Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 52

Temat: Korozja w alfie 159

  1. #31
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Nobodyspecial, jakoś tak z tematu o rdzewieniu 159 zrobił się temat o rdzewieniu lub nie, wszystkiego na Świecie - piszesz coś o znajomych i ich doświadczeniach z VW, ale tu na forum masz wypowiedzi właścicieli 159, bo to tych samochodów w końcu dotyczy ta dyskusja. Odpryski na masce, to efekt mechanicznego uszkodzenia lakieru, na które nie za bardzo ma wpływ to, czy jest to AR, VW, Citroen - nie ma pancernych lakierów, to samo tyczy efektu piaskowania.

  2. #32
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    156 1.9 JTD 16V
    Postów
    158

    Domyślnie

    Czytajac temat od poczatku do konca mozna wysunac wniosek ze jednak korozja w alfie 159 pojawia sie. Paru uzytkownikow opisalo problemy z babelkami, czyli w moim mniemaniu alfy 159 jednak koroduja. Narazie to stosunkowo mlode samochody wiec sa to jednostkowe przypadki ciekawe co bedzie za 2-3 zimy. Robie prownania, sam mialem 10 letnie audi ktorym przez 5 lat poruszal sie moj kolega i kompletnie nic nie robil w kwestiach zabezpieczen antykorozyjnych bo jego podejscie jest takie ze audi to nie polonez i to ma nierdzewiec. Samochod nie mial ani jednej babli. NIC. Nic nie bylo wypiaskowane nigdzie nie bylo rudego nalotu. Ale fakt to byl rocznik 98 a wtedy auta byly solidniejsze. Wracajac do sedna, zeby nie bylo ze pisze o konkurencji i wspominam znienawidzona na tym forum grupe VAG. Przeczytalem temat ponownie i dochodze do wniosku ze nowe alfy rdzewieja tak jak stare. Problem w tym ze wychodzi na to ze teraz wszystkie auta koroduja bo firmy oszczedzaja na jakosci blach, jakosci podkladow ilosci warstw farby. Porazka.

  3. #33
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał nobodyspecial Zobacz post
    Czytajac temat od poczatku do konca mozna wysunac wniosek ze jednak korozja w alfie 159 pojawia sie.
    Bo cudów nie ma Na każdym jednym aucie zbij lakier do gołej blachy i nie ma bata - najpóźniej po zimie korozja się pojawi. Jeśli lakier będzie w porządku to nic blaszce nie grozi.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    U mnie najbardziej korodują sanki (tak to nazwał mój mechanik). Są najniżej położonym elementem przedniego zawieszenia i najczęściej nimi zahaczam o coś wystającego na drodze. Już raz lakiernik mi je malował i efekt jest słaby. Po zimie ruda znowu wyłazi. Są wykonane z tak grubej stali, że nie ma co sie przejmować

  5. #35
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Każdy samochód, który ma części ulegające korozji, będzie korodował - dotyczy to oczywiście również 159... pytaniem pozostaje, jakimi czynnikami zewnętrznymi ta korozja będzie spowodowana - jeśli mechanicznymi, to trudno w ogóle z tym polemizować - tak, jak napisał kolega Magil - każda blacha pozbawiona powłoki antykorozyjnej, jej ulegnie - kwestia czasu. Zwróć uwagę, że nawet jak ktoś daje gwarancję na "perforację" blachy, to zawsze doda zastrzeżenie, że jej powodem nie może być "czynnik mechaniczny". Dyskusja, moim skromnym, dotyczy korozji bez wpływu czynników mechanicznych, czyli tzw. "sama z siebie". Jeśli chodzi o "sanki", to chyba trudno znaleźć samochód, w którym one nie korodują - oczywiście rozmawiamy o segmencie porównywalnym ze 159.

  6. #36
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jeszcze mi się przypomniało - firmowy Mercedes Sprinter, z ubiegłego roku. Po zimie na tylnych drzwiach pojawił się rdzawy nalot. Sprawa oczywiście zgłoszona do ASO. Jaka odpowiedź? Wina użytkownika Bo "to nowoczesny lakier ekologiczny (jakiś wodny - szczegółów nie znam) i taki rdzawy nalot ma prawo się pojawiać". To użytkownik powinien się tym zająć poprzez polerkę i zabezpieczenie lakieru. Oczywiście zapewne w ASO, żeby się nie przyczepili do gwarancji (na nadwozie chyba 3 lata, ale co z tego skoro rdza "ma prawo"). Auto białe, to wiadomo jak atrakcyjnie to wygląda

    Pod tym względem Alfy są zdecydowanie lepsze, przynajmniej te starsze, bo nie wiem czy producent w ostatnich rocznikach nie zastosował tego ekologicznego dobrodziejstwa.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #37
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    bo nie wiem czy producent w ostatnich rocznikach nie zastosował tego ekologicznego dobrodziejstwa.
    Zastosował, zastosował, bo musiał - taki wymóg unijny, podobno ekologiczny

  8. #38
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Saab 900 LPT classic & BMW 318d F30
    Postów
    212

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o Mercedesy to sprawa jest znana że mają bardzo słabe zabezpieczenia antykorozyjne. ASO opowiada bzdury, że ma prawo się pojawić rdzawy nalot i że to przez zastosowanie lakierów wodorozcieńczalnych. Od przeszło 10 lat producenci stosują takie lakiery i jak Ci zacznie korodować samochód to chyba nie zaakceptujesz tego, że ASO się tłumaczy inną technologią?
    Merc jest znany z tego, że nie akceptuje reklamacji ze względu na korozję bo jak by zaczęli naprawiać te wszystkie zgniłki które są na ulicach to by po prostu poszli z torbami

    Jest kilka przyczyn wychodzenia rudej szybciej niż się spodziewamy. Najważniejsze to w jaki sposób zabezpieczane są gołe blachy w fabryce oraz jak wygląda cały proces traktowania i zabezpieczania karoserii (odtłuszczanie, galwanizacja, kąpiele w kwasach, kataforeza itd.) . Ważna jest też jakość stali. Lakiery mają mniejsze znaczenie.

    Odnośnie Alfy to jest całkiem nieźle. Byłem do niedawna właścicielem Alfy 156 z 2004r. która prawie od nowości miała duże przetarcie i wgniecenie na tylnym błotniku. Lakier był zdarty do gołej blachy i w takim stanie auto jeździło do 2012r dopóki nie zostało to naprawione lakierniczo. Przez cały ten czas nie wyszedł nawet jeden bąbel lub jakiś rdzawy nalot. Takie uszkodzenie po 8 latach normalnej eksploatacji w mietkach, fordach czy oplach spowodowało by konieczność wymiany całego elementu bo zostało by przeżarte przez korozję.

    Tutaj kilka odnośników do tego jak marka MB 'radzi' sobie z korozją:

    http://www.mbca.org/forum/2011-11-22...-mercedes-rust
    http://mercedesrust.blogspot.se/

    http://mbworld.org/forums/m-class-w1...st-issues.html
    http://www.youtube.com/watch?v=BEse9fk8QTE
    http://www.youtube.com/watch?v=MZs-nbY0N4o
    Ostatnio edytowane przez godol ; 06-06-2013 o 12:37

  9. #39
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar paweldante
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    323

    Domyślnie

    Tutaj kilka odnośników do tego jak marka MB 'radzi' sobie z korozją:

    http://www.mbca.org/forum/2011-11-22...-mercedes-rust
    http://mercedesrust.blogspot.se/

    http://mbworld.org/forums/m-class-w1...st-issues.html
    http://www.youtube.com/watch?v=BEse9fk8QTE
    http://www.youtube.com/watch?v=MZs-nbY0N4o[/QUOTE]



    O matko i córko Nawet malucha nie miałem w takim stanie blacharskim jak te mercedesy
    Alfa Romeo 146--->147-->156-->GT-->159--> Brera-->Maserati GranTurismo--> Nie ma to jak mieć plany na przyszłość

  10. #40
    Użytkownik Rowerzysta Avatar koziolek
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Halmstad
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    81

    Domyślnie

    nobodyspecial chyba próbuje na siłę znaleźć problem, nie wiem tylko dlaczego. Miałem ałdi a6 niby ocynk wiadomo ałdi, wyżarte obydwa nadkola przednie, bomble na tylnej klapie i korozja na masce. Jeśli masz korozję w alfie to Twój problem i musisz się z nim uporać lub sprzedać samochód. Każde auto koroduje na wskutek uszkodzeń mechanicznych, samo z siebie na pewno nie.

Podobne wątki

  1. Korozja w 166 ?
    Utworzone przez Masa625 w dziale 166
    Odpowiedzi: 125
    Ostatni post / autor: 08-09-2019, 09:16
  2. Korozja 156 po FL
    Utworzone przez Mieszkooo w dziale 156
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 15-02-2018, 19:47
  3. [GTV] GTV a korozja
    Utworzone przez Damian w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 12-10-2017, 17:51
  4. Ale korozja!!!
    Utworzone przez djslavko w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 14-03-2015, 00:54
  5. Korozja
    Utworzone przez Arek 146 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-11-2008, 16:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory