Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: Problem z napięciem ładowania z alternatora

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie Problem z napięciem ładowania z alternatora

    Witam wszystkich alfaholików
    Na wstępie powiem ze od miesiaca jestem posiadaczem 166 3.0V6 Zanim kupilem to przez pol roku studiowalem forum. Także tego tematu za bardzo nie znalazlem Ale do rzeczy....

    W tygodniu alfe eksploatuje na krótkich odcinkach (ok 20 km dziennie).
    Dzis rano po czterech dniach takiej jazdy nie odpalila Sprawdzilem ładowanie i pokazał nieco ponad 10 V. Oczywiscie kabelki i poszlo. Akumulator to (tylko sie nie śmiać poprzedni własciciel twierdzi że nowy): SAKURA 74Ah.
    W pracy pomierzylem ładowanie na aku, oto wyniki:

    Zimny silnik (ssanie): 14,05 V
    Cieply (ok 90*C): 13,7- 13,9 V
    Właczony wentylator chlodnicy: spada do 12,7 V i pojawiają się skoki tzn mignie 11,5V, za chwile 10,5 itd. Dosłownie sekundowe skoki.
    Jak wentylator przestanie chłodzić to powraca do ładowania ok 13,7 V.

    Moje pytanie:
    Czy te skoki to coś nienormalnego i może to "pomagac" w rozładowaniu akumulatora na krótkich odcinkach? Jakies zwarcie/przebicie?
    Czy może ładowanie jest troche za niskie i akumulator kiepski? (narazie nie mam mozliwości sprawdzić ładowania bezpośrednio na alternatorze)

    Zdarzyło sie to pierwszy raz. Zwykle aku byl naładowany na 12,6 V, w weekendy robie ok 300km i wytrzymywal te krótkie dojazdy do pracy.
    Z góry dzieki za wszelkie podpowiedzi, pozdro!!

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Kolego moim zdaniem masz problem z alternatorem (sprawdzić styki na przewodach).
    Przy pracującym silniku bez względu na obciążenie (wentylator, światła) napięcie w instalacji winno być ok. 14,0 V.
    Oczywiście w momencie załączenia wentylatora może delikatnie "usiąść" ale zaraz alternator winien to wyrównać.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Cytat Napisał stanlizak Zobacz post
    Kolego moim zdaniem masz problem z alternatorem (sprawdzić styki na przewodach).
    Przy pracującym silniku bez względu na obciążenie (wentylator, światła) napięcie w instalacji winno być ok. 14,0 V.
    Oczywiście w momencie załączenia wentylatora może delikatnie "usiąść" ale zaraz alternator winien to wyrównać.

    Dzięki za podpowiedź, tak właśnie zrobie moze coś tam zaśniedziało.
    Dam znać po weekendzie czy pomoglo bo smigam nad jeziorko jutro i nie bede mial czasu zajrzeć wiec narazie musi pomóc naładowanie akumulatora chyba

Podobne wątki

  1. Problem po wymianie alternatora ...pomocy!!!
    Utworzone przez petrek10 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-11-2014, 18:15
  2. Problem z napięciem na przepustnicy.
    Utworzone przez mariusz13 w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 25-04-2013, 09:42
  3. Różne wartości ładowania alternatora
    Utworzone przez Klimasjacek w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 19-12-2010, 10:49
  4. [146] Jakim napięciem zasilane są wtryskiwacze 1.6 boxer
    Utworzone przez reebok90 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-12-2010, 19:16
  5. [156] Problem z pakiem wieloklinowym (alternatora) alfa 2.4
    Utworzone przez mariuszmanek w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 11-08-2009, 11:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory