Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: 1.9JTD 16V błędy P0101 i P0401 przy odpaleniu

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 16V 140KM
    Postów
    31

    Domyślnie 1.9JTD 16V błędy P0101 i P0401 przy odpaleniu

    Już drugi raz po odpaleniu wywala błędy P0101 i P0401. Po skasowaniu nie wracają.
    Dodatkowo ostatnio na trasie zachowywał się jak przy uszkodzonym zaworze VGT (zawór jest nowy) czyli nie reagował na gaz, nie rzucał błędem i po chiwili przeszło.
    Czy to wszystko może być powiązane?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Grand231
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Rybarzowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9mJTD 16 V 150 KM
    Postów
    804

    Domyślnie

    A co to są dokładnie za błędy?.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Zainteresuj się przepływomierzem i zaworem EGR
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 16V 140KM
    Postów
    31

    Domyślnie

    Ale czy błąd przepływomierza mógł być spowodowany EGRem czy raczej jest to zbieg okoliczności?

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 16V 140KM
    Postów
    31

    Domyślnie

    Wczoraj znowu pojawił się check. Tym razem tylko P1238.
    Ogólnie przepływ na postoju jest dziwny. Oczekiwany przepływ powietrza na poziomie 360 a mierzony 760... Przy bucie mierzony jest większy od oczekiwanego, ponad 1300 zamiast 1200.
    Czy przepływka jest martwa?

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Ja bym zainteresował się EGR-em.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 16V 140KM
    Postów
    31

    Domyślnie

    Wyczyściłem egr łącznie z cewka, wykąpałem map sensor w izopropanolu. Egr jest zaślepiony kryza z otworami. Auto jakby lepiej przyśpiesza ale co jakiś czas pojawia się P0401 czyli zbyt mały przepływ egr. Kryze mam od kilkudziesięciu tysięcy km i nie było problemu. Jakieś pomysły co dalej?
    Ostatnio edytowane przez lukas.elk ; 21-04-2013 o 23:03

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    A kolektor za klapą tłumiąca i czujnik ciśnienia doładowania wyczyściłes?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 16V 140KM
    Postów
    31

    Domyślnie

    MAP sensor czyściłem w izopropanolu. Kolektora nie czyściłem.
    A tak na marginesie to zauważyłem, że ta komora w kolektorze jest skręcona śrubami. Czy to jest rozbieralne?

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    TZW "czyszczenie EGRu" to głównie czyszczenie początkowego odcinka kolektora po zdemontowaniu korpusu klapy tłumiącej, więc jak tego nie robiłeś ...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [159] Przepływomierz problem (błędy check engine: P0101 i P0111 w 2,4jtdm)
    Utworzone przez Mariusz AutoDS w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 71
    Ostatni post / autor: 20-02-2021, 12:30
  2. [159] komputer wywala błędy i wyje po odpaleniu
    Utworzone przez prv87 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 10-12-2013, 19:22
  3. Popiskuje przy odpaleniu
    Utworzone przez adrianbig w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 14-08-2012, 15:39
  4. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 15-11-2011, 14:28
  5. glosna przy odpaleniu jtd
    Utworzone przez cin1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 25-11-2009, 10:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory