Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Blokujący tylny hamulec.

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar heweliusz64
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Krzeszowice,Małopolska
    Auto
    AR 166 2,4 JTD 150KM DISTINCTIVE
    Postów
    60

    Domyślnie Blokujący tylny hamulec.

    Witam.Zaraz mnie zjadą że nie używam szukajki.Wymieniłem wczoraj tarcze z tyłu i mam problem z hamulcem w tylnym kole,grzeje się nawet bez hamowania.Ręczny odbija do końca widać na zacisku(nowa linka).Wypychałem tłok i wkręcałem z powrotem niby wchodzi ładnie dalej się grzeje,w końcu wytargałem zacisk wyciągłem tłoczek,gumkę ze środka wyczyściłem wszystko i lipa to samo.Ręce mi już opadają przecież to jest bardzo prosta czynność,podejrzewam jeszcze jarzmo a dokładnie prowadnice też je wyczyściłem nasmarowałem bez zmian.No chyba że gumka w środku tłoczka jest założona odwrotnie.Macie jakieś pomysły bo ja się poddaje.Chyba kupię zacisk z jarzmem,bo we wtorek mam jechać 900km.ale jakoś tego nie widzę.
    Ostatnio edytowane przez heweliusz64 ; 07-04-2013 o 17:37

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Zielonka
    Auto
    AR 166 3,0 V6 Sporttronic, Prelude BB9
    Postów
    37

    Domyślnie

    Jak gumka tloczka może byc zalona odwrotnie?
    Tłoczek musi chodzić lekko,to samo prowadnice i nie ma bata źeby się blokowalo

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar heweliusz64
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Krzeszowice,Małopolska
    Auto
    AR 166 2,4 JTD 150KM DISTINCTIVE
    Postów
    60

    Domyślnie

    Wewnątrz zacisku jest gumka u mnie w kształcie klina albo jest nie oryginalna albo założona na odwrót.

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Uszczelnienie tłoczka ma przekrój prostokąta, w Twoim przypadku jest uszkodzone (nie ma znaczenia kierunek).
    Radzę kupić kpl. naprawczy do tych zacisków (ca. 20,- zł) i wymienić uszczelnienie na nowe.
    Dokładnie wyczyśćić tłoczek i cylinder (można użyć drobnego papieru np. 800), składać na smar lub olej silikonowy by nie uszkodzić nowego uszczelnienia (wchodzi ciężko).
    Poskładać i odpowietrzyć - musi działać.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar heweliusz64
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Krzeszowice,Małopolska
    Auto
    AR 166 2,4 JTD 150KM DISTINCTIVE
    Postów
    60

    Domyślnie

    Cytat Napisał stanlizak Zobacz post
    Uszczelnienie tłoczka ma przekrój prostokąta, w Twoim przypadku jest uszkodzone (nie ma znaczenia kierunek).
    Radzę kupić kpl. naprawczy do tych zacisków (ca. 20,- zł) i wymienić uszczelnienie na nowe.
    Dokładnie wyczyśćić tłoczek i cylinder (można użyć drobnego papieru np. 800), składać na smar lub olej silikonowy by nie uszkodzić nowego uszczelnienia (wchodzi ciężko).
    Poskładać i odpowietrzyć - musi działać.
    Mój uszczelniacz nie miał przekroju prostokąta i to mi dało do myślenia.Wiem że najprościej kupić nowe oringi ale nie miałem gdzie mogli przywież na jutro.Poszłem na łatwiznę kupiłem zacisk za 50zeta i jest ok.We wtorek rano 1000km.przede mną.

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    W tłoczku masz 3 gumki. 1 to ta zewnętrzna harmonijka, potem jest taki oring na ściance cylinderka. Trzecia gumka jest wewnatrz tłoczka pod tą rurką z gwintem- żeby sie do niej dostacz trza zdjąć pierscien segera i wybebeszyć wnętrze tłoczka. Skoro sie ham grzeje to może slabo wyczysciles wszysrko?
    [C

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Raczaj na pewno słabo, wystarczy że trochę syfu zostanie w kanaliku w który wchodzi oring i hamulce stoją.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar heweliusz64
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Krzeszowice,Małopolska
    Auto
    AR 166 2,4 JTD 150KM DISTINCTIVE
    Postów
    60

    Domyślnie

    Cały tłoczek był ładny bez wżerów wyczyściłem go drobnym papierem wodnym potem kanalik pod gumką wewnątrz zacisku też był wyczyszczony i z powrotem poskładałem wszystko do kupy i kicha.Dziwne bo kupiłem używkę i bez problemu mogłem wkręcić tłoczek do środka a w moim nie było szans po prostu kręcił się w miejscu tak było przed czyszczeniem i po musiałem pomóc sobie małym ściskiem stolarskim.Nie miałem już czasu się zastanawiać co jest nie tak,za 10 godzin musiałem wyjechać do Niemiec.

Podobne wątki

  1. Blokujący się lewarek
    Utworzone przez Mlody1982 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-01-2016, 15:19
  2. Blokujący się silnik przy GMP
    Utworzone przez bibu26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-08-2012, 17:50
  3. Hamulec tylny przycina się , chyba ...
    Utworzone przez djkubas w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-06-2011, 07:29
  4. blokujący się pedał hamulca
    Utworzone przez tomek156jtd w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 09:54
  5. Blokujacy sie hamulec tylny w Alfie 146
    Utworzone przez Lesio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 09-04-2007, 00:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory