Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Części - jakich producentów wybrać?

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    AR 166, 2004r. 2.4 JTDm 175KM
    Postów
    376

    Domyślnie Części - jakich producentów wybrać?

    Witam forumowiczów .

    Przyszedł czas żeby kupić worek części. Chciałbym się was poradzić jakich producentów owych części wybrać, żeby nie kupić czegoś co padnie po kilku tysiącach kilometrów. No więc po kolei:

    -Przeguby wewnętrzne
    -Łożyska z piastami na tył (tutaj myślałem nad SKFem)
    -Świece żarowe (Bosch?)
    -Tarcze + klocki na przód (myślę nad zestawem ATE gładkie + Ferrodo Premier, bo teraz mam Brembo + TRW i strasznie piszczą)


    Próbowałem pisać do puotka odnośnie części, ale odzewu zero, tak więc dodatkowe pytanie - u kogo z forum można kupić takie rzeczy w dobrej cenie?


    Następna sprawa - koła z tyłu stoją mi tak /-\. Około rok temu wymieniany był cały zawias z tyłu - wszystkie wahacze, tuleje belki itd. Byłem wczoraj u mechanika, powiedział że nie ma żadnych luzów, a to że koła stoją w taki sposób spowodowane jest wadą fabryczną wahaczy, bo ze względu na swój kształt po jakimś czasie się wyginają. Szczerze mówiąc - nigdy wcześniej nie słyszałem o czymś takim. Szukać dalej, czy wymienić te wahacze?


    Z góry dzięki za pomoc
    Ostatnio edytowane przez Piotrekx ; 14-02-2013 o 12:05

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotrekx Zobacz post
    -Przeguby wewnętrzne
    Moim zdaniem obojętne.


    Cytat Napisał Piotrekx Zobacz post
    -Łożyska z piastami na tył (tutaj myślałem nad SKFem)
    Warte uwagi są jeszcze SNR, są tańsze a równie dobre.


    Cytat Napisał Piotrekx Zobacz post
    -Tarcze + klocki na przód (myślę nad zestawem ATE gładkie + Ferrodo Premier, bo teraz mam Brembo + TRW i strasznie piszczą)
    To że piszczą to kwestia źle dobranej pary ciernej (tarcze-klocki). Ludzie myślą że do jakichkolwiek tarcz dobiorą sobie cyniarskie klocki i będzie się czym chwalić. Nic bardziej błędnego. Piszczeć mogą też od zabrudzonych, skorodowanych zacisków. Konkretnie chodzi o tłoczki. Nie będę tu rozwijał teorii bo w necie jest tego pełno. Dobierz DOBRZE klocki do tarcz a zaciski i tłoczki wyczyść a będziesz miał problem z głowy. Marka pod tym względem nie ma znaczenia. Znaczenie będzie miała przy odprowadzaniu ciepła i innych właściwościach mechanicznych. Ale pod tym względem obie wymienione firmy będą ok.

    Cytat Napisał Piotrekx Zobacz post
    Próbowałem pisać do puotka odnośnie części, ale odzewu zero, tak więc dodatkowe pytanie - u kogo z forum można kupić takie rzeczy w dobrej cenie?
    W dobrej cenie to jest na allegro, albo możesz też próbować w autosklep24. Zależy co chcesz kupić to w różnych miejscach. Mi czasami się opłaca po prostu pojechać do sklepu z częściami.


    Cytat Napisał Piotrekx Zobacz post
    Następna sprawa - koła z tyłu stoją mi tak /-\. Około rok temu wymieniany był cały zawias z tyłu - wszystkie wahacze, tuleje belki itd. Byłem wczoraj u mechanika, powiedział że nie ma żadnych luzów, a to że koła stoją w taki sposób spowodowane jest wadą fabryczną wahaczy, bo ze względu na swój kształt po jakimś czasie się wyginają. Szczerze mówiąc - nigdy wcześniej nie słyszałem o czymś takim. Szukać dalej, czy wymienić te wahacze?


    Z góry dzięki za pomoc
    ... no tu mechanik widać że zaczynał od lepienia pierogów......... Nie wiem co Twoim zdaniem oznacza że koła są pochylone ale jeżeli luzów brak, geometria ok i opon nie tnie (a w szczególności opon nie tnie) to bym jeździł i nie zadawał pytań. Kontroluj stan bieżnika suwmiarką i jak zobaczysz że "bierze" nierówno wtedy zacznij inwestycję.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar GrzesiuSiedlce
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Siedlce
    Auto
    AR 166 00r 3.0 busso / Lancia Thesis 02r 2.0tb
    Postów
    214

    Domyślnie

    Chcesz części wal do mnie na PW. Mam zniżki takie jak mają warsztaty

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    166 2.4jtd spider 3,2v6
    Postów
    217

    Domyślnie

    Jakiej firmy były tuleje pływające do zwrotnicy.Koła muszą stać prosto jeśli są pochylone to jest coś do wymiany.
    pawel164

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    AR 166, 2004r. 2.4 JTDm 175KM
    Postów
    376

    Domyślnie

    Bardzo dziękuję za pomoc . Większość rzeczy już wybrana, ale pojawiło się jedno 'ale'.

    W poliftowych 166 nie występują "zwykłe" przeguby wewnętrzne, tylko zestaw krzyżak + kielich. O ile na lewą stronę da się przeżyć jego cenę (498zł kielich z taniegofiata + krzyżak za 130 z autosklep24.pl), to cena prawego przeraża - 900zł w autosklepie + do tego krzyżak. Co do regeneracji - dzwoniłem, 500zł netto za jeden, tak więc już bym wolał się szarpnąć, kupić nowe i mieć spokój na dłuższy czas. Ale pojawia się oczywiście pytanie - czy da się to kupić gdzieś taniej?

Podobne wątki

  1. Rozrząd V6 - jakie części, jakich producentów?
    Utworzone przez lukas7277 w dziale 166
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 27-06-2022, 20:54
  2. JTD8v - Kolizja, szukanie części - z jakich modeli?
    Utworzone przez barat w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-03-2013, 18:41
  3. [146] Z jakich fiatów pasują części?
    Utworzone przez makoomba w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-11-2010, 13:15
  4. Części jakich marek ?
    Utworzone przez mcsudi w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 14-04-2009, 18:44
  5. [156] zawieszenie które części wybrać
    Utworzone przez mrutyś w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 18-10-2008, 10:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory