Strona 1 z 10 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 95

Temat: JTD Wyzionął ducha

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    AR 156 JTD 105KM
    Postów
    71

    Domyślnie JTD Wyzionął ducha

    Po wielkich bojach i poszukiwaniach dlaczego silnik nie chce odpalać przy niskich temperaturach właściwie wszystko już wiadomo. Otrzymałem dzisiaj wydruki http://www.forum.alfaholicy.org/156/...ml#post1118891 na których wyraźnie widać słabą kondycję tego silnika oraz próbę olejową. Remontować tego silnika na pewno nie będę bo same pierścienie to koszt 760 zł a jeszcze do tego uszczelki itp. to same części ok 1200 zł a za robotę wołają od 1500 do 2000 złociszy. Może poszukać jakiegoś motoru na allegro, tylko pytanie czy da się przełożyć osprzęt z tego 1.9 do 2.4 - bo chyba ich jest więcej w sprzedaży czy szukać identycznego - Proszę Doradźcie

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Damian156JTD
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16V
    Postów
    1,633

    Domyślnie

    A jaki przebieg?

  3. #3
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Wymiana na inny używany na pewno się opłaci Obyś kiedyś jeszcze nie wrócił z problemem, bo znaleźc taki silnik nie zamordowany po pojezdzi jeszcze bez problemow graniczy w tej chwili z cudem... Jeżeli masz tylko slabą kompresje to ja bym go robił, po sprawdzeniu dołu + ciśnienia oleju, tak dla pewnosci. Niestety używka to loteria. Musisz też liczyc się z kosztem montażu/demontażu.

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Albo ktoś nie dbał o ten silnik, albo ma on przebieg rzędu 500 tys km w górę. Miałem alfę z takim silnikiem, przebieg ponad 300 tys km i nie było żadnych problemów. Z używanym silnikiem tak jak kolega pisał, loteria. Popytaj forumowych bazarowców, może ktoś coś znajdzie.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xakner
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 156 SportWagon
    Postów
    475

    Domyślnie

    z moją też odpukać nie mam problemów żadnych, jeszcze czipa dostanie a 300k pękło


  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    Wiem jedno, nikt Ci dobrego i zdrowego silnika tanio nie sprzeda, nawet tu na forum. Dodatkowo kupując taniej od sumy naprawy twojego, to już duża loteria jak piszą wyżej koledzy. Zastanów się nad remontem, może Cię wyjść taniej niż montaż używki.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Cytat Napisał Woland83 Zobacz post
    Wiem jedno, nikt Ci dobrego i zdrowego silnika tanio nie sprzeda
    Chyba sie mylisz Alfy sa rozbierane na czę sci nie tylko z powodu padnietego silnika, oczywiście jakieś ryzyko jest zawsze le nie przesadzajmy z tym ,że dobrego nie kupisz

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Ale ryzyko zawsze istnieje że ktos opchnie złom,ale z drugiej strony można ustrzelić dobry egzemplarz,radzę sprobuj rozebrać swój silnik i niech jakiś dobry fachowiec go obejrzy może wcale nie jest tak tragicznie jak może się wydawać.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    AR 156 JTD 105KM
    Postów
    71

    Domyślnie

    ANET, Facet, który podał mi ceny pierścieni na poziomie 760 zł za komplet lekko przesadził albo się pomylił - bo bez większych zagłębiań się w czeluście internetu znalazłem za 56 zł do silnika 2.4 więc do 1.9 powinna cena być zbliżona (cena za 1 kpl na jeden tłok) więc w tym momencie "remont" nabiera realnego kształtu tylko martwię się czy aby sama wymiana pierścieni to nie za mało - mogą być przecież zarysowane gładzie cylindrów i wtedy zonk. Ciężko w JG o dobrych fachowców od Diesli, ale za to jest cała masa takich co pier&^%ą że ..... "ALFA ?! to przecież syf i się psują" Niemniej jednak spotkałem kilku takich co twierdza że nawet przy tej kompresji spokojnie powinien śmigać. Mam jeszcze ochotę dolać Liqui Moly CeraTec - ponoć o 2bary jest w stanie podnieść kompresję - i może o tyle wystarczy - stosowaliście coś takiego może ?

    Samochód ma obecnie 168 tys przebiegu, zakładam że jest skręcony o jakieś 100 tysiaków, sądząc po wnętrzu, tapicerkach itp nie wygląda na więcej niż te 200-250 tysiaków. Mam też od nowości C4 Grand Picasso i po 4 latach mam 80 tysięcy więc 160 tysięcy po 13 latach to wiadomo że to jest zonk . Co do przebiegów w Polsce to trzeba podchodzić z baaaaardzo dużym dystansem bo prawie każda używka jest skręcona.
    Ostatnio edytowane przez slawekradosz ; 01-03-2013 o 22:27

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    Cytat Napisał bonzaj Zobacz post
    Chyba sie mylisz Alfy sa rozbierane na czę sci nie tylko z powodu padnietego silnika, oczywiście jakieś ryzyko jest zawsze le nie przesadzajmy z tym ,że dobrego nie kupisz
    Jak kolega wyliczył wyżej szacowane koszty remontu wynoszą min. 2700 zł, skoro nie chce robić za tyle silnika, to znaczy że chce kupić taniej. Wynika z tego jasno że za taka sumę najprawdopodobniej ktoś mu sprzeda wyjęty z trupa silnik którego nie będzie miał szansy sprawdzić i mu opchnie bo tanio. Po czym się okaże że zamienił trupa, na trochę przypudrowanego trupa, który mu po jakimś bliżej nie określonym czasie padnie jak jego. Wyda dwa razy i wkó...i się przez to jeszcze bardziej. Czego ja mu nie życzę, podejrzewam że nikt tu źle nie życzy nikomu. Podstawa to silnik który siedzi w aucie i można go sprawdzić jak pracuje. Inaczej moim zdaniem to kot w worku, tani w tym wypadku znaczy zły (czyt. zajechany motor). Ps. Nie sądzę aby cudowny ceratec w twoim przypadku Ci pomógł. To raczej dolewa się profilaktycznie by wydłużyć okres eksploatacyjny silnika. A jak sam opisujesz twój silnik się kończy, doradzał bym zastanowić się poważnie nad kosztami remontu, poszukać fachowców, nie partoli co się boją Alfy, bo na bank schrzanią robotę. Trzymaj się i powodzenia w walce o zdrowy motor.

Podobne wątki

  1. Alfa oslabla nie ma ducha pomoc jakas?
    Utworzone przez kierzkovsky w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 07-12-2011, 12:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory