A możesz mi powiedzieć jak wygląda odpowietrzanie w JTS'ie, może sam to zrobię.![]()
A możesz mi powiedzieć jak wygląda odpowietrzanie w JTS'ie, może sam to zrobię.![]()
Ja bym proponował tak - odpalamy auto, w kabinie ustawiamy pokrętło od temperatury na maxa, odkręcamy korek od wlewu płynu i czekamy aż się wentylator nie włączy potem dolewamy ile brakuje i powinno być ok. Ewentualnie możesz jeszcze szukać na wężach z tyłu za silnikiem plastikowego odpowietrznika. A może być jeszcze chłodnica zapowietrzona - wtedy z prawej strony u góry odkręcamy plastikowy wkręt i czekamy aż popłynie płyn - wtedy zakręcamy.
O, dzięki wielkieJutro się tym zajmę.
Panowie zrobię odkop bo nie chce mi się zakładać nowego tematu, mam podobną sytuację ale w 2.4 JTD i to w dużo mniejszych ilościach mniej więcej po około 300km ubywa mniej więcej około 3mm z zakresu na zbiorniczku może nawet mniej ale tak co kolejne 300km i niżej i niżej aż w tym momencie stoi płyn na minimum i obserwuje czy niżej już nie spadnie, przejrzałem chyba już wszystko wyciek zauważyłem leciutki jeden na obudowie termostatu, widoczne poniżej na foto, ale wątpię, że przez to ubywa, objawów uszkodzenia uszczelki również brak, nie sprawdzę teraz czy auto dymi na biało bo jest mrozik zawsze po odpaleniu trochę mi dymiła na biało po paru minutach przestaje z resztą jak każdy samochód przy tej temperaturze, chłodnicy nie widać zbytnio w 156 ale też to co można zobaczyć to wygląda dobrze, może jest jakiś kontrast dolewany do płynu chłodniczego, żeby zobaczyć czy gdzieś ucieka ?
![]()
Panowie może jakieś sugestie ?
Jak widzisz wyciek przy termostacie to od tego zacznij, może przewód do wymiany. Stara guma przepuszcza. Niedawno wymieniłem u siebie 3 węże bo właśnie tak sobie powolutku ubywało, guma była zwyczajnie sparciała i przepuszczała płyn na końcówkach.
Przewody wszystkie sprawdziłem nic nie widać niepokojącego, chyba, że są jakieś których nie widać, sprawdzałem również czy przy nagrzewnicy jest mokro, ale suchiuteńko, a ten termostat to wątpię aby tyle płynu przez niego uciekało, nawet okolice są suche i bez jakiegokolwiek osadu, są jakieś preparaty dzięki którym łatwiej znaleźć wyciek jak np. w układach klimatyzacji ?
Paweł jak masz rozgrzany silnik i stoisz np na światłach to widzisz jakiś dym wydobywający się z pod maski? U mnie przy dziurawej chłodnicy było to widoczne na postoju na światłach, korku itp. Po za tym u mnie przy dziurawej chłodnicy układ był wiecznie zapowietrzony, odkręcałeś korek od zbiorniczka i było słychać cały czas syk przy każdym odkręceniu i towarzyszyło temu wypełnienie zbiorniczka płynem od poziomu lekko powyżej min do max
Mam dokładnie taki sam objaw z tym syczeniem i podnoszeniem stanu po odkręceniu oczywiście po nagrzaniu płynu, a dym wydobywał się z pod maski ale tylko jak była lekka odwilż i to chyba w momencie jak termostat puścił gorący płyn na chłodnicę i myślę, że przyczyną była mokra chłodnica, para wydobywała się z lewej atrapy chłodnicy (od strony kierowcy)
Paweł zwróć uwagę czy będzie para leciała cały czas czy przez chwilę, u mnie leciała cały czas właśnie atrapami i miałem mocno dziurawą chłodnicę. Z wierzchu wyglądała dobrze, za to po ściągnięciu wentylatorów i chłodnicy klimy ukazało się 4 albo 5 dziurek i cała chłodnica była zielona od płynu.