Strona 76 z 158 PierwszyPierwszy ... 26666768697071727374757677787980818283848586126 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 751 do 760 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #751
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    GT
    Postów
    12

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - dodać logi z postoju na zimnym silniku oraz po nagrzaniu.
    - na postoju, zimny silnik po podłaczeniu wciskamy klawisz A, czekamy 10 sekunf, klawisz N.
    - log z pomiaru jest w katalogu domowym MES (FEs).
    - to samo na rozgrzanym silniku, obroty biegu jałowego.
    - do logów z jazdy ja bym dodał napięcie na sondzie post-cat.
    - wyrzucił napięcie akumulatora, pomiar powietrza na zamkniętej przepustnicy,
    Witam ponownie!

    Załączam paczkę logów. Tym razem dużo różnych konfiguracji - na zimnym, na ciepłym, z jazdy.
    Luknijcie proszę, może coś od razu się rzuci w oczy.

    Jako, że dalej nie mogę załączyć pliku poprzez forum to wrzucam link poniżej:
    http://wyslijto.pl/plik/r5k23jnfo2

    Pozdrawiam

  2. #752
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tranceaddict
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 2004
    Postów
    49

    Domyślnie

    Ja również się zebrałem, i wrzucam kilka plików. Nie wiem czy dokładnie o to chodziło, ale jak nie pomogę to myślę, że też nie zaszkodzę pomiary z jazdy autostrada ~100km/h oraz trochę po mieście. Obroty, FRA1, FRA2, temp, obciążenie silnika, czas wtrysku i chyba coś jeszcze. Jeśli coś z tego się przyda i w ogóle jest dobrze wykonane to dajcie znać co jeszcze mogę Wam wrzucić, a i swoją drogą czy u mnie wszystko OK czy jest coś niepokojącego
    pis joł

    1.rar

  3. #753
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    Czynnik FRA 1 (obciążenie aktualne): 1,06259 
    Czynnik FRA 2 (obciążenie aktualne): 1,05307 
    Czynnik DTV 1: -3,18 
    Czynnik DTV 2: -3,23 
    Faza adaptacji przepustnicy: 11
    - oraz drugi log
    Kod:
    Integrator sondy lambda 1: 1,00000 
    Integrator sondy lambda 2: 1,00000 
    Czynnik FRA 1 (obciążenie aktualne): 1,05820 
    Czynnik FRA 2 (obciążenie aktualne): 1,03806 
    Czynnik DTV 1: -7,16 
    Czynnik DTV 2: -6,79
    - takie parametry powoduja to że parametry Long i chyba Short są zawyżone.

    - niski poziom napięcia akumulatora ale to chyba normalne w JTS.
    Kod:
    Przepływ powietrza (przepustnica zamkn.): 0,0 Kg/h
    Napięcie akumulatora: 11,58 V
    Predkość pojazdu (z CAN): 0,0 km/h
    - nie logujemy parametrów sond przed katalizatorem (2 sztuki), ponieważ są to sondy pradowe szeroko pasmowe, ich napięcie nie niesie żadnej informacji diagnostycznej.
    - ważny byłby wykres nagrzewania się silnika od silnika zimnego, po nocy i logowanie parametrów obroty silnika, temperatura wody , napięcie sondy za katalizatorem bank1, bank2, czas wtrysku, komparator sond przed katalizatorem.
    - komparator sond przed katalizatorem pokazuje semi parametr Lambda.
    - po włączeniu się wentylatora chłodnicy czekamy jeszcze aby się wentylator włączył ponownie, potem dodajemy trochę gazu aby ECU zmienił strategię.
    - po zmianie strategi kończymy logowanie po czasie 2-3 minut.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 05-04-2013 o 10:29
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #754
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tranceaddict
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 2004
    Postów
    49

    Domyślnie

    przy obecnych temperaturach ~0 stopni ile powinno mniej więcej trwać takie nagrzewanie do włączenia się wentylatora i czy można zrobić to w garażu żeby było szybciej czy na polku raczej?

  5. #755
    9none
    Gość

    Domyślnie

    garaz, pole nie jest wazne , abyś się tylko nie udusił..... czas przy obecnych temperaturach to tak 20 - 25 minut...... JTS spala 2-3 litry na biegu jałowym, także dużo nie spalisz.....

  6. #756
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Ja np. nie wiem jaki powinien być zakres wartości parametru przepływu przy zamkniętej TP, ale z tego co piszecie powinien zmieniać się wraz z rpm. Aktualnie także w mojej trzyma się w pobliżu 0. Ostatni log z FES, zamieszczam, potem już nie logowałam. FES z BARO, bo próbuję liczyć podciśnienie w kolektorze ssącym, na razie bezskutecznie, chyba będę mierzyć dolot albo odpuszczę Nie zmienia się wraz z rpm, tylko w czasie. To nie jest poprawnie. Ale co może stanowić przyczynę, niestety nie wiem.

    Tak jest teraz:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ALD1.jpg
Wyświetleń:	125
Rozmiar:	57.9 KB
ID:	91298

    A tak było kiedyś:
    Załącznik 91299


    TP elektroniczna odbiera sygnały z ECU. To raczej sygnał zadany z ECU dlatego potrafi ją blokować jeśli uzna, że emisja spalin jest zagrożona.
    Sprawdzałam tą łączówkę co idzie do TP, ruszałam ją. Nie bardzo wiedziałam jak ją odłączyć, więc odpuściłam. Zresztą to może być błędny trop. Nie wiem, gdzie szukać.
    Aktualnie stan jest taki, że potrafi zacinać przy małych otwarciach TP, ale zwykle jak wyrzuca kod błędu to już jest TPmax.
    Chociaż nie można wykluczyć, że zacinanie i utrata mocy, to dwa różne problemy… Problemem doraźnym jest zacinanie.
    Potrzebny mi dobry mechanik na to wszystko.

    -------------------------------------------------------------
    VE

    Całe porównanie mojego JTSa odnoszę do 100% VE. Silnik bez doładowania - 80-90%VE to max i nigdy nie dojdzie do 100%VE i wtedy trzeba porównywać do 80%VE. To by pasowało do obliczenia HP na wale – MF/0,8 – wtedy jest mniej więcej zgodne z pomiarem na hamowni, może zyskałam ok. 10% na wymianie katalizatora lub za sprawą rozrządu. To zmienia postać rzeczy, ponieważ wtedy straty mam na minusie i chyba za duży stopień napełniania cylindrów. To może trzeba liczyć w suwie sprężania, bo wtedy zamyka zawory ssące. Ale ECU mówi – zabieram Ci paliwo wszystkimi możliwymi siłami. Więc jedyne co mi przychodzi do głowy, to, że tak robi ponieważ, gdyby go dodał więcej i pozwolił na to, to wtedy nie utrzymałby emisji spalin – lambda spadłoby poniżej 0,8 Sondy mają poprawne przebiegi, nie ma problemów z tworzeniem mieszanki, a zatem zostaje to, że wykrywa spalanie stukowe…. Na jałowym nie wykrywa, bo nie monitoruje spalania stukowego. Może jak wykrywa spalanie stukowe, to przyspiesza SA, a jego opóźnienie, jest tylko objawem zamknięcia cylindra? Nad tymi sprawami, jeszcze myślę, nad VE i oscylogramami, i powiązaniem tego, to nie jest łatwe.

    GT_JTS.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 06-04-2013 o 02:29

  7. #757
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    GT
    Postów
    12

    Domyślnie

    bubu321, rzucisz okiem na moje logi?

    Pozdrawiam

    parametry Alfa.rar

  8. #758
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Pytanie, na wszelki wypadek, ponieważ nie znam dokładnie funkcjonowania wariatora, tylko wiem, że olej gdzieś doprowadza i że chyba jest na/przy wałku ssącym.
    Czy wariator, który nie klekoce na zimnym silniku i w ogóle nie wydaje dźwięków słyszalnych, a jest stary – może być niesprawny, mało precyzyjnie jakoś pracować – no nie zawsze „trzymać kąty".

    Czy może się np.: „zacinać” na chwilę w czasie jazdy, powodować chwilową zmianę kątów otwarć, zamknięć zaworów, np.: opóźnienie zamknięcia zaworów wydechowych i także ssących. A na skutek tego opóźnienie zapłonu i powodowanie, że samochód utraci na chwilę moc, a ECU uzna to za wypadanie zapłonu i wyrzuci p030x?

    Czy w efekcie może powodować straty w przyspieszaniu, czy jakieś chwilowe przerwy podczas gwałtownego przyspieszania lub szybszej jazdy?


    Np. ale to się powtarza na wszystkich cylindrach:

    Px1.zip

    Nie widać na zrzutach, ale nie mogę usunąć.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Px1_2.jpg
Wyświetleń:	90
Rozmiar:	56.0 KB
ID:	91476   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Px1_1.jpg
Wyświetleń:	87
Rozmiar:	56.1 KB
ID:	91477  
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 08-04-2013 o 01:34

  9. #759
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Wariator klekocze lub nie to jezeli elektrozawor jest sprawny to od 1800-3500 nastepuje zmiana polozenia walka ssacego i to wszystko.w ekstremalnych przypadkach kiedy ma juz za duzy luz to wprowadza zamieszanie ale tez nie do przesady

    Wysłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  10. #760
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Twoj temat jest obszerny,nie chcac bladzic po stronach spytam jak jest z ustawieniem twojego rozrzadu?

    Wysłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory