Nie jest to raczej wina przełącznika gdyż ASR domyślnie jest włączony. A skoro nie działa, natomiast działa ABS to może nie ma ASR.
Nie jest to raczej wina przełącznika gdyż ASR domyślnie jest włączony. A skoro nie działa, natomiast działa ABS to może nie ma ASR.
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
Po nacisnieciu przycisku asr powinna sie zapalic kontrolka asr ( kolko ze zwirem) i wyswietlic komunikat asr off , musisz miec kontrolke na desce od asr lub vdc jesli masz vdc jest tylko kontrolka vdc nie ma asr , u Ciebie wyglada ze nie masz takze asr , choc najlepiej podepnij sie kablem i sprawdz jaka masz wersje. Jesli dziala abs asr moze nie dzialac , system abs asr vdc sa razem spiete ale nadrzednym jest abs i mimo awarii pozostalych systemow abs moze dzialac.
Z waszych informacji wynika że albo mam dołożony panel z przyciskiem ASR albo mam wymienione zegary bo nie mam na zegarach nic co wskazywałoby na ESP lub ASR. A guzik ASR mam![]()
wiec z tego co piszesz nie masz ASR. A w środku masz poskładanego z kilku 147 kaszalota.
Odezwał się ten co ma 147 poskładane też z GT
A tak w ogóle to zastanawiam się jak wyglądał ten panel gdzie jest przełącznik ASR gdy auto ASR nie miało.
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
Nie rusza mnie to wiem że to auto to kaszalot, dobra na dojazdy do roboty
Niestety jeżeli mój to kaszalot to reszta 147 również ciężko nazwać autami![]()
Niewiem jak jest w tych z ARS , ale chyba obok przełącznika jest jeden pusty ( zaślepka )
Bez ARS w tym miejscu są dwie zaślepki w kształcie tych przycisków, jak ten wolny obok ASR, w wersji która go ma.
Niestety to nie pierwszy przypadek w Alfach , gdzie wyposażenie czasami jest delikatnie mówiąc niezrozumiałe, widocznie montowali to co mieli pod ręką.
Ostatnia z Alf : Alfa Romeo 159 ,
Teraz: Mercedes CLS 55 AMG & Suzuki SV 1000S
OD DUŻEGO SILNIKA LEPSZY JEST ? ..... JESZCZE WIĘKSZY SILNIK
Nie chcę być wstrętny ale jak przyjedziesz do mnie to w 5 min określę co masz a co nie. I wydaje mi się, że mając auto i mieć coś nie działającego i nie wiedzieć nawet co się ma to wydaje się sama opinia o tym, że się nie znasz.
A dodając do tematu co może mieć a co nie to:
Bosch ABS 5.7 |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|KL 1ELM 1OBDKey 1A1
Bosch ABS 5.7 ASR/TC |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|KL 1ELM 1OBDKey 1A1
Bosch ABS 5.7 VDC |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ|KL 1ELM 1OBDKey 1A1
Bosch ABS 8 |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|KL 1ELM 1OBDKey 1A1
Bosch ABS 8 ASR |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ|KL 1ELM 1OBDKey 1A1
Bosch ABS 8 VDC
MES jak widzisz obsługuje wszelkie systemy, które były montowane i "fachowe" podłączenie pod komputer wykaże co posiadasz i ew. dlaczego nie działa.
Moja rada ... zostaw już samoczynne sprawdzenie i skorzystaj np z ASO , "może" oni Ci pomogą.
Doczytując jeszcze instrukcję ze 147 gdzie jest napisane, że jeżeli wystąpi awaria układu ASR to zaświeci się kontrolka (koło ze żwirkiem). U ciebie tego faktu nie ma.
Tak więc posiadasz ABS i nic więcej, a to że posiadasz wyłącznik ASR to już być może błąd produkcyjny, bądź zmiana w historii auta o której tylko poprzedni właściciel wie.
Ostatnio edytowane przez jaboleq ; 17-02-2013 o 20:56
Czy po podpieciu starego dobrze znanego fesa lub nowego mecsa nie będzie informacji iż owy system jest dezaktywowany po jego wyłączeniu (ręcznym)? Jeśli tak to niech kolega to uczyni, lub sprawdzi chociaż sobie po nr. Vin co tam ma, a czego nie ma? Niejest to zbyt trudne do wykonania i nie było by tyle "ciekawych postów".
Z drugiej strony to przy 1.6 cięzko chyba o seryjnie montowany asr....
Z tego co pamiętam u siebie Asr to kontrola trakcji(czyli poślizg przednich kół a ESP to kontrola wszystkich i po lifcie nie ma we wszystkich, przykład mojego kolegi który ma abs, ebd i asr (zresztą jak i moja alfa). A co do DST to jak dobrze pamiętam to jest to czas letni zimowy, coby godziny nie trzeba było zmieniać co pół roku. Myślałem żeby w swojej belli założyć ESP ale się to nie opłaca, masa roboty i koszta za duże.