Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Temat: falowanie na wolnych obrotacj 2.4 JTD

  1. #11
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Lublin okolice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 2007 Alfa Romeo 156 1.6 TS 1999
    Postów
    217

    Domyślnie

    Chyba będą to jednak klapy - dziś jadąc samochodem włączył mi się błąd. Po podłączeniu do kompa wyświetlił sie błąd cos w stylu "zabrudzone klapy wirowe". Ma mi to mechanik wyczyścić ale dopiero 13 maja. Jahu powiedz to sie jakoś czyści z sadz, nagaru? Skąplikowane i pracochłonne to jest?

  2. #12
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał raar2 Zobacz post
    Chyba będą to jednak klapy - dziś jadąc samochodem włączył mi się błąd. Po podłączeniu do kompa wyświetlił sie błąd cos w stylu "zabrudzone klapy wirowe". Ma mi to mechanik wyczyścić ale dopiero 13 maja. Jahu powiedz to sie jakoś czyści z sadz, nagaru? Skąplikowane i pracochłonne to jest?
    Najprościej to usuwa się klapy wirowe i pozbywa się problemu na zawsze. Minusy tego rozwiązania są praktycznie żadne, do poczytania np tutaj:
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...t=#post1032883
    od 30 postu i dalej od 50
    oraz inne wątki, które przytoczyłem. Inna sprawa, że trudno na odległość diagnozować coś na 100%. Traktuj to jako sugestię, rzeczy do sprawdzenia.

    Problemem kolektora jest dostęp do niego. W 2.4 nie da się go wyjąć bez zdjęcia rozrządu i pompy CR. Roboty dużo, kosztuje to sporo, więc warto od razu temat załatwić na dłużej. samo czyszczenie nic Ci nie da, bo prawdopodobnie Twój kolektor jest już nieszczelny. Oczywiście to co piszę jest do zweryfikowania m.in. na podstawie tego co widać pod maską.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 26-04-2013 o 22:53

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Witam. Od niedawna posługuję się AR 159 2,4, moje wcześniejsze doświadczenia z dwiema 166 2,4 na wiele się nie zdadzą, bo jak czytam, to zupełnie inne problemy trapią właścicieli tych aut. Od zakupu 159 miałem w zasadzie jeden problem - nierówna praca zaraz po uruchomieniu na zimno, a czasem również gdy silnik miał ok. 90 st. Od czasu do czasu zjawisko to występowało np. po zatrzymaniu auta pod światłami. Po dodaniu gazu silnik normalnie pracował, miał moc. Korekty wtrysków były w normie, jeden tylko zbliżał się do granicy ale nadal jej nie przekroczył. Nie chcę negować żadnej opinii wyrażonej wyzej ale starym dobrym zwyczajem, żeby zacząć od najprostszych sposobów, po wielu konsultacjach wlałem wczoraj środka STP, podobno czyszczącego wtryskiwacze. Nigdy nie wierzyłem w tego typu preparaty ale ryzyko przecież niewielkie. Na opakowaniu napisano nawet, że działa już przy pierwszym zastosowaniu, do czego podszedłem jeszcze bardziej sceptycznie. I co się okazało? Po kilku km jazdy silnik "na gorąco" nadal nie przejawiał chęci do nierównej pracy, po odpaleniu obroty były stabilne, dzisiaj rano zawahał się tylko przez ułamek sekundy, może dwie i dalej już bez żadnych niespodzianek. Nie twierdzę, że STP pomoże wszystkim i na wszystko ale może w niektórych przypadkach zadziała.

  4. #14
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Testowałem u siebie środki Liqui Moly i STP, ale bez rezultatu. A objawy mam bardzo podobne - falowanie obrotów na biegu jałowym, głównie na zimnym silniku, na rozgrzanym sporadycznie. Przed chwilą obroty lekko się wahały, odpiąłem szybko przepływomierz powietrza i wahanie momentalnie ustało... Tylko będę musiał to samo zrobić na zimnym silniku

    Przy okazji: czym grozi jazda z odpiętym przepływomierzem? Nie wyskoczył żaden błąd, auto w sumie miało moc, ale przejechałem się tylko w koło komina.

    Jeszcze jedno pytanie, jak jest ze zdejmowaniem kolektora ssącego w 1.9 16V ? Da się to zrobić w garażu pod domem czy to bardziej skomplikowana mechanizacja?
    Ostatnio edytowane przez magil ; 27-04-2013 o 11:27
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #15
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Lublin okolice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 2007 Alfa Romeo 156 1.6 TS 1999
    Postów
    217

    Domyślnie

    Jahu ile orientacyjnie to usunięcie klap wirowych kosztuje? Tak pytam o czyszczenie kolektora bo w sumie to dopiero trzy razy na przestrzeniu roku zdażyło mi się że pojawił się błąd tych klap. Na początku trodno to było zdiagnozowac, bo zanim dojechałem i podpięto mi komputer błąd znikał. Ostanio na gorąca to było, pojawił sie błąd, podjechałem na diagnozę, stąd wiem juz co i ja ze to jednak klapy.

    - - - Updated - - -

    Przypomniał mi się komunikat błędu "klejące się klapy wirowe" - dlatego zasugerowano mi czyszczenie. Stąd moje pyania na forum, bo akurat w tym temacie jestem laikiem.

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Sama czynność usunięcia klap wirowych z wyjętego kolektora to nie będzie kosztowała więcej niż 150-300 (tak strzelam, ale to nie wymaga żadnej kosmicznej pracy).

    Najtrudniejsze jest wyjęcie kolektora, na to pójdzie kolejne kilkaset złotych. Niestety jest przy tym całkiem dużo pracy łącznie ze zdjęciem paska rozrządu. Osobiście silnik 2.4 "widziałem tylko w katalogu", więc musisz wiedzieć, że to co piszę to jest to co można przeczytać w wątkach, które Ci podesłałem – informacje, które tam podają mechanicy oraz użytkownicy. Sam osobiście mam 1.9, gdzie przeżyłem problemy klap wirowych dość boleśnie finansowo.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 18-08-2012, 06:28
  2. [146] Falowanie na wolnych obrotach
    Utworzone przez Dawid_987 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 18-04-2012, 18:35
  3. Falowanie JTD
    Utworzone przez dafi1985 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-10-2011, 19:39
  4. Falowanie
    Utworzone przez Rado91 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 31-05-2011, 18:28
  5. jtd Falowanie wolnych obrotów
    Utworzone przez piotr9008 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-10-2009, 18:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory