Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Crosswagon. Zaświeciło się "Motor Control System Failure". FES pokazał błąd wtrysku.

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kazek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r
    Postów
    423

    Domyślnie

    Prawie to niemożliwe, żeby kabelki były przyczyną. Ale możesz sprawdzić oporność poszczególnych kabli również. Zawsze to mniej roboty niż zabawa wtryskami (a przy każdym wyciągnięciu wtrysków trzeba używać nowej podkładki.

    Ja proponuje jednak zacząć od sprawdzenia oporności wtryskiwaczy bo na 99% będziesz miał odchył na tym uszkodzonym 3 cylindrze co jednoznacznie pokaże na uszkodzony wtrysk. Jak nie masz to kup najtańszy multimetr w castoriamie za 15zł i do dzieła
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r

  2. #12
    Bartosz Foltyn
    Gość

    Domyślnie

    mam jakie cudenko. Jutro sprawdzę (w zasadzie to już dzisiaj) Dzieki wielkie za pomoc Koledzy jak to sprawdzę to napisze co i jak.

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Panowie u mnie tez siedzi ten blad i silnik nie pracuje normalnie. Czuc czasami jak dostaje "czkawki" i to bedzie chyba wlasnie ten 3 wtrysk bo kod bledu to tez P0203 ,doszlo do tego ze auto zaczelo chodzic juz tylko na 3 gary...ale mechanik mi to ogarnal ( nie powiedzial mi tylko co bylo przyczyna ,ale ja sugerowalem mu ze moze kable ,lub kostki gdzies nie lacza ) i chodzi na 4 gary ,ale jak mowie ,czasami czuc ze sie mu czka na wolnych obrotach...Mam jeszcze jeden problem ,a chodzi o kod bledu P2148 - Ster. wtryskiwaczy zaplonu 1 i auto mi gasnie jak dojezdzam do swiatel lub krzyzowki...pod obciazeniem nie zgasnie...przekrece stacyjke, odczekam chwile (bo jak od razu chce odpalic to nie zapali) i zapali...

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    W sprawie tego bledu proponuje jeszcze sciagnac oslone i posprawdzac przewody do wtrysku. Mi np stopila sie izolacja.

    Sent from my GT-I5700 using Tapatalk
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał peenbe Zobacz post
    P2148 - Ster. wtryskiwaczy zaplonu
    Posprawdzaj wiązki przewodów, które idą do wtryskiwaczy oraz wtryskiwacze. Mogą być uszkodzone i powodować zwarcie. Rzadziej spotykane, to awaria ECU.

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bartosz Foltyn Zobacz post
    Który to trzeci cylinder? Czy ktoś miał już coś takiego? Jak to naprawić?
    3 wtrysk liczymy począwszy od strony rozrządu ;


    przyczyną problemu jest kostka\konektor podłączona do tego wtryskiwacza , ta kostka ma najkrótszy kabel wychodzący z wiązki , i z biegiem czasu styk w kostce się luzuje z wtryskiwaczem , może się lekko wypalić przez to , i występuje szarpanie , dławienie , itp ,

    doraźnie lekko , np szpilką , agrafką , dogiąć styki w kostce , użyć kontakt sprej , ale żeby się pozbyć problemu należy wymienić kostkę ,

    aso opel sprzedaje taki zestaw naprawczy (jak wiemy ich CDTI to tak naprawdę nasz fiatowski JTD , a oni mają ten sam problem ) , zestaw kosztuje ok 100pln , w zestawie jest kawałek wiązki z nową przeprojektowaną kostką , odcinamy kawałek starej wiązki 3 wtrysku i wlutowujemy nową i cieszymy się z auta ;


    kolego peenbe ciebie to też dotyczy
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Cytat Napisał kobe83 Zobacz post
    Mi np stopila sie izolacja.
    ale izolacja samego kabla ,czy ta czarna izolacja wiazki chyba dwoch kabli, ale sprawdze wszystkie kable ,dzkie za podpowiedz...

  8. #18
    Bartosz Foltyn
    Gość

    Domyślnie

    Kolego Sedici, masz u mnie wielkie piwo . Było dokładnie to co napisałeś. Auto jeździ jak nowe . Dziękuję Ci Bardzo.
    Pytanko mam czy na allegro dostane taką kostkę. Najbliżej opel jest ponad 100km od mojego domu .

    - - - Updated - - -

    Czy to jest to? http://allegro.pl/wtyk-szczelny-fiat-alfa-opel-multijet-cdti-i3022488993.html

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bartosz Foltyn Zobacz post
    Kolego Sedici, masz u mnie wielkie piwo . Było dokładnie to co napisałeś. Auto jeździ jak nowe . Dziękuję Ci Bardzo.
    Pytanko mam czy na allegro dostane taką kostkę. Najbliżej opel jest ponad 100km od mojego domu .

    - - - Updated - - -

    Czy to jest to? http://allegro.pl/wtyk-szczelny-fiat...022488993.html
    O tak , lubię piwo


    na allegro może nie być ale gdzieś na necie może aso opla sprzedaje te zestawy naprawcze , podam wam numer tego zestawu i foto jak ma to wyglądać

    nr zestawu naprawczego 93189918



    Uploaded with ImageShack.us

    jak widać , w zestawie jest kawałek wiązki (jest kilka średnic kabelków do wyboru i należy dobrać zbliżoną średnicę do fabrycznej - 2 kabelki z tego woreczka będą potrzebne ) i nowy przeprojektowany konektor (zamiast starego typu żółtego , to nowy niebieski) , odcina się kawałek starej wiązki i wlutowuje nowe dwa kabelki , wkłada się je w kostkę i koniec ;

    BTW oczywiście możesz spróbować kupić samą kostkę z ''twojej '' aukcji , ale nie wiem czy to wystarczy , bo często z powodu słabego kontaktu wypalają się styki w kostce , i sama nowa kostka może nie załatwić sprawy , ale możesz spróbować
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Rzeszów / Stalowa Wola
    Auto
    156 FL 1.9 16V A5000 (110kw)
    Postów
    83

    Domyślnie

    odkopię starego suchara, ale może się komuś przyda. Da się takie wtyczki kupić po 12pln/szt. Trzeba natomiast samemu sobie zarobić końcówki i ładnie wszystko poskładać. W kwocie 50pln wymienicie wszystkie cztery a przy okazji będziecie mięli okazję dokładnie sprawdzić każde połączenie. Ja szukałem wtyczek po frazach:

    "gniazdo wtyk kostka Z/2 WTRYSK NT"

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-01-2016, 15:07
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-01-2013, 21:06
  3. Błąd p1102 i napis "Motor control system failure
    Utworzone przez RALFTYCHY w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 15-07-2012, 21:33
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 07-08-2011, 09:47
  5. 156 gta "Motor Control System Failure" Kody usterek
    Utworzone przez bedziora w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-09-2010, 14:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory