Odpytam Cinka, remap był robiony w trakcie II tury grupowej na forum.
Odpytam Cinka, remap był robiony w trakcie II tury grupowej na forum.
Jestem ciekawy tego stalego 1200 mg/i Desired Intake Air Quantity, bo u mnie tez w logach tak jest ,a przeplywke kupilem nowa o tych samych numerach...i tez mam ten blad...
Jeżeli wciskasz gaz do dechy to wtedy komp po prostu oczekuje maksymalnej ilości powietrza. Jednak przepływomierz nie zmierzy tyle i dlatego pokazuje mniej. Cała reszta różnicy bierze się z odmy.
Czy dla kolegi rozwiązaniem problemu jest limitację doładowania przesunąć na zakres 2700mbar a moze wyzej, albo lepiej usunąc raportowanie błędów - po co cokolwiek na tacho wyświetlać?
Auto ma ustawione 1,5 standardowe dla gt1749vb które można męczyć zdroworozsądkowo 1,55b chociaż na wyraźne życzenie klienta dmuchałem z tego i 1.58-1.6bara i sprężarka żyje. Ovb vel limit zaś to 1,55.
Jeśli auto dmuchnie powyżej tego zakresu ma być błąd, jeśli ów błąd się pokazuje trzeba szukać problemów w osprzęcie tudzież sterowaniu.
Pozdrawiam
www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000
cinek_, ma świętą rację. Usunięcie limitera lub przesunięcie go w jakąś maks granicę może spowodować dmuchnięcie turbawki takie, że daleko już nie pojedziemy.Wszelkie zapieczenia się łopatek itp stają się wtedy bardzo groźne. Mniejsza o samą turbinę ale takie dmuchnięcie może nam zrobić "kuku" w samym silniku.
P.S. Ja jak dobrze pamiętam w swojej ustawiłem coś pod 1.6 bara i nie ma najmniejszych problemów. Limiter na 2650.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Matko chłopaki tego się czytać nie da. Skąd chłopak któremu cieniek robił soft miał się znać na mapie i możliwościach jego jednostki napędowej że teraz się na niego to zrzuca. A radę dałem taką żeby albo zdjąć ciśnienie albo podnieść limiter, bo tylko ktoś niedomyślny ustawi ciśnienie 2500mBar przy limiterze 2550mBar. Ludzie zastanówcie się że w takim przypadku wpływ nawet będzie miało ciśnienie atmosferyczne którego skok może mieć wartość po 80mBar wiec nawet w warunkach laboratoryjnych jednego dnia wywaliłoby MCSF innego nie co jest tylko i wyłącznie błędem osoby tworzącej mapę. Chłopak nie ma problemów z samochodem, bo cały układ sterowania zmienną geometrią jak i układ wykonawczy ma wymieniony (co widać w logach - są wzorowe) więc też nie róbcie chłopakowi wody z mózgu że ma coś nie tak mechanicznie w samochodzie. Wniosek jest taki że limiter jest zbyt blisko roboczego ciśnienia doładowania i to jest wina osoby tworzącej mapę i tyle. Aha i gdybyście czytali odpowiednio wątek to przeczytalibyście sobie że napisałem jasno i wyraźnie że jest to agresywny remap, którego nie popieram. I tłumaczenie że klient tak chciał jest dla mnie śmieszne, bo to wy znacie się na swojej robocie i to wy powinniście tak wykonać remap aby zarówno nie stwarzał zagrożenia dla jednostki napędowej jak i nie był kłopotliwy w użytkowaniu - co mamy przedstawione na załączonym obrazku. Pozdrawiam i już nie przeszkadzam
Ostatnio edytowane przez sumka33 ; 25-03-2013 o 21:47
Sprawa się klaruje, czujnik ciśnienia przekłamuje właśnie ostro z dołu, na niskich obrotach jest różnica nawet ~400mBar zadanej względem zmierzonej. Jutro podmiana na nowy czujnik.
U mnie MCSF wyskakiwał zawsze przy ciągnięciu z dołu, także nie jest to kwestia gónego zakresu, a różnicy między zadanym a zmierzonym w dolnym zakresie obrotów / doładowania. Zakładam, że sprawdzana jest różnica i jeśl jest większa niż X wyrzuca błąd. Pytanie do praktyków - jaka jest defualtowo w sofcie: 500-600 mBar?
Tylko tak na marginesie -
Mam max 1568+atm i limiter 2650. W dwóch Alfach. Nigdy nie widziałem MCSF'a.
Jak widać są skrajności - "W Polsce 16 grudnia 1997 zanotowano 1054 hPa w Suwałkach... najniższe zaś (965,2 hPa) notowano 26 lutego 1989 w Szczecinie i Łodzi, ". Tyle, że jest jeszcze jedna mapa poza limiterem i samym turbo, która warunkuje maks. zależność ciśnienie atmosferyczne - ciśnienie doładowania. Powinno więc ograniczyć ciśnienie przed SVBL-em.
A co do logów (abstrahując od tego co jest przedmiotem tej sprawy - nie patrzyłem więc się nie wypowiadam), to należy pamiętać, że FES i inne mierzą wartości nie ciągle ale w pewnych sekwencjach. Wartość błędna może być odczytana w czasie pomiędzy odczytami. A więc krótkie logi są w większości "G" warte.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Czestotliwosc mierzenie jest do niczego, w ciagu 3s pomiedzy pomiarami moze sie dziac wszystko... Mierzenie w czasie rzeczywistym daje dopiero poglad na sprawe.
Dokładnie. Albo długotrwały pomiar. A i to trzeba celować aby objaw pokazał się w czasie odczytu, a nie żądania.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF