Z tego co wyczytałem nie ma możliwości wł. takiej opcji. Pozostaje dokupić moduł na allegro.
Pytanie do kolegów z doświadczeniem z BMW, czy te lampy miały oznaczenie na kloszu RL? Jakaś kompletna paranoja jest z tym oznaczeniem, kolega w Peugeotcie 309 ma fabrycznie montowane światła do jazdy dziennej w reflektorach i żadnego dodatkowego oznaczenia tam nie ma. Inny ma Skodę z fabrycznie montowanymi światłami do jazdy dziennej w halogenach i zdaję się, że są tam te oznaczenia - ostatnio Policja go zatrzymała i chcieli mu zabrać dowód, ale że kolega był uparty i nie położył uszu po sobie, przy policjantach zadzwonił do ASO Skody, gdzie Panom funkcjonariuszom wytłumaczyli, że "ten typ tak ma" - dodatkowym "smaczkiem" tej historii, jest to, że kolega ma w reflektorach własnoręcznie montowane żarniki - oczywiście lampy bez samo pozycjonowania oraz bez spryskiwaczy, ale to akurat nie wzbudziło zainteresowania kontrolujących![]()
Nie- lampy w Bmw nie mają takiego oznaczania (zwykłe lamy w poliftingowej e90). W Bmw jest ukryta opcja (między innymi na inne rynki) która pozwala włączyć światła do jazdy dziennej (długie święcą z 30% mocą) ta opcja w wyżej wymienionej marce działa już wiele lat (oprócz mnie kolega programował e46 z 1998 roku). U mnie było tak że opcja świateł dziennych była nawet dostępna z opcji komputera pokładowego (ale nie działała -trzeba było się podpić żeby ją uaktywnić i dopiero po aktywacji można sobie włączać i wyłączać z poziomu kompa pokładowego). Inaczej ma się sprawa z xenonem (e90 polif.) tam oznaczenie jest na lampie - ale są też dzienne światła na ringach.
E39 nie ma takich oznaczeń. Obowiązek umieszczania oznaczenia RL na lampach, dotyczy nowych typów modelowych pojazdów zatwierdzonych i wprowadzonych do produkcji po 07/02/2011. Jeśli samochód został wyprodukowany po 07/02/2011, ale to typ modelowy sprzed 07/02/2011 to nie musi mieć oznaczeń RL. Przykładowo AR 159 wyprodukowana w 2012 może mieć DRL, a nie musi mieć oznaczeń RL na lampach i jeśli te DRL spełniają wymagania to Alfa może być dopuszczona do ruchu, a Drogówka nie ma się do czego przyczepić, bo typ modelowy AR159 to polift 2009.
Miałem kilka sytuacji ze swoją E39 na drodze, oczywiście Drogówka czepia się za brak oznaczeń RL. W tym konkretnym przypadku mogą mnie pocałować w kakauko.
EDIT
O wprowadzeniu tych przepisów wiadomo było już od 2008 roku, dlatego niektóre typy modelowe od 2008 i później mogą mieć oznaczenie RL na lampach - choć nie było to wymagane.
Ostatnio edytowane przez teo ; 30-05-2013 o 20:54
Fajne rozwiązanie, przeczytałem wątek i zastanowię się nad takim czymś. Martwi mnie tylko temat nagrzewania się tego modułu i reflektora, oraz oslepianie jadących z przeciwka (mimo że moc jest zmniejszona do 30%, to jednak drogowe ustawione są chyba pod innym kątem niż mijania), może koledzy którzy zastosowali to rozwiązanie wypowiedzą się po roku użytkowania? Nurtuje mnie jeszcze taką opcja, czy nie można by tego modułu podłączyć po prostu pod światła mijania? W automatycznym trybie świeciły by tylko przednie reflektory, a po zmroku zapaliła by się reszta oświetlenia?
Kurcze widziałem kiedyś na drodze BMW 3 e46 w którym świeciły wewnętrzne żarówki w kloszu, nie świeciły tylne lampy, i podobna sytuacja z Audi A4 b7, świeciły wewnętrzne żarówki, dziwnie to wyglądało (dziwnie - czytaj inaczej, nie źle, bo właśnie spodobało mi się to rozwiązanie i zastanawiałem się jak to jest zrobione)
Edit:
Nie dodalem że po przeczytaniu tego wątku już wiem jak to jest zrobione :-)
Wysłane z mojego GT-I9100
Ostatnio edytowane przez Szpagat ; 30-05-2013 o 21:10
Właśnie o tym jest ten wątek, dokładając moduł za 130zł osiągasz identyczny efekt
Wysłane z mojego GT-I9100
teo, skąd masz takie info? Z tego, co mi wiadomo, nie ma takiego zróżnicowania, przynajmniej w przepisach, do których miałem dostęp. Nawet jak dokładasz światła do jazdy dziennej (chociażby te diodowe listwy), żeby spełniać wymogi przepisów, muszą mieć oznaczenie RL - tako, wg mojej wiedzy, stanowi prawo.
Temat został ogarnięty - jak wcześniej pisałem, zainteresowałem tym modułem znajomego, który go tak zmodyfikował, że moduł się nie nagrzewa, a ponadto ma sterowanie jasnością świecenia - od kiedy mam zamontowany ten zmodyfikowany moduł, uważam, że efektu oślepiania nie ma - wcześniej, uważam, że tego efektu również nie było, ale fakt, że czasami mi mrugali.