Temat: Jedyny temat o felgach i kołach, poprzednio "Co sadzicie o tych felgach???"

  1. #2341
    Użytkownik Rowerzysta Avatar marekm
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    służy do jazdy, a nie do oglądania
    Postów
    443

    Domyślnie

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    I tu pojawia się pytanie - czy na pewno pogorszą się te właściwości? Jak będą odczuwalne?
    wystarczy się zastanowić jak tak naciągnięta opona pracuje z podłożem:

    Skręcanie, hamowanie, wytrzymałość opony... nie ma żadnych zalet takiego układu opona-felga

  2. #2342
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    zaleta jest jedna - ktoś się cieszy że wygląda fajnie ( wg niego i pewnie jego kumpli )
    a reszta ?
    a reszta nie ważna - ważne że jedzie taki przed tobą 20km/h i jeszcze se strzeli wlepkę " nie trąb bo jadę na glebie" i ty cierpisz bo on ma lans ...








  3. #2343
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Cytat Napisał marekm Zobacz post
    wystarczy się zastanowić jak tak naciągnięta opona pracuje z podłożem:
    Chyba zakładając, że opona byłaby z drewna. Nawet XL i RoF nie zachowują się tak jak na rysunku oznaczonym jako prawidłowo. Drugi rysunek też nie oddaje zachowania opony.

    Cytat Napisał marekm Zobacz post
    Skręcanie, hamowanie, wytrzymałość opony...
    Na jakim naciągu - układzie felga + opona jeździłeś by stwierdzić, obniżenie parametrów skręcania a przede wszystkim hamowania?

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    ważne że jedzie taki przed tobą 20km/h
    Urban legend.

  4. #2344
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    Urban legend.
    niestety nie - chciałbym żeby tak było ale nie zawsze jest
    doświadczane wielokrotnie niestety i nie tylko przeze mnie
    żeby chociaż na nieco gorszej drodze zjechał lekko na bok - ale gdzie tam - on sie toczy na glebie i już i jest pan a ty na marnej 225/40/18" na alu 8J jesteś pajac dla niego i tyle
    ale nie oceniam wszystkich - piszę o przykładach ( jednostkowych , naście ) niestety z własnego doświadczenia








  5. #2345
    Użytkownik Rowerzysta Avatar marekm
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    służy do jazdy, a nie do oglądania
    Postów
    443

    Domyślnie

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    Chyba zakładając, że opona byłaby z drewna. Nawet XL i RoF nie zachowują się tak jak na rysunku oznaczonym jako prawidłowo. Drugi rysunek też nie oddaje zachowania opony.
    byłem pewien, że nie muszę pisać, że rysunek jest schematyczny, ale pokazuje pracę opony z podłożem. Opona jest tak zaprojektowana przez producenta, żeby pracować jak największą powierzchnią bieżnika w sposób RÓWNOMIERNY. Przy naciągu takiej równomierności nie ma. Obciążone są krawędzie bieżnika, odciążony jest środek. O zaburzonej pracy (czy raczej sztywności) ścianek bocznych też nie można mówić.

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    Na jakim naciągu - układzie felga + opona jeździłeś by stwierdzić, obniżenie parametrów skręcania a przede wszystkim hamowania?
    Nie potrzebuję wkładać ręki do ognia, żeby stwierdzić że się poparzę Poza tym wolę jeździć szybko, niż tylko tak wyglądać

  6. #2346
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Wystarczyło schemat objaśnić - przejaskrawione do granic możliwości i wszystko byłoby jasne. A przykładu z ogniem można było się spodziewać, jednak argumentu w dyskusji nie stanowi.

  7. #2347
    Użytkownik Rowerzysta Avatar marekm
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    służy do jazdy, a nie do oglądania
    Postów
    443

    Domyślnie

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    Wystarczyło schemat objaśnić - przejaskrawione do granic możliwości i wszystko byłoby jasne. A przykładu z ogniem można było się spodziewać, jednak argumentu w dyskusji nie stanowi.
    No dobra, ale przekonałem czy nie? wg Ciebie opona 205 na 8 calowej feldze będzie jechała/hamowała tak samo jak 225 czy 235?

  8. #2348
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Nie przekonasz w ten sposób. Tym bardziej pytaniem:

    Cytat Napisał marekm Zobacz post
    wg Ciebie opona 205 na 8 calowej feldze będzie jechała/hamowała tak samo jak 225 czy 235?
    Nie widzisz błędu w tym pytaniu? Polecam zajęcia z projektowania eksperymentu naukowego. Jasne że będzie inaczej. Nie wiesz, że szerokość opony, czy np. jej profil ma wpływ na te parametry?

  9. #2349
    Użytkownik Rowerzysta Avatar marekm
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    służy do jazdy, a nie do oglądania
    Postów
    443

    Domyślnie

    Jaki błąd? To Ty pytasz się czy będzie różnica - w poście nr 2338 (ja tam absolutnie nie pisałem jeszcze nic o naciągu! - naciąg to jedna ze składowych pogorszenia właściwości jezdnych i wytrzymałości opony)

    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...ml#post1174193

  10. #2350
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Cytat Napisał marekm Zobacz post
    Jaki błąd?
    Wyjaśniłem w dalszej części wypowiedzi. Jeśli nie chodzi Ci o naciąg to już nie wiem o co chodzi.

Podobne wątki

  1. 156 na 15 calowych felgach "gtr"
    Utworzone przez KostasVip w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-01-2013, 11:58
  2. Jak wam sie jezdzi na felgach 17"
    Utworzone przez grosii w dziale 166
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 05-04-2012, 10:19
  3. [155] Co myślicie o felgach AEZ 17" 4x 100 po 369 zł z montażem -NOWE
    Utworzone przez Kelban w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-10-2011, 10:59
  4. [145] co myslicie o tych felgach?
    Utworzone przez 1990mb w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 23-09-2011, 20:33
  5. Co sądzicie o tych felgach?
    Utworzone przez sław w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-11-2009, 14:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory