Strona 57 z 86 PierwszyPierwszy ... 7474849505152535455565758596061626364656667 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 561 do 570 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #561
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Ciekawi mnie na jakim ciśnieniu oleju jeżdżą jts-y. Jeśli prawdą jest to, że jts-y mają mocniejsze wały i panewki to całą tą historię o świetnych pompach można sobie w buty wsadzić. Zresztą chodzą plotki że w 156 były lepsze pompy oleju niż w 155 ale to chyba jakiś super fan wymyślił bo wszystkie 1.8 oraz szczególnie 2.0 ch strzela...

  2. #562
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Mialem okazje miezyc jtsa,byl klopot ze smarowaniem ale nie przez pompe,zatkane kanaly.na jalowym z panewka wytarta 1.5 bara mial.panewki sa drozsze 2.5raza niz do ts,sa 3 warstwy a nie dwie i czopy utwardzone.panewka odrobine zostala na czopie co udalo sie usunac bez trudu,w ts byloby juz rysy i owal w tej samej sytuacji.nie bylo owalu,wymiary w normie.wiec takie wzmocnienie to jedynie lepsze zabezpieczenie newralgicznych i drogich czesci.chcac podniesc moc to podstawa,pompa by wystarczyla ale lepsza chlodnica oleju by musiala byc na pewno.nie specjalnie moge sie zgodzic ze walki wyrownowazajace sa powodem awarii w 2.0 bo one jakos nie za wiele zabieraja a cisnienie i ilosc oleju jest przeciez stale.jednak stop najpredzej ktorym wylane jest lozysko korbowodu,aluminiowy dwuwarstwowy stop i brak warstwy utwardzony ja czopie powoduje ze auto szlifiernie maja pewne utrzymanie.chcac sobie jednostke usprawnic trzeba kombinowac.pewnie to zrobie i utwardze ten wal i podpasje te panewki z jts.nie bez powodu instrukcja podaje jako alternatywe olej 10w60,po prostu zerwanie filmu olejowego nastepuje w o wiele wyzszej temperaturze niz tradycyjny 10w40 i to o wiele
    Zatem producent sie zabezpieczyl,taniej masowa produkcja.nizsze koszty produkcji i odpowiednia informacja dla klienta o uzytkowaniu.czyli do zadziornej jazdy inny olej ktory utrzyma temperature.czyli raczej chlodzenie oleju by sie przydalo
    Trzeba wiec wstawic wskazniki przy okazji

    Wysłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  3. #563
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    czarna AR 156 1,8T.S. S.W.
    Postów
    172

    Domyślnie

    To,może,kolega,mi doradzi.Wiem,że nie temat.Mam 1,8T.S..Czeka,mnie zmiana oliwy.Lubię od czasu do czasu podzidować pod czerwone pole.Zdecydować się na 10w40 czy 10w60.W moim sklepie jest Valvoline Vr10w60,czy np.Millersa 10w40.

  4. #564
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Tylko 10W60wyboru za wielkiego nie ma,jedynie cos z zaufanego zrodla.moze byc shell ultra racing lub valvo czy millers.od kieszeni zalezy

    Wysłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  5. #565
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Trzeba wiec wstawic wskazniki przy okazji
    Poczytaj o tych wskaźnikach to dowiesz się, że niespecjalnie działają.
    Moim zdaniem te silniki nie są warte pakowania w nie jakichkolwiek pieniędzy. Owszem fajnie jeżdżą dopóki jeżdżą (oczywiście na te swoje sto oś koni) ale dłubanie przy nich jest nieopłacalne. Gdyby wszystko inne wytrzymywała normalne przebiegi to może... a tak trzeba cały osprzęt wymieniać bo jest tak samo gówniany jak cały silnik.
    Jak dla mnie bez sensu.
    Ale to wasze pieniążki i czas

    - - - Updated - - -

    Jeszcze się zastanawiam o co chodzi z tym zapychaniem się kanałów olejowych... Czyżby ktoś wpadł na świetny pomysł na zmniejszenie ich średnicy aby zwiększyć ciśnienie oleju? A może ich średnica to jakiś standard? Zupełnie się nie orientuję Ale szczerze muszę przyznać, że kilka razy czytałem już o przypadkach zatkania ich...

  6. #566
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Mam wrażnie, że mój TS to nie TS, bo z tego co omron pisze już dawno panewka powinna zostać przemielona. Ja sie nadal upieram, że jak ktoś chce ostrzej jeździć to nie na Mobilu czy innym Lotosie.

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  7. #567
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Nie znasz dnia ani godziny.
    Niedawno chyba z bikermarkiem była dyskusja podczas które panewka mu się przekręciła
    Rozumiem, że kontrolujesz na bieżąco stan panewek...
    Ostatnio edytowane przez omron8 ; 06-04-2013 o 12:50

  8. #568
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    Poczytaj o tych wskaźnikach to dowiesz się, że niespecjalnie działają.
    Moim zdaniem te silniki nie są warte pakowania w nie jakichkolwiek pieniędzy. Owszem fajnie jeżdżą dopóki jeżdżą (oczywiście na te swoje sto oś koni) ale dłubanie przy nich jest nieopłacalne. Gdyby wszystko inne wytrzymywała normalne przebiegi to może... a tak trzeba cały osprzęt wymieniać bo jest tak samo gówniany jak cały silnik.
    Jak dla mnie bez sensu.
    Ale to wasze pieniążki i czas

    - - - Updated - - -

    Jeszcze się zastanawiam o co chodzi z tym zapychaniem się kanałów olejowych... Czyżby ktoś wpadł na świetny pomysł na zmniejszenie ich średnicy aby zwiększyć ciśnienie oleju? A może ich średnica to jakiś standard? Zupełnie się nie orientuję Ale szczerze muszę przyznać, że kilka razy czytałem już o przypadkach zatkania ich...
    Skwituję to jednym zdaniem.
    Pie*****sz jak potłuczony mały Kazio.
    Miałem kilka TSów tylko do odstresowywania się, dzida na okrągło na pierwszych 3 biegach, i nic im nie było.
    Brat ma ciągle 145 2.0 zrobionego z 1.4. Dostaje baty na okrągło i żyje.
    Nie pisz, że olej nie ma znaczenia.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    Nie znasz dnia ani godziny.
    Niedawno chyba z bikermarkiem była dyskusja podczas które panewka mu się przekręciła
    Rozumiem, że kontrolujesz na bieżąco stan panewek...
    tego nie chce mi się nawet komentować.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  9. #569
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    1. No to słucham Pablo, co w nich dłubałeś?
    2. W którym miejscu napisałem, że olej nie ma znaczenia?
    3. A ja bym Cię jednak prosił o komentarz...

  10. #570
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    1. No to słucham Pablo, co w nich dłubałeś?
    2. W którym miejscu napisałem, że olej nie ma znaczenia?
    3. A ja bym Cię jednak prosił o komentarz...
    Składałem TSów co najmniej 30 szt.
    Poskładałem je wg. sztuki składania silników, jedne coś tam dłubałem, inne nie.
    Ani jeden nie padł, wszystkie jeżdżą i mają się dobrze.
    Co mam więcej napisać ???

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    Poczytaj sobie forum to dowiesz się że się nie sprawdza
    Tutaj napisałeś o oleju.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory