One mają w świadectwie homologacji zapis na ten temat
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Ta przygoda wydarzyła się dość dawno. Nie bardzo rozumiem jaka była podstawa prawna, czy to było po prostu widzimisię diagnosty (pojechałem starym trupem na okręgową stacje i to byłą jedna z 10 usterek). Mi prościej było pousuwać usterki, założyć komplet takich samych zimowych opon na samochód i nie drążyć tematu. Dla mnie pilnowanie rozmiaru opon jeśli jest VDC/ESP jest sprawą dość oczywistą. Wszystkie 4 opony muszą mieć taką samą średnicę.
Co do samochodów sportowych - to ktoś tu napisał - tak są homologowane. Ja przyjechałem na przegląd polonezem.
Nie muszą - o ile jest to uwzględnione w oprogramowaniu sterującym. Wtedy tym czego należy się trzymać to głównie średnica kół oryginalnych.
Z ciekawostek: niektóre auta, jak np moja Honda, są wyposażone w system ostrzegania o utracie ciśnienia w kole oparty właśnie o prędkość obrotową kół. System włączył alarm po tym gdy wymieniłem koła z zimowych na letnie i na tylną oś założyłem nowe opony a na przedniej zostały opony mające już nie więcej niż 3mm bieżnika.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
To ja podam całkiem inny przykład. Jeździłem wcześniej vectrą c na lato były opony 215/55r16 na zimę natomiast 195/65r15 i nic nie działo się z systemami ABS czy ESP. Kolega ma natomiast peugeota 407 na lato ma 205/55r16 na zimę założył 195/60r15 i pokazała mu się choinka na wyświetlaczu składającą się z ABS, ESP i innych systemów. Pojechał z tym do salonu i usłyszał, że musi mieć opony r16 205/55 lub 205/60, ponieważ pod taki rozmiar opon są skonfigurowane systemy bezpieczeństwa.
Dzisiaj założyłem do mojej 159 letnie opony 235/45r18 i po wcześniejszych zimowych 205/55r16 wygląda jak "terenówka"![]()
Dziś właśnie założyłem 205/55r16 (nowe) na tył i 215/55r16 (lekko używane) na przód. Nie pomyślałem o tym wcześniej i Pan na stacji wymiany zwrócił mi właśnie uwagę na VDC :/ Teraz jeszcze czytam to co piszecie i mam niesmak :]
Jesienią jednak miałem te same rozmiary założone na odwrót i nie zauważyłem żadnych problemów czy to z komputerem czy też negatywnymi wrażeniami z jazdy.
Bo trzeba pamiętać, że systemy pracują różnie - jedne opierają się o różnicę w prędkości kół (niezależnie od ich rozmiaru), inne o różnice w stosunku do wcześniej ustalonych wartości. Generalnie systemy aktywnej poprawy bezpieczeństwa to mocno złożony temat
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
ja mam pytanie jakie powinno byc cisnienie w oponach bo nabili mi 2,1 i nie wiem czy nie za malo??Mowili cos ze nie nabijaja wiecej zeby nie zabkowalo opon itp itd.Pytali oczywiscie ile chce ale nie wiedzialem ile ma byc
Czarna 159 SW Czarnego http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._czarnego.html
no Ty masz pewnie 16" to tak koło 2.3 a z tyłu 2.2 bym dał![]()
Wypożyczę maszynkę do zaginania nadkoli - PW