Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: 4HP20 automat szarpie przy redukcji 3.0v6

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    Alfa Romeo 3.0 v6 SPORTRONIC
    Postów
    33

    Domyślnie 4HP20 automat szarpie przy redukcji 3.0v6

    Witam,

    mam problem z automatem w mojej alfie 3.0 v6 1999 rok.

    Na rozgrzanej skrzyni prze redukcji z 3 na 2, oraz z 2 na 1 (najbardziej odczuwalne) skrzynia poszarpuje.
    Aktualnie stało się to nagminne przy rozgrzanym oleju.

    Nie zapala się kontrolka od skrzyni.

    Chciałem sprawdzić stan oleju ale nie widzę bagnetu.
    Czy ten model go posiadał, czy jest jakiś korek wyrównawczy ?

    Rozumiem że olej do skrzyni to ESSO LT 71141.

    Pozdrawiam:
    Cossi

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar jary17
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Lidzbark Welski, Poland
    Auto
    164 3.0 12V była przesiadka na 166 3.0 V6 24V+156 1.6TS BMW E36 1.8is
    Postów
    504

    Domyślnie

    No przede wszystkim powinieneś zacząć od ilości oleju w skrzyni. Wszystko wskazuje że jest go za mało. I to jest wersja optymistyczna. Oby to było to.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar deka07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sanok/Gdańsk
    Auto
    Była Alfa Romeo 166 2,5 V6 Sportronic, 166 2,5 V6 Progression, Jest Alfa Romeo 159 JTDm 120 KM
    Postów
    221

    Domyślnie

    Ja bym zdemontował osłonę pod ics-em od strony pasażera i sprawdził, czy sterownik od skrzyni "nie podlewa" płyn z nagrzewnicy. Może to być przyczyną szarpania. Co do oleju najlepiej sprawdzić, czy nie ma wycieków itp. Ogólnie oleju w automacie się nie dolewa i nikt nie wymienia. Wymiana oleju to jest ogromny koszt ( 8 litrów, w środku jest filtr, demontaż itd.). Co do dolewania, moim zdaniem po takiej dolewce trzeba będzie wymienić skrzynię.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    Alfa Romeo 3.0 v6 SPORTRONIC
    Postów
    33

    Domyślnie

    Moduł pod ICSem suchy, ale dzięki za sugestię.

    Jeśli oleju jest za mało to jedynym rozwiązaniem będzie go dolać.
    Proszę tylko o informację jak sprawdzić stan oleju ? Jest w tej skrzyni bagnet ?

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar deka07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sanok/Gdańsk
    Auto
    Była Alfa Romeo 166 2,5 V6 Sportronic, 166 2,5 V6 Progression, Jest Alfa Romeo 159 JTDm 120 KM
    Postów
    221

    Domyślnie

    Automat, to nie manualna dolejesz i spokój. Według producenta oleju w ogóle się nie wymienia. Jednakże jak już to demontaż i wymiana całkowita oleju. Ale jak się upierasz na dolewki to podaj e-mial na priv to Ci prześlę instrukcję

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    W 4HP20 faktycznie producent Alfy nie przewidział wymiany. Może dlatego że nie przewidział że tyle te auta będą jeździć ale w instrukcji obsługi ZF 4HP 20 jest podane że olej powinno się wymieniać. Bodajże do 60 czy 80tys km. Oczywiście powinno się z filtrem raz na jakiś czas. Ale to jest kwestia sporna jak do tej pory. Tak czy siak to w temacie:
    - bagnetu brak w 166. Sprawdza się przelewanie z korka na ciepłym silniku - opis na forum.
    - oczywiście dolać możesz aczkolwiek nie powinno go ubywać.

    Jeżeli oleju masz dobrze to możesz go wymienić dynamicznie lub statycznie z 3 razy co kilkaset km. Może to pomóc a jeszcze Cię nie pociągnie jak remont skrzyni.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Cytat Napisał deka07 Zobacz post
    Ogólnie oleju w automacie się nie dolewa i nikt nie wymienia.
    Hmm.. czy w Alfach jest coś o czym nie wiem? Bo np. w VW wymiana oleju w automatycznej skrzyni to rzecz normalna. Ja w rodzinnym passacie robiłem to już 2 raz, więc chyba w Alfach wymiana to też nic nadzwyczajnego. Jak wyobrażasz sobie jazdę np. 15 letnim autem w automacie, bez wymiany oleju? Przecież po tylu latach, to się brud tam nazbierał i ten olej jest już wypalony. No jednak mogę się mylić, inny model samochodu to i inne "obyczaje"
    Co do kosztów wymiany, to prawda. Ja za Litr oleju płaciłem coś około 65zł, a w taką skrzynię wchodzi ok. 6L.

    Co do samego problemu, który jest zawarty w tym wątku, to miałem podobny przypadek.
    Sterownik który znajduje się w automatycznych skrzyniach, był zalewany przez płyn chłodniczy. Stało się to na skutek uderzenia w sarnę. Chłodnica wydawała się być nieuszkodzona, jednak po czasie okazało się, że wcale tak nie jest. Pod ciśnieniem pchało mi płyn chłodniczy na sterownik hydrauliczny od skrzyni i właśnie objawiało się to tym, że przy zmianie biegu skrzynia poszarpywała i to dość często, do tego potrafiła czasami zawahać się przy zmianie biegu. W końcu doszło do tego, że padł mi jeden zawór na sterowniku i skrzynia przeszła w tryb awaryjny (jedynie 3 bieg + wsteczny). Rad nie rad oddałem sterownik, wymienili zaworek i wszystko wróciło do normy. Bez wymiany oleju w skrzyni się nie obyło, bo nie wiem jakim cudem, ale nawet tam pchało płyn chłodniczy, który mieszał się z olejem no i oczywiście wymiana samej chłodnicy, by problem nie powrócił.

    Pozdrawiam

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar deka07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sanok/Gdańsk
    Auto
    Była Alfa Romeo 166 2,5 V6 Sportronic, 166 2,5 V6 Progression, Jest Alfa Romeo 159 JTDm 120 KM
    Postów
    221

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tytanowy Zobacz post
    Hmm.. czy w Alfach jest coś o czym nie wiem? Bo np. w VW wymiana oleju w automatycznej skrzyni to rzecz normalna. Ja w rodzinnym passacie robiłem to już 2 raz, więc chyba w Alfach wymiana to też nic nadzwyczajnego. Jak wyobrażasz sobie jazdę np. 15 letnim autem w automacie, bez wymiany oleju? Przecież po tylu latach, to się brud tam nazbierał i ten olej jest już wypalony. No jednak mogę się mylić, inny model samochodu to i inne "obyczaje"
    Co do kosztów wymiany, to prawda. Ja za Litr oleju płaciłem coś około 65zł, a w taką skrzynię wchodzi ok. 6L.

    Co do samego problemu, który jest zawarty w tym wątku, to miałem podobny przypadek.
    Sterownik który znajduje się w automatycznych skrzyniach, był zalewany przez płyn chłodniczy. Stało się to na skutek uderzenia w sarnę. Chłodnica wydawała się być nieuszkodzona, jednak po czasie okazało się, że wcale tak nie jest. Pod ciśnieniem pchało mi płyn chłodniczy na sterownik hydrauliczny od skrzyni i właśnie objawiało się to tym, że przy zmianie biegu skrzynia poszarpywała i to dość często, do tego potrafiła czasami zawahać się przy zmianie biegu. W końcu doszło do tego, że padł mi jeden zawór na sterowniku i skrzynia przeszła w tryb awaryjny (jedynie 3 bieg + wsteczny). Rad nie rad oddałem sterownik, wymienili zaworek i wszystko wróciło do normy. Bez wymiany oleju w skrzyni się nie obyło, bo nie wiem jakim cudem, ale nawet tam pchało płyn chłodniczy, który mieszał się z olejem no i oczywiście wymiana samej chłodnicy, by problem nie powrócił.

    Pozdrawiam
    Ja nie neguję zasadności wymiany oleju, tylko faktu że w większość aut (bez względu na markę, model itd. itp.) nikt nie wymienia oleju w skrzyni, wyłączając przypadki awarii skrzyni. Może przeprowadzimy mały sondaż dla osób posiadających automaty w 166-stce: kto wymieniał i ile razy?

  9. #9
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał deka07 Zobacz post
    Ja nie neguję zasadności wymiany oleju, tylko faktu że w większość aut (bez względu na markę, model itd. itp.) nikt nie wymienia oleju w skrzyni, wyłączając przypadki awarii skrzyni. Może przeprowadzimy mały sondaż dla osób posiadających automaty w 166-stce: kto wymieniał i ile razy?
    Piszesz tylko o nieświadomych użytkownikach auta lub o takich co kupili na niedługo licząc że nic się nie stanie. Olej w 4HP20 podlega wymianie z pewnością. Robi się tak napisałem wyżej.

  10. #10
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    Ludzie nie wymieniaja oleju i pozniej po 200tys skrzynia do remontu,a te skrzynie gdzie wymieniano lej co 60-80tys jezdza dalej. Chyba wazniejsze jest zdanie producenta skrzyni niz Alfy, ktora ma w dupie co ze skrzynia sie dzieje przy 200tys bo przeciez 99% osob ktore ma auta z takim przebiegiem nie serwisuje ich w ASO.

Podobne wątki

  1. Automat za wcześnie zmienia biegi 4HP20
    Utworzone przez kapselek w dziale 166
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 20-07-2012, 21:17
  2. Siłownik wysprzęglik sprzęgła automat 3.0 V6 4HP20
    Utworzone przez zgrad w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-09-2011, 16:38
  3. 4HP20 - zapala się kontrolka, szarpie przy redukcji
    Utworzone przez prezes-tk w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 10-03-2011, 15:38
  4. Strzelający automat 4HP20
    Utworzone przez Nikifor w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-02-2011, 11:28
  5. Szarpie przy zdjęciu nogi z gazu- automat AISIN
    Utworzone przez joe w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 30-01-2011, 08:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory