Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 34

Temat: Napinacz JTD

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Crosswagon
    Postów
    98

    Domyślnie

    Może problem leży w zbyt dużym oporze alternatora lub któregoś innego "odbiornika mocy"? Pęknięta obudowa alternatora?

    Pozdrawiam

  2. #12
    damiyc
    Gość

    Domyślnie

    raczej nie bo ostatnio wymieniałem łożyska w alternatorze i wiem że alternator jest dobry.

  3. #13
    Użytkownik Embrion Avatar Mateusz218a
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Bystrzyca
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4JTD CF2 136KM+wirus
    Postów
    24

    Domyślnie

    Sprawdz gwint w korpusie łapy silnika może jest już słąby i ci się napinacz polużnia i go krzywi jeśli by tak było to można zastosować dłuższą srubę a z drugiej strony podkładka i nakrętka samokontrująca ja miałem taki przypadek zerwał się gwint a w 2,4 jest tam fajne dojście. A na skaczący napinacz też jest sposób sprzęgiełko na alternator i napinacz ani drgnie co przekłada się na jego żywontość.

  4. #14
    damiyc
    Gość

    Domyślnie

    ok sprawdze tą śrubę chociaż myśle ze jak te drgania nie przestaną to nic z tego nie bedzie.

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    mam wrazenie ,że tanie i dupiane napinacze zakładasz

  6. #16
    damiyc
    Gość

    Domyślnie

    tez jest taka możliwośc. Może ktoś mi powie jaki napinacz powinienem kupić żeby był dobry??

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Np: Dayco, ina

  8. #18
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lucas
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Chojna
    Auto
    AR 156 2.4JTD '99 136KM, AR 156 SW TI 20V 175km
    Postów
    268

    Domyślnie

    Problem tkwi w błędnym montażu.
    Napinacz (ten ze sprężyną) nie powinien mieć luzu - mówiąc konkretnie - po jego ustawieniu powinien zostać dokręcony aby "nie drgał" (śruba na imbus).
    Kolejność czynności przy zmianie mikropaska:
    - poluzowanie imbusem napisacza jednocześnie za pomocą klucza '17 maksymalne odciągnięcie rolki napinacza i ponownie zablokowanie jej imbusem aby pozostała w pozycji 'otwartej/luźnej'
    - poluzowanie rolki napinającej mimośrodowej
    - zdjęcie starego/założenie nowego paska
    - naciągnięcie paska za pomocą rolki napinającej mimośrodowej (może być np. za pomocą klucza do szlifierki kątowej) i dokręcenie owej rolki
    - poluzowanie napinacza aby sprężyna w nim dodatkowo naciągnęła pasek - w tym momencie pasek jest zasadniczo naciągnięty, jednak sugeruję aby dodatkowo 'dociągnąć' go jeszcze za pomocą śruby na rolce napinacza (klucz '17)
    - dokręcenie/zablokowanie napinacza (imbus)
    - cieszenie się z naciągniętego i sprawnego paska akcesoriów

    PS. osobom uważającym, że w jtd napinacz mikropaska zwany również tłumikiem drgań powinien w trakcie 'pracy' cały czas drgać i terkotać dziękuję za wypowiedzi - 4 lata i 140tys km bezproblemowej jazdy od wymiany paska mi wystarczy.
    Pozdrawiam
    PS 2. raz na kilka miesięcy należy oczywiście skontrolować stan napięcia paska
    PS 3. powyższy opis postępowania na podstawie 2,4 10V
    AR 156 2,4JTD 136KM '99 Blue Cosmo met.
    Nissan Navara 4x4 D22 DoubleCab 2,5TD 103KM '01
    Polcomtex.pl - usługi brukarskie

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Ja zrobiłem 40 tys. i napinacz jak się na niego spojrzy od spodu to widać, że drga, przecież to diesel coś musi odbierać drgania, po to jest ten tłumik drgań, oczywiście nie może nic terkotać, napinacza nie wymieniałem i podejrzewam, że dłuższy czas nie był zmieniany.

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lucas Zobacz post
    Problem tkwi w błędnym montażu.
    Napinacz (ten ze sprężyną) nie powinien mieć luzu - mówiąc konkretnie - po jego ustawieniu powinien zostać dokręcony aby "nie drgał" (śruba na imbus).
    Kolejność czynności przy zmianie mikropaska:
    - poluzowanie imbusem napisacza jednocześnie za pomocą klucza '17 maksymalne odciągnięcie rolki napinacza i ponownie zablokowanie jej imbusem aby pozostała w pozycji 'otwartej/luźnej'
    - poluzowanie rolki napinającej mimośrodowej
    - zdjęcie starego/założenie nowego paska
    - naciągnięcie paska za pomocą rolki napinającej mimośrodowej (może być np. za pomocą klucza do szlifierki kątowej) i dokręcenie owej rolki
    - poluzowanie napinacza aby sprężyna w nim dodatkowo naciągnęła pasek - w tym momencie pasek jest zasadniczo naciągnięty, jednak sugeruję aby dodatkowo 'dociągnąć' go jeszcze za pomocą śruby na rolce napinacza (klucz '17)
    - dokręcenie/zablokowanie napinacza (imbus)
    - cieszenie się z naciągniętego i sprawnego paska akcesoriów

    PS. osobom uważającym, że w jtd napinacz mikropaska zwany również tłumikiem drgań powinien w trakcie 'pracy' cały czas drgać i terkotać dziękuję za wypowiedzi - 4 lata i 140tys km bezproblemowej jazdy od wymiany paska mi wystarczy.
    Pozdrawiam
    PS 2. raz na kilka miesięcy należy oczywiście skontrolować stan napięcia paska
    PS 3. powyższy opis postępowania na podstawie 2,4 10V
    Po jaka cholerę wyjaśniasz komus z 1,9 jtd co robi z napinaczem w 2,4 jtd???!

Podobne wątki

  1. [164] Napinacz V6
    Utworzone przez jary17 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 24-06-2010, 14:51
  2. [156] napinacz
    Utworzone przez alfa w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-06-2008, 13:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory