Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: róznica w JTD 105 a 115 KM

  1. #1
    dudek_rz
    Gość

    Domyślnie róznica w JTD 105 a 115 KM

    witam zastanawiam sie nad kupnem alfy i bedzie to moja pierwsza alfa z rocznika ok 1999 i pierwszy włoch i silniki JTD sa w dwóch mocach 105 i 115 KM czym sie on różnią, czy tylko elektroniką czy pompy maja inne czy ???

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie Re: róznica w JTD 105 a 115 KM

    Cytat Napisał dudek_rz
    witam zastanawiam sie nad kupnem alfy i bedzie to moja pierwsza alfa z rocznika ok 1999 i pierwszy włoch i silniki JTD sa w dwóch mocach 105 i 115 KM czym sie on różnią, czy tylko elektroniką czy pompy maja inne czy ???
    Różnic będzie masa, trzeba by popatrzeć w eperze na modyfikacje. Między nimi była jeszcze 2 generacja jtd - 110KM. 115-stka miała już turbinę ze 'zmienną geometrią' sterowaną elektrozaworem Pierburg , EGR także sterowany elektronicznie.

    google - wpisz IKAR
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  3. #3
    Damian
    Gość

    Domyślnie Re: róznica w JTD 105 a 115 KM

    Cytat Napisał sedicivalv0le
    Cytat Napisał dudek_rz
    witam zastanawiam sie nad kupnem alfy i bedzie to moja pierwsza alfa z rocznika ok 1999 i pierwszy włoch i silniki JTD sa w dwóch mocach 105 i 115 KM czym sie on różnią, czy tylko elektroniką czy pompy maja inne czy ???
    Różnic będzie masa, trzeba by popatrzeć w eperze na modyfikacje. Między nimi była jeszcze 2 generacja jtd - 110KM. 115-stka miała już turbinę ze 'zmienną geometrią' sterowaną elektrozaworem Pierburg , EGR także sterowany elektronicznie.

    google - wpisz IKAR
    Zgadza się, różnić było wiele, ale w cidziennej ekspoloatacji raczej ich nie odczujesz, a już na pewno nie tak bardzo patrząc na dokonane modyfikacje/zmiany.

    Bierz egzemplarz zadbany, z w miare pewną przeszłością. Tutaj cudów nie ma- to samochód używany i nie od silnika, wersji wyposazenia itp. bedzie zależalo jak bedzie sie sprawdzal, a od tego jak był uzytkowany.

    Pzdr.

  4. #4
    Damian
    Gość

    Domyślnie Re: róznica w JTD 105 a 115 KM

    Cytat Napisał sedicivalv0le
    Cytat Napisał dudek_rz
    witam zastanawiam sie nad kupnem alfy i bedzie to moja pierwsza alfa z rocznika ok 1999 i pierwszy włoch i silniki JTD sa w dwóch mocach 105 i 115 KM czym sie on różnią, czy tylko elektroniką czy pompy maja inne czy ???
    Różnic będzie masa, trzeba by popatrzeć w eperze na modyfikacje. Między nimi była jeszcze 2 generacja jtd - 110KM. 115-stka miała już turbinę ze 'zmienną geometrią' sterowaną elektrozaworem Pierburg , EGR także sterowany elektronicznie.

    google - wpisz IKAR
    Zgadza się, różnić było wiele, ale w cidziennej ekspoloatacji raczej ich nie odczujesz, a już na pewno nie tak bardzo patrząc na dokonane modyfikacje/zmiany.

    Bierz egzemplarz zadbany, z w miare pewną przeszłością. Tutaj cudów nie ma- to samochód używany i nie od silnika, wersji wyposazenia itp. bedzie zależalo jak bedzie sie sprawdzal, a od tego jak był uzytkowany.

    Pzdr.

  5. #5
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Damian nie pisz posta pod postem ,używaj funkcji ,,edytuj,,
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie Re: róznica w JTD 105 a 115 KM

    Różnice będą , np. przy gaszeniu 115 nie będzie tak telepać , bo ma przepustnicę powietrza, oczywiście będzie miała troszkę większą kulturę pracy.
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  7. #7
    Damian
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix
    Damian nie pisz posta pod postem ,używaj funkcji ,,edytuj,,
    Sory,. ale nie wiem jak to sie stało... Zdublowało mi jeden post. Jeśli to mozliwe prosze o skasowanie.

  8. #8
    ViP Rowerzysta Avatar b.piotrus
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Otmuchów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD, Mazda CX-7 2,3
    Postów
    402

    Domyślnie

    Cytat Napisał dudek_rz
    bedzie to moja pierwsza alfa z rocznika ok 1999
    Ale kolega pisze tu, ze zamierza kupić AR z 1999 roku, a czy w tym roku występowały już silniki o mocy 115kM, czy tez był tylko jeden 105kM :?:
    Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gary
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 TI
    Postów
    680

    Domyślnie

    Mam porownanie 105 ze swojej 145 i 115 ze 156 mojego ojca.
    Przez to, ze zamontowane sa w roznych samochodach moje odczucia moga byc troche zafalszowane ale glowne roznice jestem w stanie wylapac.
    Przedewszystkim 115 ma przyjemniejsze, bardziej basowe brzmienie i troche wyzsza kulture pracy (mniej wibracji). Jest tez tak, jak pisze sedicivalv0le, ze 115 lagodniej gasnie i zapala. W 145 (szczegolnie zimnej) nie radze robic tego przy otwartych drzwiach ;-)

    Wada 115 w porownaniu ze 105 jest natomiast turbodziura. W 105 jej praktycznie nie ma a 115 ponizej 1500 obrotow niestety stoi w miejscu. Typowe zjawisko dla nowoczesnych diesli (np w 2.0 TDI volkswagena turbodziura jest jeszcze wieksza) do ktorego mozna sie przyzwyczaic ale ktore mnie przynajmniej na poczatku mocno wkurzalo.
    105 generalnie bardziej plynnie rozwija moc - nie ma tak wyraznego wcisniecia w fotel, jak w 115 przy wlaczeniu turbiny ale nie ma tez takiego "wyhamowania" po przekroczeniu 3 - 3,5 tys obrotow.

    Co do osiagow dzieki mniejszej masie 145 ze 105 przyspiesza porownywalnie do 156 ze 115. 105 w 156 bedzie wiec oczywiscie wolniejsza (widac to z reszta na papierze) ale mysle, ze do jazdy bez szalnstw spokojnie wystarczy.

    I jeszcze z ciekawostek - wymiana filtra powietrza w 105 zajmuje kilka minut, w 115 godzine ;-)

  10. #10
    dudek_rz
    Gość

    Domyślnie

    dziekuje wszystkim za wyczerpujące odpowiedzi na pewno mi pomogly... teraz tylko znalesc ladna i dobra... szukam 24h na dobe i ciezko pozdro dudek_rz

Podobne wątki

  1. Róznica miedzy deska przed a po FL 156
    Utworzone przez Piotras w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-02-2012, 12:42
  2. [146] róznica układu ham i podzespołów w 146
    Utworzone przez kulik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-01-2012, 21:14
  3. Przewody zapłonowe róznica oraz missfire cylinder 1
    Utworzone przez HuskyDogs w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-08-2011, 22:23
  4. dopuszczalna róznica w wielkości opon
    Utworzone przez RobertWroc w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 24-12-2010, 08:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory