Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: sensor/sterownik airbag i gałka zmiany biegów

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 105KM 1998r
    Postów
    74

    Domyślnie sensor/sterownik airbag i gałka zmiany biegów

    Witam. Mam takie oto 2, a w zasadzie 3 problemy.

    Po pierwsze, któregoś pięknego dnia zachciało mi się wymienić żarówki od podświetlenia gałek od nawiewu, czego efektem po ich wymiane było małe spięcie i dymek w okolicach tego panelu.

    Skutki były drastyczne, błąd poduszek na desce rozdzielczej i wiele wiele innych. Po wymianie wszystkich uszkodzonych bezpieczników pozostały mi takie problemy. Dalej wyświetla się błąd poduszek. I teraz tak, by przywrócić je do życia potrzebuje jakiegoś sterownika czy sensora airbagu tak ? Moja bella ma w standardzie 2 poduszki, więc jaki dokładnie sterownik potrzebuję ? (jakiś nr. seryjny czy konkretny model byłby mile widziany, a nawet link do allegro).
    Druga sprawa to taka, że padło mi ogrzewanie tylnej szyby i obiegu wewnętrznego, po prostu po wciśnięciu przycisków nic kompletnie się nie dzieje (mam wersję bez klimy). Czy wymiana całego panelu pomoże ? Sprawdziłem błędy i nic nie wyskoczyło, jeśli chodzi o podłączenie ze komputerem od poduszek to się nie udało, więc podejrzewam że po prostu padł. Tak więc, ponawiam pytanie, wymiana panelu z tymi trzema pokrętłami powinno pomóc ?

    noi kolejna sprawa odnośnie gałki zmiany biegów. Mam taką oto gałkę w swojej alfie

    Uploaded with ImageShack.us

    i nie mam pojęcia jak ją odkręcić. Powiedzmy że jest już trochę zjechana i chciałbym ją zamienić na jakąś inną. Sama ta "góra" się zdejmuje, ta gumowa część, potem zostaje plastik połączony z całą resztą, wybierakiem i tym czymś co się podnosi do zmiany biegu na wsteczny...To coś plastikowe z góry się zdejmuje ? nie chciałbym niczego uszkodzić a boje się robić to na siłe...


    To wszystko, z góry dziękuję za pomoc

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    z elektroniką ci nie pomoge ale gałka może tak przed liftem sa nabijane po lifcie nakrecane

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Gałka w wersjach JTD 1,9 ściąga się poprzez mocne pociągnięcie w górę. Tam jest wieloklin, który dość mocno siedzi. Odkręcaną gałkę miały 156 z silnikami 2,4 po FL.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 105KM 1998r
    Postów
    74

    Domyślnie

    porobiłem fotki żeby jakoś bardziej to wytłumaczyć
    tak wygląda gała od zmiany biegów


    Uploaded with ImageShack.us


    kiedy ją wyciągnę do góry wygląda tak


    Uploaded with ImageShack.us

    a na dźwigni zostaje to plastikowe coś. Da się to wyciągnąć ? bo co za sens wyciągać samą gałkę, pozostawiając ten wystający plastik, przecież na to żaden inny zamiennik nie założe. Jak to wyciągnąć ( może wykręcić ? )



    Uploaded with ImageShack.us

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Masz przerobiony interfejs w celu połączenia z komputerem Airbagu ??

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 105KM 1998r
    Postów
    74

    Domyślnie

    co to znaczy ? Nie znam się na tym, więc liczę na dość prosty język

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał quartzXXI Zobacz post
    porobiłem fotki żeby jakoś bardziej to wytłumaczyć
    tak wygląda gała od zmiany biegów


    Uploaded with ImageShack.us


    kiedy ją wyciągnę do góry wygląda tak

    Uploaded with ImageShack.us

    a na dźwigni zostaje to plastikowe coś. Da się to wyciągnąć ? bo co za sens wyciągać samą gałkę, pozostawiając ten wystający plastik, przecież na to żaden inny zamiennik nie założe. Jak to wyciągnąć ( może wykręcić ? )


    Uploaded with ImageShack.us
    Czyli zeszła Ci część elastyczna a teraz musisz tamtą resztę zdjąć metodą siłową. Najlepiej podgrzej ją najpierw a potem chwyć przez grubszą szmatkę i pociągnij mocno do siebie. Swego czasu w jednej z AR musiałem usiąść między fotelami, żeby ją ściągnąć.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Cytat Napisał quartzXXI Zobacz post
    co to znaczy ? Nie znam się na tym, więc liczę na dość prosty język
    Standartowy interfejs VAG umożliwia połączenie tylko z komputerem silnika, aby połączyć się z komputerem AIRBAGu lub ABSu, musisz go przerobić lub kupić przerobiony, schemat przeróbki jest gdzieś na forum.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 105KM 1998r
    Postów
    74

    Domyślnie

    powiedzmy ze sprawa wyglada nastepujaco, że wybór gdzie chcemy się połączyć leży po stronie programu w menu głównym. Nie pamiętam dokładnie jak to wyglądało, ale klika się oddzielnie jeśli chce się połączyć z głównym komputerem czy z tym komputerem/modułem/sterownikiem/nie mam pojęcia od poduszek powietrznych, klikając na te od poduszek, wybierasz wersję sterownika z odpowiednią liczbą poduszek powietrznych zamontowanych w samochodzie...noi cóż, moja ma 2 poduchy a i tak się nie łączy, zawsze wychodzi błąd połączenia, co innego gdy łącze się z głównym komputerem. Tam nie ma problemu, wszystko pięknie ładnie śmiga m.in odkryłem prawdziwy przebieg heh.

    Co do tej plastikowej części od gałki zmiany biegów na zdjęciu nr3 rozumiem że nie muszę się obiawiać i mogę na chama to ściągać ?. To się sciąga tylko tą gorę czy razem z tym czymś co się podnosi do wrzucenia wstecznego ?
    Ostatnio edytowane przez quartzXXI ; 02-11-2010 o 21:54

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Ona ma zejść sama. Zostanie Ci metalowy pręt na którym jest tulejka plastikowa do podnoszonego wstecznego.

Podobne wątki

  1. [156] Gałka zmiany biegów
    Utworzone przez dexster w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-05-2013, 11:05
  2. [159] Gałka zmiany biegów AR 159
    Utworzone przez Czarny_28 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-12-2011, 18:41
  3. [155] gałka zmiany biegów
    Utworzone przez bazyl_78 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-02-2011, 12:31
  4. sterownik sensor Airbag
    Utworzone przez Piotr 30 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 15-09-2010, 13:21
  5. Gałka zmiany biegów
    Utworzone przez destikero w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 29-10-2007, 22:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory