Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: 156 2.4jtd - Błędy P0101; P0404; P0235; P0191; P1320 Od czego zacząć?

  1. #1
    Michal00001
    Gość

    Domyślnie 156 2.4jtd - Błędy P0101; P0404; P0235; P0191; P1320 Od czego zacząć?

    Witam,

    Kilka tygodni temu kupiłem AR 156 2.4jtd 1999r, Wszystko było pięknie.
    Kilka dni po zakupie podczas przyspieszania (powyżej 3tys obr) zaczął czasami szarpać i gasnąć, można go odpalić dopiero po kilkunastu sekundach (15-20s)

    Zauważyłem że był odpięty przepływomierz więc go podłączyłem ale okazało się że auto nie przyspiesza nie ma mocy i wymieniłem go (miałem boscha o nr 030 a wymieniłem na 48 - w sklepie powiedzieli że będzie pasował) auto odżyło, normalnie przyspiesza spalanie w granicach 9l/100km w mieście.

    ale auto nadal gaśnie, więc postanowiłem zakupić interfejs z programem FiatECUScan i sam sprawdzać na bieżąco co kiedy wyskakuje.

    Zawór EGR działał i któregoś pięknego dnia wyskoczył błąd, - auto nie kopci.
    Błąd przepływomierza wyskoczył kilkaset km po pojawieniu się błędu EGR, a samochód nadal normalnie przyspiesza, spalanie bez zmian.

    Co do błędów czujnika ciśnienia doładowania, wysokiego ciśnienia paliwa i sygnału fazy i obr. to błędy występują w specyficznych okolicznościach, mianowicie:
    jeżdżę spokojnie - nie wyskoczy żaden
    gdy przyspieszam powyżej 3tys obr i silnikiem szarpnie (tak jakby odcięcie paliwa na ułamek sekundy) wyskakuje błąd czujnika ciśnienia doładowania, a jeżeli auto zgaśnie pojawiają się te dwa pozostałe błędy. Jeżeli chodzi o ciśnienie paliwa to czasami pokazuje że jest za wysokie a czasem że za niskie.

    I moje pytanie...
    Od czego zacząć?
    po wypowiedziach na forum ciężko mi jednoznacznie stwierdzić ponieważ niektórzy piszą ze błąd EGR i przepływki są powiązane ze sobą - podobno wystarczy wyczyścić egr i ten sterownik.
    a pozostałe błędy?
    Czy może być to wszystko ze sobą powiązane?

    dodaje zdjęcie z FiatECUScan
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	368
Rozmiar:	51.6 KB
ID:	37676

    Pozdrawiam,
    Michał

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar slider2002
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 110KM
    Postów
    591

    Domyślnie

    ja obstawiam zapieczone kierownice w turbinie i co za tym idzie przeładowanie. turbo do czyszczenia/regeneracji.

  3. #3
    Michal00001
    Gość

    Domyślnie

    Witam, dziś sprawdzałem zawór EGR.... okazało się że zawór chodzi nie zacina się, mimo to go wymyłem w benzynie.
    Błąd nadal występuje. Podpinałem inne sterowniki podciśnienia od egr, i cały czas błąd "ster zaworu egr"....

    Dziś również zrobiłem kilka screenów z fiatecuscan z parametrami przy różnych prędkościach obrotowych na biegu jałowym... może to coś pomoże w rozgryzieniu mojego problemu...

    Hmm a co do turbiny, jak sprawdzić te kierownice? to jest ten czpień co przechodzi z takiej jak by gruszki do turbiny? żeby to sprawdzić trzeba wymontować turbo czy można to sprawdzić na aucie?

    A błąd ciśnienia na listwie czym może być spowodowany? bo ktoś powiedział mi że albo wtryski albo zawór na pompie.
    Wtryski sprawdzałem "domowym sposobem" przelewami.... i wyszło mi że 1 z przelewów dał najwięcej, 5 troszkę mniej a 2 3 4 dały równo, 1/3 tego co dał 5.

    800rpmKliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	797rpm.jpg
Wyświetleń:	409
Rozmiar:	130.5 KB
ID:	37715 1600rpmKliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1587rpm.jpg
Wyświetleń:	539
Rozmiar:	131.9 KB
ID:	37716 2200rpmKliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2217rpm.jpg
Wyświetleń:	485
Rozmiar:	129.7 KB
ID:	37717 2600rpmKliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2640rpm.jpg
Wyświetleń:	349
Rozmiar:	129.8 KB
ID:	37718
    Ostatnio edytowane przez Michal00001 ; 28-10-2011 o 22:43

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie

    Na początek wyczyść czujnik ciśnienia.

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Domino
    Dołączył
    10 2006
    Mieszka w
    Dzietrzkowice |EWE XXXX|
    Auto
    AR 155 & AR Crosswagon
    Postów
    208

    Domyślnie

    Na jednym ze screenów jest niskie ciśnienia paliwa w stosunku do oczekiwanego. Tak jak kolega wyżej napisał, wyczyść regulator ciśnienia paliwa i czujnik ciśnienia doładowania. Instrukcje są na forum. Zastanawia mnie EGR, który w ogóle nie jest aktywny. Zarejestruj dane w FES podczas testu dynamicznego na drodze. Powodzenia.
    AR 155 1.7 TS '95 & AR 156 SW 1.9 16v JTD '03

  6. #6
    Michal00001
    Gość

    Domyślnie

    Witam,
    Dzięki za szybkie odpowiedzi, po 1 listopada wezmę się za czyszczenie.... i zrobię test dynamiczny.
    Jeżeli chodzi o EGR... nie wiem czemu, jak kupiłem auto, EGR normalnie robił się aktywny jak spadały obroty i pokazywało na ile % się otwiera... i pewnego dnia przestał działać... podmieniałem ten sterownik podciśnienia, co jest na podszybiu, ale było to samo...

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...aliwa_jtd.html

    Wyczyść regulator ciśnienia paliwa.
    Jeżeli nie pomoże - czyli nie wskazania i zachowanie samochodu będą identyczne - trzeba wymienić.
    Reszta błędów wyskakuje przez wadliwe działanie regulatora - oprócz błędów egr i przepływki
    Poza tym tak jak wyżej koledzy pisali - test dynamiczny.
    Bo z tych screenów wynika jeszcze problem z przepływomierzem.
    Ostatnio edytowane przez Magik ; 01-11-2011 o 11:55
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  8. #8
    Michal00001
    Gość

    Domyślnie

    dzisiaj jadę czyścić regulator. Błąd zgodności faz rozrządu znikł po wymianie paska rozrządu i wyczyszczeniu czujnika pod kołem rozrządu, tylko mam dziwne wrażenie jak by się zapłon się przestawił i silnik głośniej pracuje - tak stuka... możliwe??

    screenów nie miałem jak sam zrobić ale wstawię logi z FES podczas jazdy a w najbliższym czasie postaram się zrobić screeny
    W momencie zerwania połączenia z FES.. czyli koniec logu, auto najpierw straciło moc i zgasło. Błędy jakie wystąpiły to P0101, P0404, P235, P0191

    http://www.sendspace.pl/file/585969160c7c43d449a3122

  9. #9
    Michal00001
    Gość

    Domyślnie

    Witam, więc zacznę od początku. Wyczyściłem czujnik doładowania oraz regulator ciśnienia według opisów z forum, wymieniłem te oringi i poskładałem. Wymieniłem przepływkę.

    Po przejechaniu kilkuset km było w miarę ok. wyświetlał się błąd tego czujnika doładowania, i auto gasło ale dużo rzadziej i przy wyższych obrotach. miałem go jutro wymieniać i wyczyścić kolektory i dzisiaj przy redukcji biegu z 3 na 2 i gwałtownym wciśnięciu gazu (około 2500rpm na 2biegu) auto znów zgasło i wyświetlił się błąd czujnika wysokiego ciśnienia.

    błędy:
    P0235 - czujnik ciśnienia doładowania - niski sygnał
    P0191 - czujnik wysok. ciśnienia paliwa - wysoki sygnał

    Czy ten błąd ciśnienia paliwa może być spowodowany tym błędem od czujnika doładowania?

    egr "active" przepływka działa... załączam screen z fes z biegu jałowego...

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	800.jpg
Wyświetleń:	1329
Rozmiar:	140.1 KB
ID:	38861Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1777.jpg
Wyświetleń:	165
Rozmiar:	136.5 KB
ID:	38862Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2100.jpg
Wyświetleń:	224
Rozmiar:	138.0 KB
ID:	38863

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    No na tych screenach widać,że przeplywka już faktycznie podaje idealne wartości. na poprzednich były rozjechane.
    Czujnik ciśnienia doładowania masz dobry.
    Możliwe iż, to zapieczone kierownice w turbo.
    Ja bym spróbował jeszcze odkręcić katalizator (z tłumikiem końcowym).
    I z 3 na 2 i decha - jak nie zgaśnie i nie wyrzuci błędów, to kat zapchany.
    Błędem P0191 bym się nie przejmował - wyskoczył przez nagłe zgaszenie samochodu.
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 21-05-2015, 17:24
  2. [145] Od czego zacząć;)
    Utworzone przez bury w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 21-11-2012, 22:19
  3. Zgasła podczas jazdy JTD - P0101 P0191 P1320
    Utworzone przez dragon855 w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 29-03-2012, 20:44
  4. P0404 - EGR, P0235 - Cisnienie doladowania
    Utworzone przez JaTaNu w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-09-2011, 18:58
  5. od czego by tu zacząć...
    Utworzone przez poulkid84 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 14-08-2010, 18:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory