Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: Dziwny foch 145TD

  1. #1
    sjs32
    Gość

    Domyślnie Dziwny foch 145TD

    Witam, zaczne odrazu od przyczyn usterki.

    Powiem tak,na poczatek przejechalem 40 tys. bez zadnego wkladu.Tylko na samym poczatku,wymiana paska rozrzadu,olejow,klockow,filtra paliwa itd.

    No i po pewnym czasie mialem takie dolegliwosci
    1.jechalem autostrada i daje deche a on glosno wyje i nie dostal przyspieszenia a raczej jakbym dawal gazu na postoju,
    2.Stoje na swiatlach i nagle obroty spadly ponizej tysiaca,bylo to odczuwalne bo trzeslo buda.
    3.pieknego poranka zapalam samochod i nie zalapal.obecne czasy czyli lekka odwilz no to krece go dalej i zapalil wypuszczajac ogromna ilosc bialego dymu,pochodzil z 30 minut i odpala za 1 razem plus zero jakis dymow.
    4.zrobilo sie zimniej krecilem dluzej,mam dobry akumulator,nowy,wiec wykrecilem i zapalil.znow dymu sporo i zajechalem na parking i do tej pory nie moge samochodu odpalic.do tego stopnia ze rozladowalem aku.

    Prosze o pomoc.Wszelakie sugestie od czego zaczac.Pozdrawiam.M.S.

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Marcoo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zgierz
    Auto
    Alfa 156 2,5 V6 <3
    Postów
    147

    Domyślnie

    sprawdź świece, czy wgl. grzeją jeśli chodzi o odpalanie.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Albo co gorsze uszczelka pod głowicą.

  4. #4
    sjs32
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdzilem godzine temu miernikiem jedna koncowke do swiecy a druga do karoserii i tak kazda,mialem na kazdym pomiar 0.91V .Btw.Laduje juz aku na prostowniku.

    - - - Updated - - -

    Anet,Czytalem wywiorczo fora,problem bialego dymu.Tylko ze moj zniknal po rozgrzaniu.Wiec wykluczam taka ewentualnosc.Prosze mnie poprawic jesli sie myle.

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Marcoo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zgierz
    Auto
    Alfa 156 2,5 V6 <3
    Postów
    147

    Domyślnie

    Prąd idzie, ale dla pewności wykręcił bym i zobaczył czy czerwieni się. Tankowałeś na pewnej stacji ?

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Może być że wtrysk leje, albo słaba kompresja na jednym garze. Świecie wykluczasz, wiec nawet ich nie wymieniam.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ruzwelt
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Poznań/Śrem
    Auto
    145 1.9 JTD 2000r / 156 JTD 16v 2003r
    Postów
    34

    Domyślnie

    Odnośnie odpalania - nie wiem jak w TDku jest rozwiązane sterowanie świecami żarowymi, ale w moim JTD problemy z odpalaniem w niskich temperaturach spowodowane były usterką przekaźnika świec żarowych. Świece były ok, ale nie grzały, bo przekaźnik nie działał. Wygląda to tak jak na linku poniżej, a zamontowane jest na ścianie grodziowej:

    http://allegro.pl/przekaznik-swiec-z...083936713.html

    Po wymianie poranne/zimowe problemy zniknęły.

    Pozdro.

  8. #8
    sjs32
    Gość

    Domyślnie

    Przed awaria zatankowalem na bliskiej do pelna czyli 52 litry ON.Przejechalem 200 km i awaria.Stoi na parkingu. Moze uda sie zrobic zdjecia i konkretnie pokaze moto.Bo mam watpliwosci co do jednego wezyka.Pozdrawiam.M.S

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Marcoo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zgierz
    Auto
    Alfa 156 2,5 V6 <3
    Postów
    147

    Domyślnie

    A spróbuj ogrzać filtr/pompę paliwa i zobacz czy odpali.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar patelka3
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    Alfa romeo 146 1,9 td 1995r
    Postów
    28

    Domyślnie

    Mimo wszystko zachodzi bardzo duże prawdopodobieństwo, że może to być uszczelka pod głowicą. Przy rozgrzanym silniku może się uszczelniać dlatego później już nie dymi. Musisz obserwować poziom płynu. Inną przyczyną może być awaria turbiny tylko, że wtedy dymić będzie cały czas. Kolejną przyczyną może być brudny układ paliwowy. Jeśli wymienisz już filtr paliwa, przedmuchaj przewód zasilający. Jeśli pomogło na jakiś czas oznacza to brudny zbiornik lub ssak w zbiorniku.

Podobne wątki

  1. [Brera] 2.4JTDM (200) - mały foch? (nierówna praca)
    Utworzone przez karol s w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 07-02-2016, 08:42
  2. kolejny foch alfy
    Utworzone przez borsukmax w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 10-10-2009, 19:19
  3. foch czujnika temp. powietrza dolotu AR155 TS16V ;->
    Utworzone przez Digit w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-05-2007, 18:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory