Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Problem z napięciem na przepustnicy.

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar mariusz13
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    alfa 166
    Postów
    10

    Domyślnie Problem z napięciem na przepustnicy.

    Witam.Posiadam AR 166 2.0 V6. Mam problem gdyż na przepustnicy brakuje 5 voltów, kontrolka wtrysku świeci na czerwono a w dodatku przepustnica otwiera się tylko w 22%.Czujnik pedału gazu jest sprawny, przepływomierz i przepustnica również.Czy ktoś wie na którym pinie przy przepustnicy ile jest voltów ? Miał ktoś kiedyś taki problem?

  2. #2
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Zakładam, że testowałeś przepustnicę na postoju. Elektroniczna przepustnica nie otworzy się na 100% podczas biegu jałowego, tylko na 20-25%.

  3. #3
    Użytkownik Embrion Avatar mariusz13
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    alfa 166
    Postów
    10

    Domyślnie

    To co radzisz? Sprawdzić przy jeździe ?

  4. #4
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Dokładnie, gaz do dechy i powinna otwierać się w 100%. Jeśli chodzi o napięcie to z tego co pamiętam na drodze potencjometr gazu - przepustnica sygnały są dwa (0-5V).

  5. #5
    Użytkownik Embrion Avatar mariusz13
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    alfa 166
    Postów
    10

    Domyślnie

    To sprawdzę to w weekend dopiero.A tak ogólnie to ona bardzo wolno się zbiera dopiero przy 3 tys obrotów się jakoś rozpędza a jak ruszam to zbiera się wolniej od malucha w gazie. Co to może być? Moja AR była ostatnio na warsztacie u mechanika i elektronika, trzymali ją dwa dni i nic nie zrobili.Masz jakiś pomysł?

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    @feecle: Chodzi o to, że na jałowym (bez obciążenia) silnik się łatwiej wkręca i przepustnica nie musi się szeroko otwierać żeby dać wystarczającą ilość powietrza?

    - - - Updated - - -

    @mariusz: A błędy jakie są w kompie? Jak się marchewka świeci to coś tam pewnie wyskoczyło?
    moja była Bella...

  7. #7
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Dokładnie, na jałowym silnik obraca tylko kołem zamachowym i nie przekazuje momentu na układ przeniesienia napędu. Nie ma potrzeby otwierania przepustnicy całkowicie.

    Skoro zapaliła się kontrolka wtrysku to ECU musiał zapisać kod błędu lub błędów. Masz instalację LPG?

  8. #8
    Użytkownik Embrion Avatar mariusz13
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    alfa 166
    Postów
    10

    Domyślnie

    Tak mam instalacje LPG i świeci się marchewka.
    Ostatnio edytowane przez mariusz13 ; 05-04-2013 o 13:38

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    To podepnij pod kompa i odczytaj co to za błędy i napisz, będzie jakiś trop. A problem występuje i na LPG i na benzynie? Próbowałeś reset kompa zrobić? (tzn. odłączyć akumulator na kilkanaście minut, podłączyć, włączyć zapłon na minutę i nic nie dotykać, wyłączyć zapłon na minutę, uruchomić silnik i zostawić na jałowym do rozgrzania)
    moja była Bella...

  10. #10
    Użytkownik Embrion Avatar mariusz13
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    alfa 166
    Postów
    10

    Domyślnie

    Więc tak po podłączeniu się do kompa z użyciem FiatEcuScan 3.5 wywala błąd P0120 potencjometru przepustnicy, usunięcie pamięci usterek nie pomoże, bo od razu pojawia się znowu, myślę że problem tkwi w połączeniu elektrycznym lub braku zgodności przepustnicy z moją wersją silnika, jak widać na załączonym wykresie ścieżka 1 pozycji przepustnicy jest wprost odwrotnie proporcjonalna do ścieżki 2 i oczekiwanej pozycji przepustnicy, z tego co mi się wydaje i rozmowy ze znajomym elektro-mechanikiem wszystkie te 3 wartości powinny być w przybliżeniu takie same (w przypadku innych czujników/elementów gdzie zastosowano dwie ścieżki podawania wartości ich wykresy są bardzo podobne), jeszcze jedna rzecz która mnie zastanawia to brak numeru homologacji i daty zaprogramowania komputera silnika, oczywiście wykres zrobiony podczas jazdy, jak widać kąt otwarcia przepustnicy nie przekracza 22,5°
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	8.04.13-11h.jpg
Wyświetleń:	86
Rozmiar:	159.3 KB
ID:	91927   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	166.jpg
Wyświetleń:	90
Rozmiar:	162.6 KB
ID:	91928   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wykres.jpg
Wyświetleń:	108
Rozmiar:	215.3 KB
ID:	91929  
    Ostatnio edytowane przez mariusz13 ; 10-04-2013 o 22:14

Podobne wątki

  1. [146] Jakim napięciem zasilane są wtryskiwacze 1.6 boxer
    Utworzone przez reebok90 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-12-2010, 19:16
  2. Problem z napięciem ładowania z alternatora
    Utworzone przez kelpin w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-07-2010, 13:01
  3. problem po czyszczeniu przepustnicy
    Utworzone przez grzegorz113 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-11-2009, 21:11
  4. Nastawnik przepustnicy problem
    Utworzone przez Awagandro w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-05-2009, 10:05
  5. Problem po wyczyszczceniu przepustnicy.
    Utworzone przez kilu w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-09-2007, 11:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory