko na odpietej przepływce jest wyraźnie lepsza praca silnika, ale i tak nieodpowiednio pracuje.

Podobne wątki

  1. Brak pomysłu błedy P0201-4
    Utworzone przez korokines w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-12-2018, 22:58
  2. p0201-4 błąd obwodu wtryskiwaczy - uszkodzenie ECU
    Utworzone przez sumka33 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-08-2015, 16:43
  3. lekkie poszarpywanie silnikeim
    Utworzone przez zieluch111 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-06-2011, 16:37
  4. Poszarpywanie podczas jazdy
    Utworzone przez skopek w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-10-2010, 08:41
  5. Błędy P0443 i P0201 do P0204 Co z tym zrobić?
    Utworzone przez siwcu w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-01-2010, 18:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory