-czy wszystko z twoim autem w porządku to zobaczymy z logów FEs, MES-a, Scan Mastera.
- scan mastera do testów i "test OBD" masz opisany z tym temacie , strona 22, podtemat #216.
-czy wszystko z twoim autem w porządku to zobaczymy z logów FEs, MES-a, Scan Mastera.
- scan mastera do testów i "test OBD" masz opisany z tym temacie , strona 22, podtemat #216.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Nie zakończyliśmy tematu jeszcze.
Nie czaj się tylko wrzucaj logi. Bierzemy wszystkie JTSy do grupy porównawczej, a jednego testujemy, tak jak widać. Ot, taki rodzaj „projektu”.
- jedna sprawa to parametry roczników 2003/2004,
- a druga chyba, to parametry normatywne – określone przez producenta.
- cele ewoluują, a to wątek roboczy,
- fakt, wątek się wlecze, ale różnych rzeczy musiałam się nauczyć, wciąż się uczę. Chciałam wszystko udokumentować, z kolejnym samochodem będzie i tak łatwiej, tak sądzę. Logi są ważne, dla tych co je oglądają.
- ostatnie akcja przyniosła zmiany w logach, ECU kończy monitory, ale nie wiem, czy nie wyostrzyła czegoś znowu. SA jest teraz powyżej 20…
Ja i tak już zdecydowałam. W piątek Px, ale to nie w tym wątku. Ustawienie rozrządu jest do sprawdzenia. W poniedziałek najprawdopodobniej GT zostaje w warsztacie na akcję „silnik + kolektor ssący”. Zrobię zdjęcia może jakieś. A potem badania oscyloskopem i logi. W sumie to nie wiem, co mam widzieć, ani nic, trudno – muszę sobie poradzić. Nie ogarniam remontu silnika, nie wiem na co mam zwrócić uwagę, ale będę obserwować.
Jeśli prawdą jest to co autor napisał w artykule, że longFT pokazuje stan silnika, to ECU musi jakoś to sobie wyliczać. Stąd ten parametr ECT/IAT. Wewn. EGR – on całkiem sprawny powinien, no może mimo lambda w open loop – lambda na jałowym powinno być 1?
- Zmieniłam skrypt, aby liczył ECT/IAT, ale chyba to błędny i głupi trop.
- w dislu, powinno razem z monitorem EGRu grać, zobaczę może w dislu jakimś.
- Jeszcze spróbuję ją raz rozgrzać w FES, z EVAPem, sama nie wiem, ale ECU nadużywa EVAPa. I AD zostało, wybrane parametry i temp. katalizatora i spalin.
Ok. wcześniej jak zamykała cylinder 4, to za szybko otwarta TP była – winna byłam ja. Tylko, że wtedy shortFT na tym banku było graniczne, a bieg był wysoki. Parametry shortFT dla p030x są różne chyba – teraz i jak ssący za mocno pracował, było shortFT == 0 dla błędów.
- jeśli mi zamyka cylinder na biegu 2, bo ośmielam się przyspieszyć, to jednak mnie to drażni. Ustawienie rozrządu jest do sprawdzenia. Miały być ustawienia blokadowe, ale nie widziałam tego, bo próbowałam połączyć się z dislem. A tak mi wygląda po niektórych parametrach i pracy silnika, że wałki mogą nie być poprawnie ustawione. Nic muszę sprawdzić. W ten sposób będę testować w kółko.
Lambda corr. We wszystkich GT, takie było. W 156 znowu inne. Wydaje mi się, że powinno być jednak takie samo na bankach. Jednak nie rozumiem tego parametru.
Nadal coś jest nie tak i chyba najbardziej dotyczy to przyspieszania. W stałej jeździe longFT wyrównuje się na bankach, mimo, że shortFT na bankach jest różne. To daje różne o więcej niż 4 calcFT. Podczas przyspieszań – w jeździe miejskiej longFT się rozjeżdża na bankach. Lambda na jałowym nie jest takie samo.
Więc, już zniechęciłam się. Nie poddam się, ponieważ jestem uparta jak osioł. Najwyżej jak przegram to z pompą.
GT_JTS_ECTIAT.zip
Ostatnio edytowane przez Majka ; 27-02-2013 o 08:42
nie czaję się tylko cierpię na chroniczny brak czasui szczerze mówiąc prawie wcale nie ogarniam pojęć i skrótów którymi się posługujecie tutaj
ale mam nadzieję, że jak być może wkręcę się w temat to się ta kwestia zmieni. A robiliście jakieś porównania prędkościowo-czasowe na różnych biegach i różnych prędkościach? np 80-130 km/h na 5 biegu po prostej itd... Można by wtedy sprawdzić jak się ma jeden silnik do drugiego oczywiście w tych samych nadwoziach.
- wiesz takie testy to można robić jak masz sprawny silnik i masz z kim coś porównać.
- jak do tej pory Majka porównuje logi z logami z dnia poprzedniego, nie ma chętnych na zrobienie logów dla tego modelu.
- tak z innej beczki, to nas bardziej interesuja parametry adaptacyjne, testy OBD, Short, Long, Corr czyli jak nasz samochód sprawuje się w trasie.
- to nas interesuje bo to możemy pomierzyć i porównać choćby log z dnia dzisiejszego do logów z dnia wczorajszego.
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 01-03-2013 o 08:04
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
-o teście obd przeczytałem, nie wiem czy mam do pracy 10 min, być może 8 ale ok 13km autostradą więc postaram się go zrobić.
- parametry adaptacyjne czyli parametry po włączeniu zimnego silnika z ECU?
- prosiłbym jeszcze o odesłanie do instrukcji testów Short, Long oraz Corr bo nie mam o nich pojęcia
- tak troszkę poza tematem - Majka, mogłabyś napisać ile Ci pali w mieście, chciałem troszkę z moim porównać.
Od jakiegoś czasu nic mi się nie dzieje z autem, ale dla porównania bardzo chętnie poddałbym Alfę testom. Ostatnio trochę zaniedbałem forum z braku czasu ale troszkę luźniej się zrobiłoWięc jak jest taka potrzeba to mogę się z bubu321 umówić na testy w jakiś dzień.
- o ja mam tylko czas w soboty, niedzielę.
- jeśli termin odpowiada to zapraszam pod most Milenijny, tak od 10:00.
- warto odświeżyć dane diagnostyczne.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Aktualnie w mojej GT komputer pokazuje 9,7l przy śr vss 36. Między 9-10l/100km, tak mam zazwyczaj.
Osiągi silnika są opisane przez parametry jego pracy. Że nie są może poprawne w mojej GT (no przynajmniej niektóre i w jakiś stanach pracy silnika), to może wynika z tego, że mimo kompensacji, niezwiększonego spalania – silnik w GT nie generuje pełnej mocy. Mam też wynik z hamowni. To wystarczy – nie ma co filozofować, muszę naprawić i potem zobaczyć co się zmieni. Testy drogowe potwierdzają. GT nie ma mocy. Strata – ok. 22%.
Ale, proszę możesz zobaczyć czasy w logach, VE i spalanie także.
Czytam, że VE powinno być ok. 90%, ale nie wiem jak to się ma do wyliczonego. Testowałam, ale nie rozumiem i jak na rpm powinno być? Może coś podpowiecie, jak interpretować?
Tak, parametry longFT i shortFT, z tym, że, bo nie chodzi o wartości same w sobie, tylko o tą ewolucję. I nie o same parametry korekty, a korelowane z innymi. ECU nadal blokuje longFT, potrafi je zrównać i się wywala. Nadal nie wiem, czy longFT powinno być stabilne, czy nie dla tego silnika. W Julce raczej jest dynamiczne, stan statyczny byłby chyba niepoprawny.
Mam problem chyba z wałkami rozrządu. Nie trzyma się dobrze na wszystkich gwintach, czy coś w tym stylu, chyba wydechowy. Czy to może być przyczyna tego co się dzieje? Ale nie wiedziałam o tym wcześniej, dowiedziałam się od mechanika, jak zdecydowałam o zdjęciu głowicy… i skapitulował. Niestety patrzyłam na te wałki i tego nie widziałam… Pytam, ponieważ mechanik nie znał odpowiedzi.
- wtedy kompresja może będzie ok. – nie ma nieszczelności, ale może któreś zawory po prostu za wcześniej otwiera, może wydechowe, czy coś w tym stylu? I dlatego są straty. Może niepowtarzalność przepływu też z tego wynika, jak te wałki pracują? Zwłaszcza, że obraz katalizatorów sugeruje, że pali prawidłowo?
- wszystko się dzieje jak zacznę przyspieszać gwałtownie, wtedy ECU się cały czas wywala. Póki jeżdżę spokojnie jest wszystko – ok. ale kilka przyspieszeń do odcięcia i wielka d…. zaczyna się.
- z tym, że ECU zamyka cylinder tym razem 1 i raczej TP nie jest za szybko otwarta… świadczy o tym także opóźnione SA. Wybór cylindrów do zamykania przez ECU jest dla mnie niezrozumiały.
- SA – ono pokazuje chyba, że jednak zawory.
---------------------------------------------------
Nie zauważyłam, że jest english, a nie metric, więc wartości są niepoprawne. Poprawiłam. ECT/IAT – jednak, mimo wszystko będę to badać jeszcze potem może. A tak lepiej widzę. Sprawa wewnętrznego EGRu jest dla mnie ciekawa i tego lambda open loop.
Test skryptu scanxl na „masę” paliwa dla banków. Jest chyba obiektywny. Może bardziej przydatny, gdy ECU nie kompensuje, ale… Nie wiem, jednak czy moje obliczenia są poprawne? Chciałam, aby Ktoś to sprawdził i poprawił. Niezależnie od longFT, które bywało różne w mojej GT - Fuel mass było zbliżone, ECU zmieniał inne parametry.
![]()
Chciałabym zobaczyć logi drugiego ulubionego JTSa, tym bardziej, że ma się dobrze, a też nie wszystkie parametry wcześniej badaliśmy. Ale pogoda się załamała. Chciałam też zobaczyć stare logi tego JTSa, ale z lambda, aby sprawdzić skrypt na fuel mass. Szkoda, że to nie jest możliwe. I logi z nowych JTSów.
Testy na VE, przyspieszanie, fuel mass.
Fuel_mass_VE_spalanie_przyspieszanie.zip
jpg.zip
Ostatnio edytowane przez Majka ; 09-03-2013 o 04:21
- to są zerwane gwinty z rozrządu z powodu stosowania nie kalibrowanych kluczy dynamometrycznych.Kod:Mam problem chyba z wałkami rozrządu. Nie trzyma się dobrze na wszystkich gwintach
- wyjściem jest przegwintowanie na inny wymiar, zwłąszcza że i tak głowica będzie ściągana.
- brak trzymania wałka wydechowego (chyba tylko na kilku śrubach jest ten efekt) nie ma wpływu na problemy z autem
- trzymanie longFT na wartości stałej nie jest poprawne, ten parametr ma być dynamiczny a raczej wolno-zmienny.
- w Julce jest bardzo dynamiczny, widac to po zrobieniu nawet testów na postoju.
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 09-03-2013 o 15:51
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
W tym tygodniu się nie uda wygospodarować czasu na wyjazd do Wrocławia, ale jak w przyszłym tygodniu jest taka możliwość to się umówimy na sobotę na 10. Chyba że będę musiał iść do pracy to ewentualnie by się przesunęło spotkanie na 9.