Chyba zakładając, że opona byłaby z drewna. Nawet XL i RoF nie zachowują się tak jak na rysunku oznaczonym jako prawidłowo. Drugi rysunek też nie oddaje zachowania opony.
Na jakim naciągu - układzie felga + opona jeździłeś by stwierdzić, obniżenie parametrów skręcania a przede wszystkim hamowania?
Urban legend.
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
niestety nie - chciałbym żeby tak było ale nie zawsze jest
doświadczane wielokrotnie niestety i nie tylko przeze mnie
żeby chociaż na nieco gorszej drodze zjechał lekko na bok - ale gdzie tam - on sie toczy na glebie i już i jest pan a ty na marnej 225/40/18" na alu 8J jesteś pajac dla niego i tyle
ale nie oceniam wszystkich - piszę o przykładach ( jednostkowych , naście ) niestety z własnego doświadczenia
byłem pewien, że nie muszę pisać, że rysunek jest schematyczny, ale pokazuje pracę opony z podłożem. Opona jest tak zaprojektowana przez producenta, żeby pracować jak największą powierzchnią bieżnika w sposób RÓWNOMIERNY. Przy naciągu takiej równomierności nie ma. Obciążone są krawędzie bieżnika, odciążony jest środek. O zaburzonej pracy (czy raczej sztywności) ścianek bocznych też nie można mówić.
Nie potrzebuję wkładać ręki do ognia, żeby stwierdzić że się poparzęPoza tym wolę jeździć szybko, niż tylko tak wyglądać
Wystarczyło schemat objaśnić - przejaskrawione do granic możliwości i wszystko byłoby jasne. A przykładu z ogniem można było się spodziewać, jednak argumentu w dyskusji nie stanowi.
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
Jaki błąd? To Ty pytasz się czy będzie różnica - w poście nr 2338 (ja tam absolutnie nie pisałem jeszcze nic o naciągu! - naciąg to jedna ze składowych pogorszenia właściwości jezdnych i wytrzymałości opony)
http://www.forum.alfaholicy.org/156/...ml#post1174193
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]