Strona 4 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 99

Temat: brak mocy + czarny dym

  1. #31
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    żeby wyciągnąć kolektor trzeba rozpinać rozrząd.
    czujnik jest umieszczony w kolektorze ssącym.

    a Ty masz uszkodzony zawór VGT albo jego przewody.

  2. #32
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał mateuszszar Zobacz post
    to zależy
    Zgadza się w pakiecie z chipem ok 100,w mojej okolicy za sam egr wołali 250 - 400zeta.

  3. #33
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v
    Postów
    28

    Domyślnie

    omen - sory za pewnie głupie pytanie ale gdzie jest ten zawór i jak to sprawdzic?

  4. #34
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał Styp Zobacz post
    kaz156 - kolektora nie czyściłem bo chyba nie da się go wyjąc tak po prostu? Jak się myle to powiedzcie jak to zrobic, gdzie znajduje się ten czujnik itd?
    wyczyściłem tylko EGR i przepustnice ale widziałem że w kolektor jest bardzo brudny
    Nie wyciągaj kolektora, wymontuj klapę gasząca przykręconą do kolektora, i na np. jakiś kij nawiń czyściwo(zrób taki wycior), nasącz benzyną i czyść a na pewno większość syfu z kolektora wyciągniesz. Czujnik doładowania jest przykręcony 1 torksem do kolektora (od strony grodzi mniej więcej w środku kolektora).
    Zawór jest(jak go nikt nie przenosił) pod chłodnicą. Idż za przewodem od gruchy turbo, a zaprowadzi do zaworu. Czyszczenie zaworu dokładnie jest opisane w dziale "zrób sam"
    Ostatnio edytowane przez kaz156 ; 02-03-2013 o 10:17

  5. #35
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v
    Postów
    28

    Domyślnie

    Właśnie czytałem temat o czyszczeniu i jutro tak zrobie. Co do kolektora to na razie nie bede go ruszał ale szykuje mi sie wymiana rozrządu więc może przy tej okazji wyczyszcze go bo mam jeszcze jakiś drobny wyciek ropy z pompy. Mam nadzieje ze uda się to zrobic

  6. #36
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał Styp Zobacz post
    gdzie znajduje się ten czujnik itd?
    Czujnik jest na kolektorze ssącym na zdjęciu zaznaczony czarną strzałką

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	dscf8332n.jpg
Wyświetleń:	347
Rozmiar:	259.5 KB
ID:	87539

    A tak wygląda sam czujnik

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	czujnikBOSCH.jpg
Wyświetleń:	121
Rozmiar:	12.9 KB
ID:	87540

    A tak może wyglądać jak jest usyfiony

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20120706152106.jpg
Wyświetleń:	267
Rozmiar:	128.0 KB
ID:	87541

    Do czyszczenia użyj miękkiego pędzelka i benzyny ekstrakcyjnej.

  7. #37
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Zawór jest(jak go nikt nie przenosił) pod chłodnicą. Idż za przewodem od gruchy turbo, a zaprowadzi do zaworu. Czyszczenie zaworu dokładnie jest opisane w dziale "zrób sam"
    zawór jest na obudowie filtra powietrza.
    jeżeli jest cały plastikowy to wymiana, jeżeli częściowo metalowy to może wystarczy czyszczenie o ile guma wewnątrz nie jest uszkodzona. Jeżeli jest uszkodzona to tylko wymiana.
    Koszt zaworu to ok 200zł.
    Miałem kiedyś takie same objawy i właśnie zawór VGT był uszkodzony, guma sparciała i popękała.

  8. #38
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Czyszczenie zaworu dokładnie jest opisane w dziale "zrób sam"
    A dokładniej tutaj http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...on_manual.html

  9. #39
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    zawór jest na obudowie filtra powietrza.
    jeżeli jest cały plastikowy to wymiana, jeżeli częściowo metalowy to może wystarczy czyszczenie o ile guma wewnątrz nie jest uszkodzona. Jeżeli jest uszkodzona to tylko wymiana.
    Koszt zaworu to ok 200zł.
    Miałem kiedyś takie same objawy i właśnie zawór VGT był uszkodzony, guma sparciała i popękała.
    A czy oglądał ktoś logi z doładowania... Przecież gdyby to zawór VGT był walnięty to wykres docelowego ciśnienia doładowania byłby prawidłowy a mierzone ciśnienie doładowania byłoby nieprawidłowe a u kolegi oba parametry są spieprzone . Jeżeli chodzi o czujnik ciśnienia doładowania to przecież na logach widać że pokazuje cały zakres aż do 2150mBar wiec może być zanieczyszczony ale z pewnością jeszcze nie na tyle żeby nieprawidłowo pracował (na chwilę obecną jest z pewnością dobry). Jedyne dwie rzeczy z jakich airmassflow może dawać taki efekt na jednostkę sterującą to albo problemy z przepływomierzem albo niedomknięty EGR i tyle. Niech kolega już całego auta nie rozbiera, bo inne rzeczy są ok (co widać na logach)...

  10. #40
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    zajrzałem w logi.
    Sumka ma rację. Przepływomierz jest uśmiercony.

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. Brudny EGR, czarny dym, duże spalanie i mało mocy 2.4 20V
    Utworzone przez Roni_Sanok w dziale 166
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post / autor: 07-02-2014, 14:41
  3. czarny dym + ogromny spadek mocy
    Utworzone przez adastra7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 13-03-2013, 06:40
  4. Spadek mocy i czarny dym
    Utworzone przez psk w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-12-2012, 16:50
  5. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 19-04-2012, 10:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory