Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: [156 1.9JTD] Brak mocy

  1. #1
    Alfonzo
    Gość

    Domyślnie [156 1.9JTD] Brak mocy

    Witam od jakiegoś czasu borykam sie z brakiem mocy w mojej 156. Otóż wszystko zaczęło się po wymianie uszczelki pod głowicą przed wymianą samochód miał "buta". Podpinany był pod kkomputer nawet 2 krotnie. Nie wykazał on żadnych błędów wszystko jest tak jak powinno być. Z podpiętą przepływką samochód jest prawdziwym mułem na 5 biegu nie da się jechać a przyspieszenie do 100km\h trwa przez dobre 5km (przepływomierz działa na komputerze ładnie reagował na wciśnięcie gazu). Natomiast po odpięciu przepływki samochód dostaje kopa choć nie takiego jak powinien sama prędkość maksymalna mnie dołuje gdyż z wielkim bólem jest to teraz 140km\h. Pytanie moje brzmi czy to może być uszkodzenie turbiny? Choć co do tego mam wątpliwości bo słysze gdy że się załącza. Czy może jest gdzieś jakiś zawór który reguluje ciśnienie jakie ona wytwarza? Być może przy zdejmowaniu głowicy "mechanik" coś przestawił.

    A może znacie jakiegoś dobrego mechanika który specjalizuje sie w alfach z okolic warszawy? A dokładnie Ciechanów, Mława, Płońsk.

    Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.

  2. #2
    Syl66
    Gość

    Domyślnie

    Radziłbym sprawdzić wężyki podciśnienia,jak również podpięcie kompa i porównanie parametrów żądanych a tymi jakie są np:masy powietrza,ciśnienie paliwa.Samo sprawdzenie błędów nie wiele daje,bo przepływomierz będzie oszukiwał komputer silnika o dawce powietrza,a ten błędu nie wyłapie.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Jak z odpiętym przepływomierzem jest lepiej to ewidentnie przepływka do wymiany
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Alfonzo
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Jak z odpiętym przepływomierzem jest lepiej to ewidentnie przepływka do wymiany

    wcześniej przepływomierz też był odpięty a samochód przyspieszał znacznie lepiej. Poprostu brakuje tego "wepchnięcia" w fotel gdy załącza się turbina przed wymianą uszczelki wszystko było ok.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    A rozrząd prawidłowo ustawiony? Dlaczego zmieniałeś uszczelkę pod głowicą?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    tomek_murawski
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Syl66 Zobacz post
    Radziłbym sprawdzić wężyki podciśnienia,jak również podpięcie kompa i porównanie parametrów żądanych a tymi jakie są np:masy powietrza,ciśnienie paliwa.Samo sprawdzenie błędów nie wiele daje,bo przepływomierz będzie oszukiwał komputer silnika o dawce powietrza,a ten błędu nie wyłapie.
    Dupa... Komputer po wykasowaniu błedu działa wtedy w trybie awaryjnym-więc powinno przez jakiś czas być dobrze... Sprawdź sobie tak jak kolega powiedział parametry i problem się wyjaśni. A do tego zajrzyj do EGR-u...

  7. #7
    Alfonzo
    Gość

    Domyślnie

    EGR zaślepiony robiłem to dokładnie 2 dni temu. A rozrząd sprawdzany był już przez 3 mechaników

    A co do uszczelki to winą był termostat. co prawda uszczelka walnęła delikatnie i dopiero powyżej 3000obr samochód pobierał płyn a z rurki wychodziła para. Silnik raczej nie został przegrzany dlatego że do ostatniej chwili miał kopa. Problem pokazał się po założeniu nowej i złożeniu wszystkiego do kupy. Mechanik przyprowadził mi samochód pod dom ale "ukradł" sporą część stada koni. Z tego co się orientuje samochód po takiej wymianie powinien być w jakimś stopniu mocniejszy.

    Gdy termostat pierwszy raz zablokował się a wskazówka weszła na czerwone pole przy temperaturze samochód osłabł tak jak jest to w tym momencie. Nie miał kopa. gdy tylko się otworzył a temperatura wróciła na swoje miejsce znów wszystko było ok. Teraz samochód zachowuje się tak jak gdyby ta czerwona dioda cały czas się świeciła.
    Ostatnio edytowane przez Alfonzo ; 19-11-2010 o 02:37 Powód: uzupelnienie

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    A było coś robione z głowicą przed wymianą UPG? - Może byc zwichrowana powierzchnia przylgowa i nie ma szczelności. Inna możliwość to zła uszczelka (o niewłaściwej grubości)
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #9
    Alfonzo
    Gość

    Domyślnie

    UPG? szczerze niewiem co to jest albo nie zajarzyłem o co chodzi

    Głowica była planowana więc tu powinno być wszystko ok. Co do grubości uszczelki to nie wiem nowej nie widziałem. Więc niemam pojęcia czy grubość jest odpowiednia. Gdyby była ewentualnie jakaś nie szczelność to nie było by jakichś dodatkowych objawów? typu dymienie itd? U mnie z rurki nie wydobywa się nic kompletnie.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar sołtys
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    żywiec
    Auto
    147 1,9 jtd buda GTA.147GTA Q2,156 2.5V6 Q2 była, ,Giulietta QV,Mito QV,75 3.0 V6,Alfetta GTV
    Postów
    627

    Domyślnie

    UPG -uszczelka pod głowicą
    147 1,9 JTD NADWOZIE GTA
    147 GTA 3.2 Q2
    156 2.5 V6 Q2-była
    Giulietta QV
    Mito QV
    75 3.0 V6 QV
    ALFETTA GTV 116 1976
    ALFETTA GTV 116 1981






    https://www.facebook.com/okrajnikgarage

Podobne wątki

  1. [156 1.9JTD 16V] Brak mocy poniżej 2 tys
    Utworzone przez marekalfa w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 29-12-2015, 13:31
  2. [159] 1.9jtd 150KM brak mocy
    Utworzone przez dawiddddd w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-08-2015, 09:50
  3. [145] [1.9JTD] Brak mocy.
    Utworzone przez Klakierr w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 04-11-2013, 23:36
  4. 1,9JTD brak mocy 'z dołu'
    Utworzone przez andru w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 26-03-2013, 19:49
  5. Brak mocy 145 1.9jTD
    Utworzone przez daniel.zawada w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 11-07-2007, 07:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory