Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 67

Temat: [156] prośba o ocenę logów 1.9 JTD 16v

  1. #31
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał Matti Zobacz post
    ... jak przedtem go nie było w ogóle słychać to teraz po zgaszeniu silnika dość głośno brzęczy, co z nim może być? ....
    To prawidłowe zachowanie
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar Matti
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Babice, Polska
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9JTD 110KM 2001r. Nero fuoco
    Postów
    550

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    To prawidłowe zachowanie
    Długo może tak brzęczeć po zgaszeniu silnika?
    Cześć, mam na imię Mateusz i jestem Alfaholikiem

  3. #33
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar mariatchi
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    Alfetka 156 SW 1.9 JTD 16V
    Postów
    123

    Domyślnie

    Cytat Napisał Matti Zobacz post
    Długo może tak brzęczeć po zgaszeniu silnika?
    Jak głośno brzęczy? U mnie było tak, że ludzie (w tym paru mechaników) mocno się dziwiło co to za dźwięk. Mój po wymianie wężyków podciśnienia i napsikaniu środka smarującego przez dekielek brzęczy cichutko, prawie go nie słychać. A moja dupohamownia (laptop nadal martwy) mówi, że jest lepiej, poprawiła się elastyczność.

    P.S.
    Wcześniej brzęczał jakieś 10-15 sekund

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar Matti
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Babice, Polska
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9JTD 110KM 2001r. Nero fuoco
    Postów
    550

    Domyślnie

    Praktycznie dopiero po otwarciu maski go słychać albo po wsłuchaniu się chwilowym przy zamkniętej. Co do czasu to nie jestem w stanie powiedzieć, jutro to sprawdzę
    Cześć, mam na imię Mateusz i jestem Alfaholikiem

  5. #35
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar mariatchi
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    Alfetka 156 SW 1.9 JTD 16V
    Postów
    123

    Domyślnie

    Cytat Napisał Matti Zobacz post
    Praktycznie dopiero po otwarciu maski go słychać albo po wsłuchaniu się chwilowym przy zamkniętej. Co do czasu to nie jestem w stanie powiedzieć, jutro to sprawdzę
    eee, to jest dobrze ... chyba

  6. #36
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar mariatchi
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    Alfetka 156 SW 1.9 JTD 16V
    Postów
    123

    Domyślnie

    Było milo, ale się skończyło . Spadła rura od turbo do IC (prawdopodobnie puściła wątpliwej jakości obejma od strony IC), autko przejechało tak kilka km bez przekraczania 2 tys. obrotów. Turbina wypluła rurą spore ilości oleju, podejrzewam, że było to spowodowane dmuchaniem w "przestrzeń". Teraz Alfa ma sporą turbo dziurę na dole i kopci niemiłosiernie przy mocniejszym wciśnięciu gazu. W następny weekend się okaże co jest, ale podejrzewam, że turbo powiedziało "Pa, pa!"

  7. #37
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar mariatchi
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    Alfetka 156 SW 1.9 JTD 16V
    Postów
    123

    Domyślnie

    A więc walki ciąg dalszy. Wymieniony overboost i czujnik ciśnienia doładowania i dalej kiszka. Wrzucam najświeższe logi

    logi 060713.zip

    Overboost założyłem o innym numerze niż miałem, chyba od 159, ale podobno zasada działania ta sama.
    Ostatnio edytowane przez mariatchi ; 08-07-2013 o 18:59

  8. #38
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał mariatchi Zobacz post

    Overboost założyłem o innym numerze niż miałem, chyba od 159, ale podobno zasada działania ta sama.
    Koło od wozu drabiniastego też ma tą samą zasadę działania. Załóż do samochodu
    Widać jak overboost faluje kierownicami. Doładowanie jest ze zwłoką. Na pewno jazda z nieszczelnym dolotem nie jest dobra dla turbawki ale teraz ciężko jest stwierdzić czy jest to wina jej samej czy overboosta.
    Dla czego masz oczekiwana masę powietrza cały czas 1200 ? Czyżby samochód był u "tjunera" i wyrżnął ci EGRa nie tak jak trzeba ?
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #39
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar mariatchi
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    Alfetka 156 SW 1.9 JTD 16V
    Postów
    123

    Domyślnie

    Autko ma wywalony EGR i przepływkę przez Cinka, zawór który założyłem ma numer 55228986. Zrobiłem jeszcze logi na 4 biegu od 1500 do 4500 rpm

    logi 4 bieg.zip
    Ostatnio edytowane przez mariatchi ; 16-07-2013 o 10:44

  10. #40
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    W 16V i nowszych 8V z EDC16 (JTDm) operuje się na histerezach EGR, a nie wywala się mapy. Dzięki temu nie wiadomo w jakim stanie jest twój przepływomierz. Po prostu nie masz wartości żądanej, a więc nie ma do czego porównać
    Z logów widać, że turbawka zbiera się za wolno. Reszta logów jest nic nie warta.

    Zrób logi doładowania (mierzone i żądane) razem z overboostem.
    I tu bym napisał razem z powietrzem ale nic nam to powietrze nie powie jeśli mamy tylko jedna wartość. Nie ma jak stwierdzić czy jest ewentualna nieszczelność, zabrudzenie, niesprawność. Pozostaje ci metoda organoleptyczna czyli "na macanego"
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 16-07-2013 o 11:47
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. Prośba o ocenę logów 1,9 JTD 8v
    Utworzone przez seba198666 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-09-2013, 14:45
  2. prośba o ocenę logów(przepływka, doładowanie)
    Utworzone przez demonobiker w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-01-2013, 17:30
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-07-2012, 22:18
  4. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-04-2012, 18:37
  5. Prośba o ocenę logów z AlfaDiag'a
    Utworzone przez Kabar w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 29-09-2010, 07:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory