Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Utrudnione poranne uruchamianie silnika

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Gregi
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Rzeszów / Kraków
    Auto
    AR Giulietta Veloce 1.4 MA 150 KM + AR GT 3.2 V6 Busso + Abarth 595 Pista
    Postów
    62

    Domyślnie Utrudnione poranne uruchamianie silnika

    Witajcie,

    Problem pojawił się stosunkowo niedawno. Teraz zawsze po nocnym postoju Alfa zdecydowanie dłużej kręci rozrusznikiem niż do tej pory i dopiero wtedy silnik zaskakuje. Czasami, po tym przedłużającym się kręceniu rozrusznikiem dochodzi krótka, trwająca ok. 5 sekund nierówna praca silnika i delikatne wibracje odczuwalne na nadwoziu. W ciągu dnia problem nie występuje i silnik uruchamia się od razu i pracuje normalnie.

    Na początku podejrzewałem pompę paliwa, ale kilkukrotne jej załączenie (3-4 razy) przed zakręceniem rozrusznikiem nie rozwiązuje problemu. Akumulator oraz bendix były wymieniane 2 lata temu (odpowiednio przy przebiegu 160 000 i 154 000 km). Lada chwila będę wymieniał świece – przy 200 000 km (po raz drugi – Alfę użytkuję od nowości / rocznik 2003), ale nawet jeśli za problem odpowiadałyby świece to byłby on permanentny, a nie dotyczyłby tylko momentu uruchamiania silnika. Kable wysokiego napięcia i cewki zapłonowe nie wymagały do tej pory wymiany. W podobnych wątkach przewija się również przepływomierz – jego od nowości również nie wymieniałem.

    Za wszelkie sugestie dotyczące rozwiązania tego problemu z góry dziękuje!

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    A jak pompa wysokiego ciśnienia?

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    W TS nie ma pompy wysokiego ciśnienia.

    Też miałem podobne objawy, tzn. problemy z uruchamianiem zimnego silnika, jak zaczął mi padać czujnik wału. Szukalem chyba z pół roku przyczyny, no i dopiero, jak padł całkowicie i nie moźna było odpalić na ciepłym to po wymianie czujnika jak ręką odjął.
    No, ale u Ciebie to może byc zupełnie coś innego.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ECU podaje jakieś błędy.
    - mi to wyglada na czujnik Halla, odepnij na czas testu niebieską wtyczkę i zobacz z rana jak zapala.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Mój bez podłączonego Halla odpala "z dotyku".
    No, ale ja mam M 1.5.5., nie wiem, jak to by było w 147, bo tam jest pewnie inny ECU.

  6. #6
    ARbunia
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Mój bez podłączonego Halla odpala "z dotyku".
    Ja mam uwalony ten czujnik w swojej AR 147 ss i jak on jest podłączony to skrzynia biegów wchodzi w tryb awaryjny i mam tylko 1,2 i R biegi i auto kreci się do 3 tys. obrotów. Jak go odłączyłem to skrzynia chodzi normalnie ale mam trudność z odpaleniem musi się dużej kręcić i te obroty też zostały maź 3 tys. i nic więcej

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Niestety, ECU M 7.3.1 ma to do siebie, że bez Halla nie idzie jechać.

  8. #8
    ARbunia
    Gość

    Domyślnie

    Ale moje auto jeżdzi tylko odpalanie dluzej trwa i no max do 3 tys sie kreci

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar Gregi
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Rzeszów / Kraków
    Auto
    AR Giulietta Veloce 1.4 MA 150 KM + AR GT 3.2 V6 Busso + Abarth 595 Pista
    Postów
    62

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - ECU podaje jakieś błędy.
    - mi to wyglada na czujnik Halla, odepnij na czas testu niebieską wtyczkę i zobacz z rana jak zapala.
    W sobotę sprawdzę czy ECU zapisał jakieś błędy. Czy podczas uruchamiania sinika z odpiętą niebieską wtyczką czujnika położenia wału włączyć jakieś specyficzne testy w Multiecuscanie?

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał ARbunia Zobacz post
    Ale moje auto jeżdzi tylko odpalanie dluzej trwa i no max do 3 tys sie kreci
    Wiem, ale co to za jazda.
    Wymień tego Halla i będzie zupełnie inaczej - jakbyś był zainteresowany to ja takie rzeczy robię.
    Ja mam na szczęście M 1.5.5 i bez Halla jeździ i odpala normalnie.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 04-06-2013 o 18:45

Podobne wątki

  1. Wentylator - cykliczne uruchamianie [problem]
    Utworzone przez bercik556 w dziale 147
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 07-06-2016, 20:46
  2. [159] poranne bulgotanie przełom??
    Utworzone przez czapel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-03-2015, 12:31
  3. [MiTo] Poranne faults
    Utworzone przez bogas w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 15-10-2012, 20:37
  4. Uruchamianie awaryjne silnika
    Utworzone przez cypis166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-12-2010, 21:49
  5. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-08-2008, 17:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory