Strona 8 z 13 PierwszyPierwszy 12345678910111213 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 124

Temat: zaślepka pod EGR - jak reaguje silnik po jej założeniu ???

  1. #71
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    śląsk
    Auto
    Stelvio '18 280KM
    Postów
    241

    Domyślnie

    Ja po założeniu zaślepki ( po uprzednim wyczyszczeniu egr-u ) odczułem trochę "żwawszy" dół, co przy automacie jest jednak pomocne

  2. #72
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    No dobrze, auto zrobiło się może trochę żwawsze.
    Ale ta śrubka i brudna przepustnica nie daje mi spokoju. Za tydzień urlop i zrobię wszystko, żeby tą śrubkę wykręcić
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #73
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciej69
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 08r, Chrysler Crossfire, Lincoln Navigator mk3, Chevy Astro Starcraft
    Postów
    440

    Domyślnie

    Jestem po założeniu zaślepki i czyszczeniu egr. Niestety, nie zdążyłem w porę tego zrobić, mam już przedmuchy z zaworu na cylindry, ale auto zaczęło jeździć zdecydowanie lepiej z dołu. Partacze z ASO w Kielcach ustawili mi wypalanie filtra dpf co 500km na 5 min. 75% zapchanego filtra.

  4. #74
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    alfa 159 8v 120km
    Postów
    171

    Domyślnie

    panowie o taka zaślepkę chodzi czy o jakas inna ? http://allegro.pl/3-fiat-opel-zaslep...145123309.html i czy taka będzie pasować do alfy 159 8v ? czy może taka lepiej ?
    http://allegro.pl/o-zaslepka-egr-fia...183621917.html
    a i czy to prawda że potrzebne są dwie zaślepki - facet ze sklepu tak mi napisal @

    "teoretycznie jest potrzebna bo jedną Pan ma miedzy kolektorem a
    egrem i ta bedzie włożona z powrotem z jednej strony tej zaslepki i
    trzeba włożyć teoretycznie z drugiej , ale to decyzja klienta juz bo
    albo bedzie ssało fałszywe powietrze albo pchało spaliny zależy z
    której strony blaszki dławiącej umiejscowi Pan starą uszczelkę ,
    "dociąganie" w celu uszczelnienia na maxa egr też jest błedem bo ta
    częśc jest obciążąna cieplnie (rozszerzalność cieplna) i połączenie
    gwintowane też musi "pracować". Inaczej wszystko bedzie super ale do
    następnej próby odkęcenia nakrętek."

  5. #75
    Użytkownik Znawca Avatar pabloXXL
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 150KM
    Postów
    1,275

    Domyślnie

    Cytat Napisał prv87 Zobacz post
    panowie o taka zaślepkę chodzi czy o jakas inna ? http://allegro.pl/3-fiat-opel-zaslep...145123309.html i czy taka będzie pasować do alfy 159 8v ? czy może taka lepiej ?
    http://allegro.pl/o-zaslepka-egr-fia...183621917.html
    a i czy to prawda że potrzebne są dwie zaślepki - facet ze sklepu tak mi napisal @

    "teoretycznie jest potrzebna bo jedną Pan ma miedzy kolektorem a
    egrem i ta bedzie włożona z powrotem z jednej strony tej zaslepki i
    trzeba włożyć teoretycznie z drugiej , ale to decyzja klienta juz bo
    albo bedzie ssało fałszywe powietrze albo pchało spaliny zależy z
    której strony blaszki dławiącej umiejscowi Pan starą uszczelkę ,
    "dociąganie" w celu uszczelnienia na maxa egr też jest błedem bo ta
    częśc jest obciążąna cieplnie (rozszerzalność cieplna) i połączenie
    gwintowane też musi "pracować". Inaczej wszystko bedzie super ale do
    następnej próby odkęcenia nakrętek."
    Pierwsza i druga zaślepka to to samo,z tym że ta druga jest oryginalna z ASO i ma silikon który uszczelnia. Cena oryginalnej w ASO Wrocław to 21zł.

  6. #76
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 8V 120KM
    Postów
    43

    Domyślnie

    Dla silnika 8V to chyba ta zaślepka pasuje:
    http://allegro.pl/zaslepka-egr-fiat-...183621793.html

  7. #77
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    A powiedzcie mi, w 8V zawór EGR jest inny? Bo w elearnie nie widzę różnicy, rysunek dla obu silników jest identyczny.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #78
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jusci
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    159 SW JTDm 8V 2008 nero carbonio
    Postów
    221

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    A powiedzcie mi, w 8V zawór EGR jest inny?
    Dokładnie, do 8v zaślepka okrągła, taka jak pokazał Madx, do 16v zaślepka prostokątna. EGRy w tych silnikach są różne




  9. #79
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    alfa 159 8v 120km
    Postów
    171

    Domyślnie

    i wystarczy jedna taka zaślepka czy trzeba 2 ? chodzi mi o tą wypowiedż co wkleiłem pare postów wyżej

  10. #80
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    z tego co widze po rysunku to 1 zaślepka i dwie uszczelki

Podobne wątki

  1. 145 nie odpala po założeniu gazu
    Utworzone przez Lotnik w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-01-2012, 21:59
  2. [145] 145 nie odpala po założeniu gazu
    Utworzone przez Lotnik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 01-01-2012, 21:56
  3. Błąd P0703 po założeniu tempomatu.
    Utworzone przez twardy11 w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 23-12-2011, 12:13
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-08-2010, 16:22
  5. Co myślicie o założeniu strumienicy w 2.5 V6?
    Utworzone przez sqras69 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-07-2006, 22:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory