Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: 1,9JTD brak mocy 'z dołu'

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Rzeszów\Lublin
    Auto
    159 1,9 JTDm 16V
    Postów
    58

    Domyślnie 1,9JTD brak mocy 'z dołu'

    Witam,
    Od ostatniego czasu mam bardzo dziwny problem z moją alfą 147 1,9 JTD. Czasami (bez znaczenia czy na ciepłym czy na zimnym silniku) brakuje mocy, żeby ruszyć czy rozpędzić samochód. Pomimo wciśniętego gazu do oporu auto toczy się powoli, po czym wypluwa chmurę czarnego dymy (pewnie go zalewa) i normalnie zaczyna się rozpędzać. Wydaje mi się, że problem ustępuje powyżej 2tys obrotów, pewnie po włączeniu turbo.
    Czy spotkaliście się kiedyś z takim problemem? Co poradzacie na początku sprawdzić?
    W przyszłym tygodniu umówię się na czyszczenie EGR - myślicie, że może to mieć z tym związek?

    Dzięki za pomoc,

    Pozdrawiam,
    Andrzej.

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    Idealnie książkowo wręcz opisany problem EGR
    Wyczyść, albo w ogóle zaslep lub wywal z sterownika (wgranie mapy) - jeśli masz 16v. Poza tym temat poruszany wiele razy.

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar August
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa Romeo 156 CrossWagon Q4 1.9JTDm 2005r.
    Postów
    138

    Domyślnie

    Miałem podobnie na zimnym. Czyszczenie egr pomogło.

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar michałsnk
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    w Sanoku
    Auto
    W domu : Terenówka, Alfa Romeo 156 JTD 105 ps 255Nm,Berlingo 1.9D (XUD) wolnossące.
    Postów
    515

    Domyślnie

    W moim przypadku auto nie jechało z dołu bo był wąż od turba górny ..do wymiany

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    Cytat Napisał michałsnk Zobacz post
    W moim przypadku auto nie jechało z dołu bo był wąż od turba górny ..do wymiany
    A powyżej 2000obr jechał normalnie? Dziwne, bo jak wąż jest walnięty, to puszcza ciśnienie cały czas, co jest odczuwalne tym bardziej w momemcie gdy turbo mocno dmucha - czyli powyżej 2000 też.

    Przy problemach z EGR auto "nie jedzie" właśnie 'z dołu'. Później ciągnie.


    Ale co racja, przy okazji dobrze sprawdzić dolot, przepływomierz.

  7. #7
    matism2
    Gość

    Domyślnie

    sprawdz takze weze od podcisnienia egr i gruchy turbo czesto sie rozszczelniaja oraz polaczenia wezy od intercoolera

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    EGR wyjdzie w FES. Nieszczelności przed lub za turbo też.
    Z opisu wygląda jakby się właśnie przywieszał EGR. Wystarczy dosłownie mikro niedomknięcie.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #9
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115km
    Postów
    170

    Domyślnie

    Koledzy, a jak jest odczuwalne te puszczanie ciśnienia gdy górny wąż jest walnięty i jak w FES wychodzi ta nieszczelność? Mam lekko walnięty wąż przed przepustnicą, Bella raczej śmiga bez zarzutów ale warto to sprawdzić...

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Będzie dobry odczyt mas ciśnienia, a zła reakcja na doładowanie i lekko (zależnie od nieszczelności) niższe doładowania. Jeśli widziałeś poprawny wykres z tych wartości i porównasz do swoich, to pewno to zauważysz. Pęknięcie za turbiną, jeśli jest niewielki to czasami jest nie odczuwalne. Na ogół powiększa się ono powoli i jest z tym jak z żabą we wrzątku - jak żabę wrzucisz do wrzątku, to wyskoczy, a jak powoli będziesz podgrzewał to ją ugotujesz.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. [156 1.9JTD 16V] Brak mocy poniżej 2 tys
    Utworzone przez marekalfa w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 29-12-2015, 13:31
  2. [159] 1.9jtd 150KM brak mocy
    Utworzone przez dawiddddd w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-08-2015, 09:50
  3. [145] [1.9JTD] Brak mocy.
    Utworzone przez Klakierr w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 04-11-2013, 23:36
  4. [156 1.9JTD] Brak mocy
    Utworzone przez Alfonzo w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 20-11-2010, 17:53
  5. Brak mocy 145 1.9jTD
    Utworzone przez daniel.zawada w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 11-07-2007, 07:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory