Strona 2 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 95

Temat: JTD Wyzionął ducha

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Nie wierzę, że padł Ci jtd po 200-250 tysiącach, chyba, że ktoś go kiedyś przegrzał lub coś w tym stylu, ale to prędzej głowica by padła niż dół, ile osób tyle opinii ale ja bym poszukał całego motoru oczywiście takiego żeby można było posłuchać, akurat jtd łatwiej znaleźć sprawnego niż zajeżdżonego, wykluczając osprzęt.

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    AR 156 JTD 105KM
    Postów
    71

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawel2910 Zobacz post
    Nie wierzę, że padł Ci jtd po 200-250 tysiącach, chyba, że ktoś go kiedyś przegrzał lub coś w tym stylu, ale to prędzej głowica by padła niż dół, ile osób tyle opinii ale ja bym poszukał całego motoru oczywiście takiego żeby można było posłuchać, akurat jtd łatwiej znaleźć sprawnego niż zajeżdżonego, wykluczając osprzęt.
    Widziałeś te wykresy ? - rzuć okiem na link z fotkami w pierwszym poście. Facet z ASO mówił że sposób w jaki "osłabła" ta kompresja to ewidentnie efekt przegrzania silnika. Chyba będę jednak remontował to co mam - parafrazując klasyk Forresta Gump'a "z silnikami z Allegro jest jak z bombonierą - nigdy nie wiadomo na co się trafi" , bo autko fajnie jeździ dobrze się zbiera i w ogóle nie czuć żeby gdzieś tam nie miał tej kompresji. Z resztą ile by nie miał tego przebiegu - to ktoś o niego nie wcześniej dbał, filtry powietrza były tak "zabite" że mechanior, który je wymieniał stwierdził że nie widział jeszcze tak usyfionych. Może płynu chłodzącego też nie dolewał no i zagotował go

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Bielawa - Ateny- Lublin
    Auto
    Kiedyś 156 3.0 V6 aktualnie 159 1.9 16v
    Postów
    331

    Domyślnie

    Remontuj. Ja jestem w podobnej sytuacji. Silnik chodzi elegancko, dolewam olej, ale nie sprawdzalem ile (sporo bo jest rozszczelniony i mocno sie poci). Nie podejrzewalem problemow z kompresja, ale przy wymianie swiec zmierzylem kompresje i zonk. Do wymiany rozrzadu mam 13000 i bede remontowal swoj. Co dokladnie jest do zrobienia bede wiedzial dopiero po otwarciu silnika. Zastanawialem sie nad kupnem innego, ale wole swoj reanimowac i przynajmniej bede wiedzial co mam. Jezeli planujesz pojezdzic tym autem to wyremontuj.

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Jeżeli masz zaufanego mechanika to oczywiście remont to najbezpieczniejsza opcja, nie będę wymieniał rzeczy jakie powinien zrobić w przypadku przegrzania bo on sam zapewne wie, ale żeby zrobić wszystko na tip-top a tak przecież trzeba jak się robi remont to należy sprawdzić wszystko żeby później nie było akuku.

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawel2910 Zobacz post
    żeby później nie było akuku.
    Przegrzany silnik mała szansa że dobrze zrobisz

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Zawsze jakaś jest Ale jak mówiłem, naprawdę trzeba być ostrożnym.

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    AR 156 JTD 105KM
    Postów
    71

    Domyślnie

    A w ogóle to ile powinna wynosić prawidłowa fabryczna kompresja w tych silnikach ? ktoś wie ? Na tej próbie olejowej na drugim zdjęciu dochodzi do 38 bar - czy to jest mniej więcej prawidłowa wartość ?

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xakner
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 156 SportWagon
    Postów
    475

    Domyślnie

    a takie małe pytanko co by było potrzebne prócz silnika turbo wtrysków do swapa na 2.4 cf2?


  9. #19
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    przeczytałem temat z zmaganiami z silnikiem i mój wczesniejszy post niczego nie wnosi,
    moze tylko sprawdz olej czy nie zawiera paliwa, jak tak czesto pobudzane były wtryski to paliwo które sie nie spaliło podczas nie udnych rozruchów dostało sie do oleju, i zmieniło jego lepkosc, oby zaraz paneki nie poleciały.

    pzd.
    Ostatnio edytowane przez george11 ; 03-03-2013 o 08:33

  10. #20
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Kolego dopiero teraz włączyłem link z pierwszego postu (wcześniej go przegapiłem). Jeśli masz pewność, że silnik uległ przegrzaniu to remont tego motoru to rosyjska ruletka, tak samo jak zakup na allegro. Może się okazać ,że blok nadaje się do honowania i po mimo tego, że założysz nowe pierścienie dalej będzie problem z kompresją. Poszukaj rozbitej AR156 gdzie będziesz mógł odpalić lub chociaż zamierzyć kompresję.

    Prawidłowe ciśnienie w dieslu to minimum 28 atmosfer (ale pomiary w granicach 40 bar też nie oznaczają że wszystko ok, bo to może oznaczać że szlak trafił same pierścienie olejowe i silnik się doszczelnia) i nie może być większej różnicy pomiędzy tłokami niż 10%, im mniej tym lepiej. Jeśli silnik był tak mocno przegrzany to poprzedni właściciel zrobił tylko uszczelkę pod głowicą i pogonił auto.

Podobne wątki

  1. Alfa oslabla nie ma ducha pomoc jakas?
    Utworzone przez kierzkovsky w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 07-12-2011, 12:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory