Strona 31 z 119 PierwszyPierwszy ... 21222324252627282930313233343536373839404181 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 301 do 310 z 1186

Temat: Raport spalania

  1. #301
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar milleniusz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    387

    Domyślnie

    Cytat Napisał aiwanski Zobacz post
    3,5-4k obrotow to jest wg. mnie normalny moment, nie czepiam sie jezdzenia po miescie,
    jedynie tempomatowej autobany, no ale co tam zobaczymy co powiedza misiaczki w serwisie
    Ja rozumiem i całkowicie się zgadzam, bo mam te same odczucia. Piszę tylko, że to tak ma być. Ale daj znać co powiedzą w serwisie.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Wow. Moje jakieś hiper ultra rekordowe prędkości oscylują w okolicach 72 albo 73 km/h... Chyba bałbym się Ciebie spotkać na drodze... Przy takiej jeździe każde auto będzie żłopać .
    Nooo bez przesady, mówimy o autostradzie. Ale fakt, że średnia duża i zwykle też mam koło 70, inaczej nie miałbym średniego spalania na poziomie 8,5.

    Generalnie staram się myśleć jeżdżąc i nigdy nie bawię się tam, gdzie ktoś mi może wleźć na drogę, czy przeciąć pas w poprzek (nawet jeśli powinien stać na czerwonym i grzecznie czekać aż się tor zwolni). Ostatnio nie mam ani jednego punktu karnego. No, czekam na jedno zdjęcie, bo było gdzieś 40 kmh za szybko, ale może nie przyjdzie, bo obok jechało inne auto.
    ___

  2. #302
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał aiwanski Zobacz post
    hmm, w dieslu to rozumiem przelaczac biegi przy 2k, ale w tb to raczej sobie nie wyobrazam,
    3,5-4k obrotow to jest wg. mnie normalny moment,
    Przy Eko jeździe biegi powinno się zmieniać przy maksymalnym momencie czyli w MA przy ok. 2,5 tys obrotów.Wtedy najmniej pali, powyżej 3 tys. obrotów spalanie mocno rośnie.
    Cytat Napisał aiwanski Zobacz post
    nie czepiam sie jezdzenia po miescie,
    jedynie tempomatowej autobany, no ale co tam zobaczymy co powiedza misiaczki w serwisie
    Ktoś na forum kiedyś pisał, że jeźdząc po autostradzie na tempomacie spalanie było sporo wyższe niż jadąc z tą samą prędkością operując tylko gazem. Może coś w tym być, bo ja nigdy nawet 10l nie złapałem jeżdząc 140-160 po autostradzie a tempomatu nie mam.

  3. #303
    aiwanski
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Przy Eko jeździe biegi powinno się zmieniać przy maksymalnym momencie czyli w MA przy ok. 2,5 tys obrotów.
    abstrahujac od wartości to realnie zmieniasz biegi trochę wolniej od skrzyni TCT/DSG/whatever, to mówiąc o optymalnej krzywej obrotów to nie powinno Ci spaść poniżej max momentu przy w miare przyzwiotej mocy, wez pod uwagę spadek obrotów o jakies 0,4-0,6k per bieg + czas zmiany i Ci wyjdzie 3,5-4,0k - nie mam wykresu mocy, ale jakbyś chciał zapier.... to raczej IMO na Dynamic i dopiero wtedy masz max Nm, i trzymasz się zasady że zmieniasz przy max mocy

  4. #304
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Poznań/Oborniki
    Auto
    ARG 1.4 TB
    Postów
    24

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Ktoś na forum kiedyś pisał, że jeźdząc po autostradzie na tempomacie spalanie było sporo wyższe niż jadąc z tą samą prędkością operując tylko gazem. Może coś w tym być, bo ja nigdy nawet 10l nie złapałem jeżdząc 140-160 po autostradzie a tempomatu nie mam.
    to nie powinno mieć znaczenia, przy prędkościach 140-160 km/h nawet niewielkie wzniesienia czy podmuchy woatru mają znaczenie, z drugiej zaś strony co ma tempomat do spalania ?

    osobiście uważam, że tempomat stwarza lepsze warunki do jazdy "eko" - choć przy prędkościach autostradowych trudno mówić o ekodrivingu.

  5. #305
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał aiwanski Zobacz post
    abstrahujac od wartości to realnie zmieniasz biegi trochę wolniej od skrzyni TCT/DSG/whatever, to mówiąc o optymalnej krzywej obrotów to nie powinno Ci spaść poniżej max momentu przy w miare przyzwiotej mocy, wez pod uwagę spadek obrotów o jakies 0,4-0,6k per bieg + czas zmiany i Ci wyjdzie 3,5-4,0k - nie mam wykresu mocy, ale jakbyś chciał zapier.... to raczej IMO na Dynamic i dopiero wtedy masz max Nm, i trzymasz się zasady że zmieniasz przy max mocy
    Chodzi właśnie o to, ze silnik najmniej spala wtedy gdy nie osiąga maksymalnego momentu. Jak już go "łapie" to powinieneś zmienić bieg na wyższy, żeby znów wpadł w zakres poniżej maksymalnego momentu. W silnku turbo, gdzie moment jest osiągany stosunkowo nisko, nie jest to takie proste, dlatego trudniej na nim zbliżyć się do wartości katalogowych niż np. w jakimś wolnossaku.
    Jeśli chcesz jechać szybko a nie ekonomicznie to faktycznie lepiej kręcić po 4k lub wyżej ale zużycie paliwa będzie wtedy bardzo wysokie.

  6. #306
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Cytat Napisał aiwanski Zobacz post
    ....dopuszczam po miescie spokojnie 10l,
    ale zeby w trasie palil wiecej niz moj 2l saab to troche przegiecie,
    ...
    Ten twój saab z 2l miał 130-150KM? Julka ma ich 170 i trzeba je czymś karmić szczególnie przy jeździe autostradowej. Moc się nie bierze z powietrza... A kupno Alfy z myslą o oszczędności paliwa to był zły pomysł - ciekawe który sprzedawca ci to wmawiał
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #307
    aiwanski
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Ten twój saab z 2l miał 130-150KM?
    nie miał, tylko ma 175KM i troche lepiej się zbiera niż jula,
    jednak 265Nm jest powieszone troche niżej niż te 250Nm w juli,
    zawsze miałem auta z 2l silnikiem, ostatnio uturbione i jakoś mniej paliły niż ten egzemplarz ,
    w firmie mam kilka fiatowskich 1,4 i przy dużych predkościach faktycznie palą,
    ale max to 10l, dlatego wlasnie zapytalem na forum czy Wam tez tyle jara
    i czy mam się martwić i jechać do serwisu,
    bo co tu mowic 1,4 przy 120-140km/h max 8l powinien brac i tyle,
    a że w katalogu jak byk widnieje "w cyklu pozamiejskim 4,6l"
    to raczej bym się nie spodziewał że rozbieżność będzie +10l przy 160km/h
    --
    pozdro
    olo

  8. #308
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar milleniusz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    387

    Domyślnie

    Co do 4,6 litra w jeździe pozamiejskiej, to ciekawy jestem, czy ktoś to osiągnął. Ostatnio czytałem, jak niektórzy producenci w Europie robią te testy. W Stanach testy są robione przez rządową agencję EPA, w Europie robi każdy producent sobie, wg wytycznych, że tyle a tyle trzeba przejechać z daną prędkością. No ale w tych wytycznych nie jest wskazane, że auto ma na przykład mieć podłączony alternator, albo że nie ma mieć zaklejonych taśmą wszelkich szpar w karoserii, łącznie z drzwiami kierowcy, albo że ma jechać na seryjnych oponach, a nie na slickach o wąskim przekroju.

    Nie mówię, że wszyscy producenci oszukują, ale...
    ___

  9. #309
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Jest chyba 4.8, a nie 4.6, ale w sumie żadna różnica. Moim zdaniem w normalnej jeździe pozamiejskiej 5.5 litra to jest minimalne minimum, coś jak oczywista oczywistość i poniżej 5 litrów to może z górki da się osiągnąć...
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  10. #310
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał aiwanski Zobacz post
    w firmie mam kilka fiatowskich 1,4 i przy dużych predkościach faktycznie palą,
    ale max to 10l, dlatego wlasnie zapytalem na forum czy Wam tez tyle jara
    i czy mam się martwić i jechać do serwisu,
    Też miałem wczesniej T-jeta i palił więcej od Julki. Najpierw daj trochę czasu silnikowi na ułożenie, mój przez pierwsze kilka tysięcy palił więcej.
    Technologia Multiair jest trochę marketingowo rozdmuchana i chociaz przynosi spore efekty to nie można liczyć na cuda. Najwieksze oszczędnosci przynosi w niższym zakresie obrotowym, przy ostrym gnieceniu niestety musi swoje spalić, szczególnie w trybie dynamic

    Co do 4.8 litra po za miastem to jest to do osiągnięcia, mi się udało kiedys zejsc na trasie 70 km do 5.1 litra ale jechałem jak emeryt 80-90 km/h i nie przekraczałem 2.5 tys obrotów. Gdybym jechał na 16 calowych, węższych oponach może bym sie zblizył do 4.8 ale nie ma co się oszukiwać, że Alfą nie wypada tak jeździć

Podobne wątki

  1. [156] raport spalania 1.9JTD
    Utworzone przez gsxr1000 w dziale 156
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 22-05-2018, 07:54
  2. Mały wzrost spalania 2.0 JTS
    Utworzone przez cykada w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-04-2013, 14:29
  3. ICS nie pokazuje spalania
    Utworzone przez mario1662.4 w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 12-08-2012, 16:55
  4. Wyświetlanie spalania na ics
    Utworzone przez Mat85 w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 20-01-2012, 22:55
  5. ICS nie pokazuje spalania
    Utworzone przez Malamut w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-02-2011, 20:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory