Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 74

Temat: Infocenter - rozmiary matrycy LCD partial FL / full FL.

  1. #41
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Przed fl będziesz miał dostęp tylko do tego co sam podłączysz, tzn. własne czujniki i obd. Tutaj Bubu321 mógłby ci podpowiedzieć co można wyciągnąć ze starszego sterownika M1.5.5
    Ale jakbyś tak przez bluetooth wysyłał coś na telefon plus fajna aplikacja do tego na telefonie to baaanan od ucha do ucha.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  2. #42
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Myślę, że kolega Bubu mógłby też podpowiedzieć co nieco o sterowniku 7.3.1 bo zna go z alfy 147.

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  3. #43
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Arrow Moduły ECU.

    Kiedyś kupiłem poradnik serwisowy, spojrzałem to trochę biednie AR opisano, ale: np. TS 16v 1.6 miał i Motronic 1.5.5 oraz Motronic 2.10.4. Ale wersja 2.0 TS 16v wygląda na to, że miała tylko Motronic 1.5.5. Wersje CF3 TS'ów mają Motronic ME 7.3.1. Także... rozrzut jest

    Obecnie pracuję nad:

    - odczyt prędkości pojazdu
    - odczyt zużycia paliwa

    Muszę wyspecyfikować sobie co to za sygnały, poziomy napięć, ich obróbkę. Co do sygnału o prędkości pojazdu to jeśli jest powtórzony z E4021 z N50 (układ ABS) to będzie pewnie (zgodnie co mam dokumentacje Bosch'a czujniki aktywne) w formie fali prostokątnej, to pół biedy, prosty do obróbki. Gorzej z sygnałem o zużyciu paliwa, pracuję nad tym, dogrzebałem się że jest to impuls czasu otwarcia wtryskiwaczy.

    Dalsze etapy:

    - czujnik ciśnienia oleju
    - czujnik temperatury oleju
    - pomiar napięcia na zaciskach akumulatora
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  4. #44
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar PHOENIX
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Podolsze, Poland
    Auto
    BRERA 2,4 JTDm 2008 ; 156 Sportwagon 1,9 JTD 2004r. + 147 1,6 TS 2001 r była
    Postów
    444
    jeśli pomogłem w jakimś poście nie zapomnij podziękować za niego

    "Życie dane jest raz człowiekowi i trzeba przeżyć je tak, by nie płonąć ze wstydu za lata przeżyte bez celu."

    Il mio terzo amore Alfa Romeo



  5. #45
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Arrow

    Cytat Napisał PHOENIX Zobacz post
    Widziałem tego typu projekty. Ja robię wszystko od zera z wykorzystaniem innego MCU, mam wizję w głowie i na niej się wzoruję + Wasze sugestie

    Jednak łatwo nie idzie... problemem jest "chowanie" informacji przez producentów. I tak nie mogę dotrzeć do konkretnego info co do jednego pinu na do Infocenter. Gdyby ktoś przypadkiem miał datasheet do Bosch Me7 byłbym wdzięczny... niestety linki na rosyjskich stronach nie działają już Jest to dokument Bosch'a do ECU, ponad 1000 stron, wszystko opisane. Jak nie to i tak uprę się i go zdobędę... jak wiele innych.

    Muszę trochę doinwestować mój lab, bo nie mam już dostępu do sprzętu labolatoryjnego, a w obecnej firmie mam tylko na warsztacie analizatory widma, testery do WCDMA... tym raczej sobie nie zdiagnozuje złączki jeszcze w aucie... także polecą z 400 PLN na analizator stanów - PWM etc.
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  6. #46
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Chcesz jeszcze pożyczyć tego infocentra? Bo jesli tak to ślij adres do wysyłki.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  7. #47
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Arrow

    Cytat Napisał r-sokol Zobacz post
    Chcesz jeszcze pożyczyć tego infocentra? Bo jesli tak to ślij adres do wysyłki.
    Tak, tak... jestem. Nie dogadałem się z tym gościem z Allegro. Pewnie czeka a może ktoś weźmie... Napiszę Ci mail'a. Dzięki!

    - analizator zamówiony
    - zamówiony do testów wyświetlacz LCD TFT 1,8"

    Pracuję nad przetwornikiem ADC.
    Ostatnio edytowane przez tomito ; 13-03-2013 o 23:00
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  8. #48
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Arrow

    Mini update. Święta, pobyt w domu, powrót i aby wszystko nie było super - jakiś wirus - spowodowało to wszystko, że trochę się ociągałem z pisaniem.

    W tym tygodniu wracam do akcji, już po zakupach swojego sprzętu warsztatowego. Trochę mi schodzi z oprogramowaniem ADC, niestety biblioteki dostarczone przez firmę okazały się niezbyt dopasowane do procka który wybrałem i muszę poprzerabiać pliki konfiguracyjne sprzętu aby pinout mi się zgadzał, cały setup rejestrów. Tyle na dzisiaj. W weekend zbierałem siły choć jeszcze mnie kaszel szarpie momentami jak u gruźlika.
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  9. #49
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar stopczyk26
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Malczyce
    Auto
    Peugeot 407 3.0 V6 211KM 2005, Peugeot 307 1.4 88KM 2005
    Postów
    473

    Domyślnie

    Czy jest jakaś szansa że byłaby możliwość zaadoptowania takiego Infocenter do Alfy sprzed FL? Wspominałem już autorowi tematu, że projekt spodobał mi się przeogromnie i już na chwilę obecną jestem zdecydowany na 100% a nawet i więcej na takie cudeńko jeśli uda się dokończyć dzieło. Czy autor może wziąć pod uwagę w realizacji projektu tych którzy mają auta sprzed FL, że też chcieliby mieć coś takiego u siebie?

  10. #50
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Arrow Update @ 18.04.2013

    Soft:
    + poskładałem sterowniki i konfigurację do kontrolera
    + środowisko mam gotowe

    Hardware:
    + elektronika jest kompletna: mam też wyświetlacz kolorowy 1.8" do testów
    - nie mam ciągle wybranych czujników ciśnienia oleju i temperatury, ostatecznie pójdą VDO, bo do nich jest dokumentacja
    - nie mam planu co zrobić z tym oryginalnym LCD z Infocenter'a

    Co do wyświetlacza - we Włoszech robi je jedna firma (czy może tylko importuje?), ciężko się z nimi dogadać, nie chcą dać dokumentacji, a widzę, że robią także dla innych marek - np. Audi, BMW. I tak jak się przyjrzałem tym czerwonym wyświetlaczom np. w VW czy Audi... to kurcze, czcionka, grafika na ekranie podobna do tej z Alfy... czyżby to była jedna firma? Jeśli tak to może być ciężko i naprawdę czeka mnie reverse engineering z tym wyświetlaczem, chcąc minimalizować koszty.

    Dla użytkowników 156 w wersji pre-FL: sam moduł jest konfigurowalny, także co do ograniczonej funkcjonalności (odczyt ciśnienia, temp. oleju jak i napięcia na zaciskach akumulatora) będzie możliwe jego podpięcie do każdej 156. Pytanie - jak wyświetlać dane? Można wrócić do mojej pierwszej wersji projektu - LCD w miejscu Control Check Unit (pomiędzy zegarami), ale wtedy jest trochę domowej roboty z włożeniem tam wyświetlacza. Projekt ma być maksymalnie plug&play, stąd ukierunkowałem się bardziej w stronę wykorzystania wyświetlacza Infocenter'a. Miałem też myśl o zaprzęgnięciu do pracy modułu Bluetooth i wyświetlaniu wskazań na telefonie komórkowym z iOS czy Androidem, ale to kolejno - oprogramowanie sterownika BT na USB, dopasowanie kodu do parametrów mikrokontrolera, napisanie aplikacji na telefony... dłuższa sprawa. Na razie muszę dokończyć budować układ prototypowy na biurku i uruchomić go. Potem się będę zastanawiał.
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

Podobne wątki

  1. [159] Różne rozmiary opon w Q4
    Utworzone przez PAKA w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 21-11-2013, 19:30
  2. [145] Jakie rozmiary opon?
    Utworzone przez Bushido w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 19-11-2013, 09:41
  3. [156] Rozmiary serwa
    Utworzone przez lysy76 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-06-2011, 16:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory