Czyściłem samą pianą na miękkiej szczoteczce po czym wycierałem ściereczką z mikrofibry.
Czyściłem samą pianą na miękkiej szczoteczce po czym wycierałem ściereczką z mikrofibry.
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
A ja dzisiaj zrobiłem skórę preparatem kiwi i.megaa chwale sobie
uzylem dzis kremu do skor firmy Car Plan zakupionego gdzies w tamtym roku w jakims markecie.Powiem ze calkiem calkiem.Przejechalem tez kierownice.Fajnie zmatowilo skore i kierownice.
Czarna 159 SW Czarnego http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._czarnego.html
Witam. Jestem wlasnie po zabiegu pielegnacjnym mojej slóru w alfiuni preparatem Leather Care. Powiem wam szczerze ze tuż po zabirgu szalu nie bylo. Myslalem sobie dupa 100PLN i szalu nie ma. Ale magia zaczela sie dziac po trzech czterech dniach jak wsiadlem do samochodu BAJKA slóra matowa nadal pachnąca a co najwazniejsze skóra zrobila sie mięciutka zero poslizgu i milo trzeszczy. Wczesniej byla twarda i slizga. Jestem bardzo zadowolony zwlaszcza z Leather Protection Cream bo ten Leather Protection clean radzi sobie ale myslalem ze bedzie leprzy nie pieni sie tak jak widac na reklamie mimo to efekt koncowy mnie zaskoczyl ale tak iak pisalem po kilku dniach![]()
Witam!
Przeczytałem sporo wątku i kilka rzeczy się przewinęło o których dyskutowaliście. Akurat tak się składa, ze sam na co dzień pracuje ze skórami i środkami do skór.
Generalnie na rynku znajdziecie wiele środków do tapicerek skórzanych. Inna sprawa, że większość z nich wam nie pomoże w rozwiązywaniu najczęstszych problemów.
Skóra w samochodzie różni się zasadniczo od naszej i od tej naturalnej, którą od wieków stosowali nasi przodkowie. Obecnie skóry mają warstwę farby zabezpieczoną poliuretanowym wykończeniem. To coś jak bezbarwny lakier wykończeniowy na samochodzie. TOP COAT, który ścierasz użytkując na co dzień.
Tak to wygląda poglądowo:
Na co dzień pracuje przy naprawach skór, opisuje reklamacje i doradzam ludziom przy problemach ze skórami.
Większość uszkodzeń tapicerki samochodowej, to właśnie wytarcia boczków. Na nic zwykłe środki konserwujące natłuszczanie filtry UV i kremy nivea. Często te środki tylko przyspieszają proces degradacji.
Z czasem tak to wygląda:
Jeśli farba jest pozbawiona wykończenia zaczynają się problemy: łatwiejsze brudzenie, przyjmowanie przebarwień, przetarcia boczków i miejsc, które na co dzień normalnie użytkujesz. Są środki, które odbudowują warstwę wykończenia tworząc niewidoczną powłokę. Natłuszczanie i pielęgnacja was przed tym nie uchronią.
Pierwszy mit to pozytywne efekty natłuszczania kremami typu nivea. Większość z nich zostaje na powierzchni i zapolerowujecie je na powierzchni tworząc połysk. Do tego do tłustej powierzchni łatwiej czepia się bród. Inna sprawa, że poliuretanowe wykończenia nie bardzo lubią tłuszcze. Kiedyś taka impregnacja była ważna, bo skóry były otwarte i chłonęły wodę, która je wysuszała. Obecnie 90% skór samochodowych jest zamknięta i nie przyjmuje wody. Tłuszcze jeśli nie są w emulsji też ciężko przenikają w powierzchnię. Słowem nie kremy a wodniste środki lepiej spenetrują skórę.
Mydło Biały Jeleń. Generalnie jak na PH 9,5-11 to nie czyści jakoś mega skutecznie. Skóra garbowana chromem taka jak macie w autkach ma PH 4 - 4,5. Biały Jeleń nie jest zdrowy dla skóry przy codziennej pielęgnacji. Top coaty nie lubią środków mocno zasadowych.
To tak tytułem wstępu. Widzę, że zainteresowanie w temacie skór jest więc z chęcią Wam pomogę.![]()
Wszystko spoko, tylko zdjęcia nie korelują z opisem.
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
Dlaczego? To właśnie są początkowe i skrajne skutki wytarcia lakieru wykończeniowegoDegradacja po tym jak zetrzesz TOP COAT postępuje bardzo szybko.
A dlatego, że nie ma info jak walczyć z przyczynami oraz skutkami tych uszkodzeń.
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
To czeka mnie sporo pisania w ten weekend...
Najczęściej pojawiają się takie efekty gdy skóra się wysusza i twardnieje z czasem. Doraźnie zanim coś takiego się pojawi to można sobie porazić jakimiś conditionerami, które zmiękczają skórę. Po pojawieniu się czegoś takiego to już chyba tylko skóra w płynie do uzupełniania ubytków i finalnie koloryzacja tylko pomorze. Dobrze myślę?
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]