Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 36

Temat: Wymiana Rozrządu w garażu

  1. #1
    pafcom
    Gość

    Domyślnie Wymiana Rozrządu w garażu

    Witam wszystkich Alfaholików, chciałbym się podzielić swoimi spostrzeżeniami na temat wymiany paska rozrządu we własnym zakresie bez blokad znaków i innych specjalistycznych kluczy.Przeczytałem tysiąc postów na ten temat, i wszędzie dosłownie za każdym razem wszyscy piszą że się nie da. A guzik prawda, zmieniłem wszystko sam i nie patrzyłem na znaki, a blokowanie wałków blokadami za 200zł to abstrakcja!, to samo jeśli chodzi o zegar do GMP. Prawdę mówiąc pomyliłem się o jeden ząbek za pierwszym razem( a dodam że mam tą Alfe od 3 tyg, wcześniej nie miałem styczności z tą marką). co zabrało jakieś 30 min do poprawienia. A skłoniło mnie do oględzin rozrządu brak mocy powyżej 4 tyś, miałem rację, był przestawiony o 2 ząbki na wydechu!(w porównaniu do poprzedniego ustawienia a mojego). Teraz motor pokazuje swój potencjał w 100%. A już byłem załamany że nieudany zakup. Jestem z Jeleniej góry, jak coś to mogę poradzić i wytłumaczyć co i jak.

    TAKŻE KOLEDZY, NIE MA CO SIĘ BAĆ, JEŻELI POSIADACIE WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI, NIE SŁUCHAJCIE INNYCH, MI SIĘ UDAŁO TO I WY DACIE RADE. POWODZENIA!

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Tego silnika nie można prawidłowo ustawić bez specjalistycznych narzędzi. To, że jedzie, wcale nie znaczy, że jest dobrze.
    Radzę nie poprawiać konstruktorów i nie zachecać innych do popełniania podstawowego błędu, jakim jest ustawianie rozrządu "na pałę".
    A potem się słyszy, że TS-y to awaryjne silniki.
    A ja twierdzę, że TS-y to bardzo dobre silniki tylko, ze świecą szukać mechaników, którzy potrafią je serwisować. Za to jest wielu eksperymentatorów, dzięki którym te silniki mają złą opinię.

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Nie ma co strzępić języka, następny temat będzie brzmiał: " Dlaczego moje 1.8 tyle pali ..."
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  4. #4
    endrju
    Gość

    Domyślnie

    buahuahauhaua znaczy sie co zrzuciles pasek i wrzuciles nowy od tak sobie nie no fachowiec jak sie patrzy

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    O ja pierdu !!! ...

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    Hmm... ostro powiem szczerze, ze ja sie nie znam na mechanice (nom umiem rozróżnić śrubokręt od młotka) to zostawiłem tą sprawę dla ASO ale cześci zakupiłem z neta 3 x niższa cena i wiem, ze to nie bylo najleprze rozwiązanie ale, zeby tak samemu w TS oby ten silnik chodził jak najdłużej i jak najlepiej bo koszta naprawy moga załamać...

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Cytat Napisał SEBEK Zobacz post
    cześci zakupiłem z neta 3 x niższa cena i wiem, ze to nie bylo najleprze rozwiązanie
    Bo nie dałeś zarobić ASO? Bez przesady.. dobrze zrobiłeś!


  8. #8
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał pafcom Zobacz post
    Prawdę mówiąc pomyliłem się o jeden ząbek za pierwszym razem(...) miałem rację, był przestawiony o 2 ząbki na wydechu!(w porównaniu do poprzedniego ustawienia a mojego).
    na podstawie czego ustaliłeś że to był najpierw jeden ząbek (twoja pomyłka) a potem dwa ząbki na wydechu? bo brakowąło mocy a teraz moc jest? wyszło ci ze znaków na pasku? jak poradziłeś sobie z pływającymi kołami wałków rozrządu?

    póki co traktuje to w kategoriach mega farta (jeśli auto rzeczywiście jeździ)


    Ps. jeśli ktoś naprawdę będzie się chciał samemu zabrać za wymianę rozrządu to ja chętnie udostępnię blokady do 1,8TS
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Ciekaw jestem co byś napisał jak by pomyłka sięgała więcej ząbków. Masz szczęście i tylko tyle można napisać.
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    @pafcom
    - z jakiego rocznika jest to auto ?.
    - jeśli rozrząd jest przestawiony auto będzie jeżdzić.
    - z kolegą SG0240 przestawialiśmy rozrząd o te +/- 5, 10 stopni na wale korbowym wg. szczerby pod termostatem i auto jeżdziło.
    - teraz warto byłoby sprawdzic blokadami jak na prawdę ustawiłeś rozrząd ?
    - tylko takie podejście może powiedzeć mam prawdę.
    - masz może dostęp do programu Alfadiag, jeśli tak to proszę dołącz zrzuty z parametrów adaptacyjnych TRA, FRA, Lambda Regulation Row1, wykres sondy lambda podczas rozgrzewania i po ticku temperatury.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [164] Wymiana rozrządu 3.0 12v
    Utworzone przez Bates911 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 24-10-2017, 20:06
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-07-2014, 09:41
  3. Wymiana sprzęgła 1.9 jtd 115 koni w garażu.
    Utworzone przez maxiking w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-06-2014, 21:32
  4. [147] 2.0 twin spark 2001 wymiana rozrządu problem z blokadą rozrządu
    Utworzone przez Lenix w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-10-2013, 12:19
  5. [145] 1.9 JTD wymiana silnika w garażu - jaki sposób?
    Utworzone przez diretisima w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2011, 15:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory