Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 72

Temat: Zgrzyty przy właczaniu i i II biegu

  1. #61
    Użytkownik Romeo Avatar RoBeRt 147
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Ostrów Wlkp./ Kalisz
    Auto
    ALFA 147 2002r.1.9JTD 8V 115KM 6b ;)
    Postów
    646

    Domyślnie

    nie wiem możliwe że masz źle wyregulowany drążek... ale jak na ciepłym jest dobrze to coś w skrzyni bym obstawiał możliwe że już synchronizator 2 biegu Ci się kończy jaki masz przebieg?? i dużo po mieście??

    przyznam się że u mnie też taki problem miałem... nie wiem czy aż tak ja u was bo zgrzyty były ale jak mi bieg nie wszedł bo się przychaczyło a ja już sprzegło zacząłem puszczać... więc wymieniłem olej... z początku niewiele było lepiej ale od jakiegoś czasu jakoś wszystko lekko zaczęło chodzić tak jak powinno
    Ostatnio edytowane przez RoBeRt 147 ; 21-02-2012 o 16:18

  2. #62
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Przebieg 202tys, sprzęgło nowe (jakieś 5 tys przebiegu), nic nie zgrzyta tylko drążek jak jest poniżej 10C ciężko chodzi, a najgorzej wrzucić 2gi bieg. Wymienię olej, bo przy wymianie sprzęgła, mechanik mówił że był niski poziom i dolał, ale myślę, że może warto wymienić.

  3. #63
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar aqaz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    305

    Domyślnie

    ja wymieniałem olej 2 lata temu, a przebieg to 131 000 a zaczęło się po wymianie sprzęgła tak coś kojarzę tylko to była końcówka zimy / początek wiosny...
    dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6

  4. #64
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar aqaz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    305

    Domyślnie

    na innym forum doczytałem, że trzeba nasmarować cięgno i powinno pomóc...
    dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6

  5. #65
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar aqaz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    305

    Domyślnie

    ja popsikałem ale problemu to nie rozwiązało...

    Ile mogą kosztować cięgna do skrzyni? I czy one mogą być winowajcą?
    Ostatnio edytowane przez aqaz ; 26-02-2012 o 10:53
    dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6

  6. #66
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Ktoś rozwiązał sprawę wchodzącej cieżko/zgrzytającej dwójki na zimnym silniku (w mroźne dni)? Smarowanie lub wymiana cięgien pomogła? Czy może zastanawiać się nad remontem lub wymianą skrzyni (synchronizatora)? Mam problem tylko na zimno, po kilku kilometrach jest OK. Olej nowy - Total. Lewarek nie ma luzów, chodzi jak w nowym aucie. Przebieg: licznikowe 160 tys. i w miarę realany, przez ostatnie dwa lata auto jeździło głównie po A2. Inne biegi wchodzą w porządku, no może czasami na zimno jedynka wchodzi ciężko (po redukcji z dwójki). Nic nie wyje, nie pracuje głośno. Wsteczny wrzuca się bez żadnych problemów. Kiedy temp. była powyżej 5 stopni nie było problemów z dwójką. Poduszki silnika i skrzyni całkiem dobrze się miewają.

  7. #67
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR Giuelietta 1.4 TB, AR 159 2.0 JTDm 170 KM
    Postów
    91

    Domyślnie

    Ma ktoś pomysł jak rozwiązać problem ciężko wchodzącej "dwójki" w zimne dni ?

  8. #68
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    Mam trochę inny problem ze zmianą biegów w 147 2.0 ts. Skrzynia chodzi lekko, biegi wchodzą bez zgrzytów, ale lewarek jest jakis taki wylatany ( przynajmniej w porównaniu ze 159) Stawia bardzo mały opór i niekiedy zmianie biegu towarzyszy pojedyńczy stukot, dochodzący z okolic lewarka. Czy jest tam coś co mogło sie odkręcić lub poluzować. Jesli tak, to jak to naprawić?

  9. #69
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0jtdM
    Postów
    246

    Domyślnie

    Rozwiązaliście swoje problemy z ciężko wchodzącą 2ką podczas niższej temperatury?

  10. #70
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Tak Olej taki jak zaleca producent w ilości 2.1 litra (przed FL 2l, po FL 2.1). Na zimno dalej dwójka ciężko wchodzi ale nie tak jak wcześniej. O zgrzycie nie ma mowy. Po zmianie oleju "układanie" trwało to może z 5 tys. km. Skrzynia nawet ciszej chodzi. Polecam Tutelę. Wcześniejszy hiper nowoczesny Total okazał się kiepskim rozwiązaniem.

Podobne wątki

  1. [MiTo] 1.3 jtdm - metaliczne zgrzyty przy ruszaniu
    Utworzone przez wujOT w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-09-2015, 21:44
  2. dźwięk przy zmianie biegu i warczenie przy hamowaniu
    Utworzone przez johnnie147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-10-2014, 08:52
  3. [159] Przy niskich temperaturach skrzypi przy zmianie biegu
    Utworzone przez b0b3k w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-03-2014, 08:54
  4. zgrzyty przy wrzucaniu wstecznego
    Utworzone przez brill7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 19-10-2012, 19:22
  5. Zgrzyty przy zmianie biegów
    Utworzone przez yoozef w dziale 166
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 10-09-2012, 13:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory