Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 57

Temat: 2,4 jtdm 20v dymi przy mocnym przyśpieszaniu

  1. #31
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Myślenice
    Auto
    Stilo JTD 8v 192KM/384NM, 156 TI 2.4 JTD 20v 280KM/554NM, 159 2.4 Q4 Ti 301KM/630NM
    Postów
    450

    Domyślnie

    [QUOTE=@sdero;1169764]Turbiny VGT pracują non stop. Nie "budzą się" jak te z wastergate.

    Nie rozumiem tej uwagi, to oznacza że turbo WG nie pracuje non stop ?

  2. #32
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    O to chodzi że turbina z VGT załącza się płynnie. Nie ma takiego charakterystycznego "skoku" w przyspieszaniu jak to jest w turbinach z WG.

  3. #33
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    O to chodzi, że VGT nie ma czegoś takiego jak "załączanie". Działa non stop, a ilość pompowanego powietrza jest regulowana przez ustawienie łopatek strony gorącej. Turbiny z wastergate (większość benzyniaków) nie mają regulowanych łopat i działają na zasadzie przymykania bajpasu. One mają moment załączania i mają znaczną tzw. turbo dziurę wynikającą właśnie z zasady działania wastergate. VGT powstała głównie w celu jej eliminacji. Owszem istnieje ale jest ograniczona do minimum (pozostaje sprawa bezwładności).
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #34
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Myślenice
    Auto
    Stilo JTD 8v 192KM/384NM, 156 TI 2.4 JTD 20v 280KM/554NM, 159 2.4 Q4 Ti 301KM/630NM
    Postów
    450

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    O to chodzi, że VGT nie ma czegoś takiego jak "załączanie". Działa non stop, a ilość pompowanego powietrza jest regulowana przez ustawienie łopatek strony gorącej. Turbiny z wastergate (większość benzyniaków) nie mają regulowanych łopat i działają na zasadzie przymykania bajpasu. One mają moment załączania i mają znaczną tzw. turbo dziurę wynikającą właśnie z zasady działania wastergate. VGT powstała głównie w celu jej eliminacji. Owszem istnieje ale jest ograniczona do minimum (pozostaje sprawa bezwładności).
    Dla mnie wygląda to tak, obie sprężarki działają od momentu załączania silnika, VGT reguluje przepływ łopatkami więc ciśnienie narasta szybciej i utrzymywanie ciśnienia następuje poprzez regulacje łopatkami. W turbo z WG zawór jest zamknięty, do momentu osiągnięcia zadanego ciśnienia, regulacja odbywa się za pomocą klapki w muszli wydechowej. Co do efektu załączania (osiągnięcia zadanego ciśnienia) odczuwalne jest na jednej jaki i na drugiej. A pisząc o tym iż pompuje od 1500 obr miałem na myśli szybkie narastanie ciśnienia.

  5. #35
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Tak, WG na niskich obrotach też kręci się od momentu włączenia silnika ale stały układ łopatek daje bardzo małą wydajność przy niskiej energii gazów wylotowych, więc trudno tu mówić o doładowaniu w niskim zakresie. Dla tego mamy odczucie ciągnięcia (załączenia) od pewnych obrotów. Natomiast VGT dzięki sterowaniu strumieniem umożliwia doładowanie już w niskich zakresach. Dobrze działająca turbawka ciągnie od samego dołu. Jeśli VGT ma bardzo wyczuwalny strzał tak jak w WG to na ogół oznacza, że coś jest nie tak.
    Na przykładzie map z Lybry widać, że VGT dmucha już od lekkiego muśnięcia pedału gazu i nie ma wyraźnej "górki".

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	turbo_lybra.jpg
Wyświetleń:	138
Rozmiar:	159.8 KB
ID:	93823

    WG nie osiągnie takich parametrów w niskim zakresie i będzie tam lagować. Można to samemu zobaczyć. Jeśli macie gdzieś samochód z WG, to spróbujcie przegazować na wolnych obrotach - z doładowania nici. Natomiast przy VGT rurki spuchną w rękach
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Myślenice
    Auto
    Stilo JTD 8v 192KM/384NM, 156 TI 2.4 JTD 20v 280KM/554NM, 159 2.4 Q4 Ti 301KM/630NM
    Postów
    450

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Tak, WG na niskich obrotach też kręci się od momentu włączenia silnika ale stały układ łopatek daje bardzo małą wydajność przy niskiej energii gazów wylotowych, więc trudno tu mówić o doładowaniu w niskim zakresie. Dla tego mamy odczucie ciągnięcia (załączenia) od pewnych obrotów. Natomiast VGT dzięki sterowaniu strumieniem umożliwia doładowanie już w niskich zakresach. Dobrze działająca turbawka ciągnie od samego dołu. Jeśli VGT ma bardzo wyczuwalny strzał tak jak w WG to na ogół oznacza, że coś jest nie tak.
    Na przykładzie map z Lybry widać, że VGT dmucha już od lekkiego muśnięcia pedału gazu i nie ma wyraźnej "górki".

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	turbo_lybra.jpg
Wyświetleń:	138
Rozmiar:	159.8 KB
ID:	93823

    WG nie osiągnie takich parametrów w niskim zakresie i będzie tam lagować. Można to samemu zobaczyć. Jeśli macie gdzieś samochód z WG, to spróbujcie przegazować na wolnych obrotach - z doładowania nici. Natomiast przy VGT rurki spuchną w rękach
    No to doszliśmy do porozumienia Bez VGT też się da nadmuchać na postoju ale już nie tak łatwo

  7. #37
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał mlody2788 Zobacz post
    No to doszliśmy do porozumienia Bez VGT też się da nadmuchać na postoju ale już nie tak łatwo
    Kwestia zrozumienia
    Da się dmuchnąć ale trzeba wymusić obciążenie.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #38
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar adio21
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bojanowo
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 110km / 156 SW 2.4 20v by cinsoft
    Postów
    104

    Domyślnie

    dla @sderoKliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zap1.jpg
Wyświetleń:	131
Rozmiar:	93.2 KB
ID:	93858Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zap2.jpg
Wyświetleń:	109
Rozmiar:	87.8 KB
ID:	93859Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zap3.jpg
Wyświetleń:	101
Rozmiar:	86.8 KB
ID:	93860Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zap4.jpg
Wyświetleń:	109
Rozmiar:	98.8 KB
ID:	93861

  9. #39
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Kolego, ale wrzuć logi a nie screeny. Z 3 pierwszych to nic praktycznie nie widać. Jak wejdziesz do katalogu programu to zapisuje się w formacie, który bez problemu odpalisz w excelu w formie tabelki. A co do korekt na postoju to nie ma się bardzo do czego przyczepić. Wszystkie mieszczą się w normie.

  10. #40
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar adio21
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bojanowo
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 110km / 156 SW 2.4 20v by cinsoft
    Postów
    104

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zap5.jpg
Wyświetleń:	91
Rozmiar:	93.0 KB
ID:	93875Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zap6.jpg
Wyświetleń:	99
Rozmiar:	100.5 KB
ID:	93876Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zap7.jpg
Wyświetleń:	108
Rozmiar:	99.6 KB
ID:	93877

    - - - Updated - - -

    a czy tak może być?
    To czemu tak dymi.. zawsze jak pedał do oporu albo prawie w zakresie duzego obciążenia od 1500 do 2500 obr. nawet zauważyłem maleńkie plamki na klapie niedopalonego palwa.. dym tylko w tych obrotach i to widze dokładnie w lusterku.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 26-03-2015, 10:28
  2. (147) Podskakuje przód samochodu przy mocnym skręcie
    Utworzone przez schopen w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 30-01-2015, 15:51
  3. [159] 2.4 jtdm, szarpie przy przyśpieszaniu
    Utworzone przez wtxinc w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 03-11-2014, 16:34
  4. Zgrzytanie przy mocnym przyśpieszaniu
    Utworzone przez Marcell69 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-02-2014, 09:36
  5. [GTV] Klekotanie przy 2700 obr., zmniejsza się przy mocnym dodaniu gazu
    Utworzone przez dave w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-04-2010, 23:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory