kazdy mysli o swapie z fiata coupe 20v TB , a co gdyby zrobic swapa z bliższych korzeni?? z alfy 166 2.0 v6 TB ??
jaka cena jakiego swapu?? i czy ktos w malopolsce by sie podjal tego?![]()
http://otomoto.pl/alfa-romeo-166-2-0...C29502815.html
kazdy mysli o swapie z fiata coupe 20v TB , a co gdyby zrobic swapa z bliższych korzeni?? z alfy 166 2.0 v6 TB ??
jaka cena jakiego swapu?? i czy ktos w malopolsce by sie podjal tego?![]()
http://otomoto.pl/alfa-romeo-166-2-0...C29502815.html
myślę , że lepiej i taniej było by ożenić swoją kupić 156 z 2.5 na pokładzie i masz 190km, a jak po jakimś czasie braknie Ci kucy to bez problemu wtedy zamiast 2,5 wsadzasz 3.0 od 166 pasują praktycznie plug and play, a 3.0 na bebechach od 2,5 podobno wypluwa na hamowni w granicach 240 kucy ( prawie jak GTA)
Było
AR 156 1.8ts
AR 156 2,5V6
FIAT CROMA II 1.9 150KM automat
JEST
AR 166 3.2V6 FL
VOLVO V70 III 2.0F 2010r
to nie lepiej wsadzic odrazu 3.0 od 166?? , niemam duzego doswiadczenia wiec pytam co lepiej zapierdziela?? 2.0 v6 turbo 205 koni czy 3.0 v6 240 (chyba) koni
z tego co wiem wecej nie oznacza szybciej nie wiem jaki moment obrotowy jest w tych silnikach moze ktos ma doswiadczenie??
tak jak kolega wyzej napisal lepiej wez 2.5v6 a jak ci malo to wsadz 3.0 mniej roboty mniejsze koszty i w przyszlosci raczej silnik 3.0 wymaga mniej troski niz 2.0 z trubo
no ale moja jest w idealnym stanie nowiutki lakier zero rdzy itd , wszystko sprawne i nowiutkie wiec ta opcja ze kupic alfe 2,5 v6 odpada ... moze odrazu zrobic swapa od 3.0 v6??? zamiast 2.0 v6 TURBO ?? chociaz moim zdaniem i tak silnik z turbina chodzil by lepiej tzn lepiej by zapier****
oczywiscie silnik chce remontowac czy to bedzie 2.0 v6 turbo czy 3.0 v6 to remoncik bedzie napewno
Lepiej 3.0 wrzuć. Dużo taniej, a jeśli chodzi o osiągi to jeśli 166 jest z nim szybsza (a jest) to 156 będzie dużo szybsza - zwłaszcza VMAXPoza tym to wolnossący silnik i to jest duża zaleta, bo jeśli masz ambicje i kasę to możesz zawsze turbo z 2.0 tam jeszcze wcisnąć
- - - Updated - - -
Hamował. Są na youtube 2 filmiki. Podobno 239km. Momentu nie pamiętam. Ja żałuje, że jak mi je**ął stary 2.5 to nie kupiłem 3.0 tylko kolejne 2.5. To by była rakieta.
- - - Updated - - -
http://www.youtube.com/watch?v=EZ-nWONnPiU jest![]()
Możesz próbować ożenić 3.0 z budą od 2.0Ts , ale według mnie za dużo roboty. Musisz pamiętać, że sam silnik to nie wszystko , zawieszenie o ile amory te same to sprężyny już inne ( cięższy silnik) hamulce , bo przy takie mocy powinno być już coś lepszego. Ja też kiedyś myślałem o swapie na 2.5 z 1.8 ts ale jak usiadłem i na chłodno policzyłem to gra nie warta świeczki z bólem serca ożeniłem 1.8 i kupiłem 2,5 a teraz przygotowuje się do swapu na 3.0 w przyszłym roku myśle zagość.
Jak do tej pory wsadziłem sprężyn eibach czerwone -30mm żeby byłą sztywniejsza, stabilizatory przedni oraz tylny od GTA , tylne tarcze również od GTA 276mm (wcześniej były 251mm) , przednie hamulce brembo już czekają na adaptery no i tapicerki z GtA również nie mogłem sobie odmowić. Tak , że kolego pamiętaj, że swap na mocny motor to nie tylko silnik, jakoś to musi się prowadzić i czymś te konie trzeba wyhamować, tak , że polecam się do takiego zabiegu przygotować a nie jak niektórzy od dupy strony zaczynać
P.s pamiętaj ,że oprócz silnika jest jeszcze skrzynia i o ile do ts'a kosztuje grosze to skrzynia to V'ki kosztuje pratycznie tyle co sam silnik (2,5) bo 3.0 droższe są a jak kupisz auto z silnikiem 2,5 to skrzynie już masz a jak chcesz ad razu załadować 3.0 to możesz nawet pokusić się i poszukać jakiejś z uszkodzonym motorem byle by skrzynia była dobra i blacharka a ( bo skrzynia od 2,5 pasuje do 3.0)
Ostatnio edytowane przez Loco ; 18-06-2013 o 06:44
Było
AR 156 1.8ts
AR 156 2,5V6
FIAT CROMA II 1.9 150KM automat
JEST
AR 166 3.2V6 FL
VOLVO V70 III 2.0F 2010r