Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: [147] Szarpanie na zimnym silniku Alfa 147 2.0 TS

  1. #11
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    u mnie też rzekomo ustawiany był na blokadachP no nie wiem, rób jak chcesz ja bym najpierw sprawdził ten rozrząd może nie tyle na kołach lecz ustawienie samego wario bo nie wiem czy wiesz ale ponoć tam też się ustawia
    na 100% nie wiem bo mówił mi to mechanik do którego już nie mam zaufania ale podobno na wario jest też regulacja
    u mnie szarpało głównie na mniejszych biegach, był problem z jazdą powoli

    ponadto gdyby wario był walnięty to co najwyżej może Ci poklekotać

  2. #12
    kzwp
    Gość

    Domyślnie

    Moj ojciec ma warsztat i to on robił mi cały ten silnik, ale że wariator się jakoś ustawia to nie wiem... Ojciec wymieniał już nie jeden raz rzorząd w TS i nigdy nikt nie narzekał, więc się zapytam bo jestem ciekaw, czy przy wymianie rozrządu wariator trzeba jakoś przestawić czy wystarczy że jest blokada na wałku?

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Wariatora się nie ustawia w żaden sposób - po prostu nie ma takiej możliwości. Ustawia się tylko koło rozrządu, które jest przykręcone 4 śrubami do wariatora. Koło to ma 4 otwory śluzowe i dlatego jest tam możliwość ustawiania o ok. 3 ząbki. Ale to raczej nie o przestawianie chodzi, tylko odpowiednie ustawienie tego koła po zastosowaniu blokad i czujnika zegarowego.

  4. #14
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240
    Ustawia się tylko koło rozrządu, które jest przykręcone 4 śrubami do wariatora. Koło to ma 4 otwory śluzowe i dlatego jest tam możliwość ustawiania o ok. 3 ząbki
    właśnie to miałem na myśli jak u mnie było źle ustawione to szarpał i ogólnie trzęsło całym silnikiem po ponownym ustawieniu jest już ok

  5. #15
    kzwp
    Gość

    Domyślnie

    A co ma do tego koło skoro wałek jest zablokowany a koło ma ruchy to czy je ustawie na ten ząbek czy na inny to nie bedzie miało znaczenia...

  6. #16
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    uwierz mi że ma to znaczenie
    Cytat Napisał SG0240
    Koło to ma 4 otwory śluzowe i dlatego jest tam możliwość ustawiania o ok. 3 ząbki
    a w alfie ustawienie błędne nawet o jeden ząbek powoduje cyrki podczas gdy w autach marki VV itp mogłoby wydawać się to nieistotne

    no ale jak tam sobie chcesz ja tylko doradzam byś nie wyrzucał kasy w błoto pisałem tylko jak było u mnie, wario miałem kupiony nowy oryginalny

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał kzwp
    A co ma do tego koło skoro wałek jest zablokowany a koło ma ruchy to czy je ustawie na ten ząbek czy na inny to nie bedzie miało znaczenia...
    To tylko tak się może wydawać komuś, kto nigdy rozrządu nie ustawiał - musisz pamiętać, że jest jeszcze drugi wałek i drugie koło, które też ma możliwość ruchu na klinie, ale nieco mniejszego. Ponadto nie zapominaj, że wał korbowy musi być w odpowiednim położeniu przy ustwieniu zablokowanych wałków - w tej sytuacji dla prawidłowego ustwienia rozrządu jest tylko jedno położenie kół wałka ssącego i wydechowego.

  8. #18
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    to się nazywa fachowa opinia)

    mam nadzieję że po zakupie nowego wario kolega przyzna nam wreszcie rację no chyba że wówczas "przypadkowo" dobrze złożą rozrząd
    tak czy inaczej życzę powodzenia w pracach

  9. #19
    Bucz2
    Gość

    Domyślnie

    Zgodnie z obietnicą miałem opowiedzieć jakie są rezultaty po wymianie wariata. Tak więc wymieniłem cały rozrząd wraz z wariatem, pasek i rolke wyważająca i jestem zadowolony. Silnik nie szarpie sie, chodzi równo. W moim przypadku za szarpanie silnikiem i nierówną prace silnika na wolnych obrotach odpowiadał wariator. Czyli diagnoza trafna kolesia z warsztatu. Pozdrawiam

    Mechanik twierdził ze gdzieś jest przedmuch na wydechu, ale nie mógł jeszcze go odnaleźć, ale to już temat innego postu.

  10. #20
    sabotage
    Gość

    Domyślnie

    Cześć,

    Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu co jest przyczyną szarpania na zimnym silniku ... po wymianie złącza elastycznego zauważyłem, że na nierozgrzanym silniku strasznie nim szarpie przenosząc drgania m.in. na lewarek zmiany biegów. Po osiągnięciu temperatury 90 stopni problem znika. Jestem po wymianie świec i cewki ... wariator zregenerowany przelatał dopiero 8000 km, nie wyskakują mi żadne błędy ... a więc co to może być ?

Podobne wątki

  1. Szarpanie, dławienie na zimnym silniku 1.9 JTD 115km
    Utworzone przez gigi w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 23-12-2015, 09:19
  2. szarpanie na zimnym silniku na ssaniu ,alfa gt 1.8 ts
    Utworzone przez adijaw w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-11-2015, 14:02
  3. [145] szarpanie na zimnym silniku 1.4 ts
    Utworzone przez duchu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 85
    Ostatni post / autor: 18-10-2014, 13:38
  4. Szarpanie przy zimnym silniku
    Utworzone przez bartek7891 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-09-2012, 07:37
  5. [156] Szarpanie na zimnym silniku, a paliwo??
    Utworzone przez Mati156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 26-12-2010, 09:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory