Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Sprawdzenie silnika, wymiana podzespołów

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    Grand Punto 1.4Tjet 120KM
    Postów
    18

    Domyślnie Sprawdzenie silnika, wymiana podzespołów

    Witam
    Jako że jestem przezorny i moja HGTa już mi pokazała pazurek.
    Chce wymienić i elementy które mogę wpłynąć na uszkodzenie silnika.
    LISTA:
    pompa oleju - wymieniać regenerować?
    ściągnięcie miski i sprawdzenie od dołu panewek w jakim są stanie
    montaż zegara ciśnienia oleju (choć nie wiem gdzie go jeszcze wpiąć)

    co jeszcze zalecacie?

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,421

    Domyślnie

    Cytat Napisał Berry Zobacz post
    Witam
    Jako że jestem przezorny i moja HGTa już mi pokazała pazurek.
    Chce wymienić i elementy które mogę wpłynąć na uszkodzenie silnika.
    LISTA:
    pompa oleju - wymieniać regenerować?
    ściągnięcie miski i sprawdzenie od dołu panewek w jakim są stanie
    montaż zegara ciśnienia oleju (choć nie wiem gdzie go jeszcze wpiąć)

    co jeszcze zalecacie?
    Zacznij od zakupu wskaźnika ciśnienia wraz z podstawką pod filtr oleju i już masz podstawy ogarnięte.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Ja bym sprawdził ciśnienie oleju u mecha oraz panewki i po takiej operacji myślał o ewentualnej wymianie.
    Dodatkowy zegarek z ciśnieniem oleju to jak dla mnie zbędny bajer, który, zamontowany chałupniczym sposobem, będzie paskudnie wyglądał.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Ten dodatkowy zegarek jest jedną z najważniejszych rzeczy jaką na pierwszy ogień można dodać w aucie, od razu widzisz jeśli coś się dziwnego dzieje z ciśnieniem oleju.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar FifthGear
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    Obecnie Volvo S80 T6
    Postów
    637

    Domyślnie

    A czy mozna podpiac wskaznik cisnienia oleju do 166 2.0TS wpinajac sie w czujnik ktory juz tam ( chyba ) jest ? Na ebay jest tego od cholery wiec sam sie zastanawialem czy przypadkiem nie sprawic sobie takiego prezentu. Widzialem tez ladnie wkomponowany wskaznik w jeden otwor wentylacyjny, pasowal idealnie zamiast tej owalnej kratki obracanej w 166.

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    Grand Punto 1.4Tjet 120KM
    Postów
    18

    Domyślnie

    jakie panewki proponujecie wytrzymałe? mimo wszystko bym je wymienił, jakie by nie były...
    Ostatnio edytowane przez Berry ; 24-04-2013 o 18:21

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    King Bearings i ACL Race to świetne panewki, te pierwsze to taki street performance, te drugie to już wysokoodporny towar
    Tu masz katalog: http://www.king-bearings.com/cat/Eng...?man_name=fiat
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    Grand Punto 1.4Tjet 120KM
    Postów
    18

    Domyślnie

    o co chodzi z tymi rodzajami panewek 0.25, 0.5, STD

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,421

    Domyślnie

    Cytat Napisał Berry Zobacz post
    o co chodzi z tymi rodzajami panewek 0.25, 0.5, STD
    Ja po twoich wypowiedziach i pytaniach proponował bym znaleźć dobry warsztat, który się tym zajmie.
    Nie mówię tego bron boże złośliwie.
    W sprawie wczorajszych pytań poszukaj tutaj na forum o wskaźniku. za późno wróciłem, zeby odpisac.
    sorki, pozdrawiam.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    o co chodzi z tymi rodzajami panewek 0.25, 0.5, STD
    Jeżeli masz nieszlifowany wał w dobrym stanie to standard, jeżeli wał do szlifu to dobiera szlifierz.

Podobne wątki

  1. [159] Wymieniam poduszki silnika - proszę o sprawdzenie czy dobrze dobrałem części
    Utworzone przez takpoprostu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-12-2015, 19:52
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-07-2014, 18:55
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 17-03-2014, 20:32
  4. 156 - sprawdzenie danych z pracy silnika
    Utworzone przez majster w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-10-2011, 15:43
  5. Malowanie podzespołów silnika
    Utworzone przez showtime w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 11-12-2008, 15:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory