Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Kierownica wielofunkcyjna a sterowanie ICS

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar heweliusz64
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Krzeszowice,Małopolska
    Auto
    AR 166 2,4 JTD 150KM DISTINCTIVE
    Postów
    60

    Domyślnie Kierownica wielofunkcyjna a sterowanie ICS

    Witam.Posiadam kierownice wielofunkcyjną ale nie steruje ona ICS,poprzedni właściciel zmienił radio bo mu się ori.zakodowało po wymianie aku.Panel mam z telefonem ale go fizycznie nie posiadam w radiu.Czy żeby móc sterować radiem to muszę mieć innego ICS nowszego czy była jakaś różnica w wersjach?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    napisz do Marka on podłączał kierownicę multifunkcyjną do "starego" ICS'a
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  3. #3
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Stary ICS ma prawo nie działać z multifunkcją.
    Są dwie opcje. Poprzednikowi padł ICS więc wymienił na jakiś z pierwszych lat produkcji i kierownica nie działa. Druga opcja to po prostu jej nie podłączył z jakiegoś powodu.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar heweliusz64
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Krzeszowice,Małopolska
    Auto
    AR 166 2,4 JTD 150KM DISTINCTIVE
    Postów
    60

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Stary ICS ma prawo nie działać z multifunkcją.
    Są dwie opcje. Poprzednikowi padł ICS więc wymienił na jakiś z pierwszych lat produkcji i kierownica nie działa. Druga opcja to po prostu jej nie podłączył z jakiegoś powodu.
    Podejrzewam że mam starego ICS.Jakiego mam szukać żeby działało sterowanie w kierownicy?

  5. #5
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Od 2002 roku. Wielofunkcja pojawiła się krótko przed 2002 rokiem.

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jest jeszcze jedna opcja.
    Ja wczoraj zauważyłem że mi przestała działać obsługa z kierownicy. Wiedząc, że działało bo sam to zakładałem zacząłem węszyć. Okazało się, że taśma przechodząca z kierownicy nie ma przejścia prądowego w ogóle. Zdjąłem kierownicę i rozbebeszyłem ten pierścień obrotowy. Okazuje się że w nim nie ma styków ciernych tylko po prostu zwinięte jest z 3-4m taśmy. Czyli nie możesz kręcić kierownicą w nieskończoność. Okazało się że ta taśma gdzieś się przerwała po drodze. Generalnie po otworzeniu nie było ładnego zwoju tylko pogięte i upchane taśmy. Przełamały się gdzieś. Na szczęście jest jej tam tak dużo że przynajmniej połowę można wyciąć. Tak zrobiłem. Wyciąłem tą połamaną i pogiętą połowę i zostawiłem tą część która najwyraźniej nie pracowała jeszcze. Wszystko złożyłem i śmiga aż miło.

    Heweliusz.
    Weź zdejmij sam airbag kierownicy i osłonę kolumny. Odepnij wtyczki pod kolumną i pod airbagiem. Takie czarne czteropinowe. Weź miernik i sprawdź czy w ogóle jest przejście. Bardzo prawdopodobne że masz ten sam problem co ja.
    Powodzenia.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar heweliusz64
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Krzeszowice,Małopolska
    Auto
    AR 166 2,4 JTD 150KM DISTINCTIVE
    Postów
    60

    Domyślnie

    Dzięki za info.Postaram się coś kuknąć jak zjadę ale dopiero za 3 tyg.Tutaj nie mam gdzie.Z drugiej strony jak bym wytargał ics to powinno być widać czego brakuje.Nie pamiętasz może jaka wtyczka jest od sterowania z kierownicy i gdzie ma być podpięta w radiu?

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie musisz mieć do tego miejsca tylko mały imbus. Odkręcasz airbag (3 śrubki od tyłu kierownicy) i dolną osłonę kolumny. Wtedy sprawdzisz czy między czarnymi wtyczkami masz przejście. 100 x mniej roboty niż z wyciągnięciem ICSa. Zrobisz to moment pod blokiem.
    Za ICSem nie pamiętam które piny mają być. Zobacz w eLearn.

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    2,093

    Domyślnie

    Czy były drewniane kierownice z wbudowanym sterowaniem czy takie opcje nie wysrepowaly ?

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 & AR 166
    Postów
    465

    Domyślnie

    Były również drewniane. Sam mam takie 2szt.
    Moje Alfy
    AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
    AR 166 3.0 Sportronic
    AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
    AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
    Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v

    Oraz
    Delta III 1.75 k04
    Espace IV 3.5

Podobne wątki

  1. kierownica wielofunkcyjna
    Utworzone przez PHOENIX w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 30-10-2013, 23:53
  2. kierownica wielofunkcyjna AR 166
    Utworzone przez Bladyy w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 23-07-2013, 16:36
  3. Kierownica wielofunkcyjna AR 147
    Utworzone przez singbad w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-02-2012, 23:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory