Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Dziwny problem z falującymi obrotami i kontrolka wtrysku 3.0 v6

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Mogielnica/koło Grójca
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 jtd 16V
    Postów
    13

    Domyślnie Dziwny problem z falującymi obrotami i kontrolka wtrysku 3.0 v6

    Moja alfa miewała czasami dziwny problem z nierówną pracą na wolnych obrotach. Pewnego dnia w czasie jazdy auto zgasło i nie chciało odpalić. Po dłuższym czasie trochę silnik ostygł i alfa odpaliła lecz wyświetliła się czerwona kontrolka wtrysku. Teraz objawy nierównej pracy trochę się nasiliły. A teraz najdziwniejsze. Podejrzewałem cewkę zapłonową. Mechanik podłączył komputer i okazało się że wyświetla się błąd przepustnicy, czyli byliśmy pewni że to jest to. Lecz mój dociekliwy mechanik dla pewności podłączył inny komputer i tu wyświetla się błąd przepływomierza! No i jesteśmy w kropce. Nie mam w okolice takiej belli aby przełożyć np sprawną przepustnice aby rozwiać wątpliwości. Zanim udam się do elektromechanika który skasuje mnie na min. 100 za sprawdzenie, wole spytać czy któryś z kolegów może coś wyjaśnić, może ktoś się z tym spotkał?? Od razu proszę nie pytać o nr błędów i info dotyczącej rodzaju kompa i programu który sprawdzał błędy bo nie wiem.

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Skąd wiesz że nikogo nie ma w okolicy? Uzupełnij profil to się okaże. Odepnij jedno urządzenie i zobacz na którym kompie który błąd wywali. Wiadomo że wywali to co odłączyłeś ale powinno też wywalić drugi. Wtedy się upewnisz.

    - - - Updated - - -

    A przepływkę możesz sprawdzić mierząc przepływ powietrza. Ale nie wiem ile jest dla 3,0V6

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar criss2007
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Nowa Sól / Zielona Góra / Kożuchów
    Auto
    Jest: Alfa 166 3.0 V6 24V Był: Alfa Gtv 2.0 T.S '96
    Postów
    1,033

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    A przepływkę możesz sprawdzić mierząc przepływ powietrza. Ale nie wiem ile jest dla 3,0V6
    Też bym mi sie przydała taka informacja


    Wysyłane z mojego LG-E610 za pomocą Tapatalk 2

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jest tak gorąco że nie chce mi się nawet iść do auta

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    Alfa Romeo 3.0 v6 sportronic
    Postów
    26

    Domyślnie

    Ja ostatnio miałem tez problem nie równej pracy silnika, wcześniej kupiłem sobie kabel OBD i miałem nadzieje że jak podłączę samochód do kompa to coś znajde, ale lipa zero błędów, odłączyłem przepływomierz żeby zobaczyć co będzie... było jeszcze gorzej ale żadna lampka się nie zaświeciła, tylko dwa błędy o braku komunikacji z przepływomierzem. Wiec postawiłem na świece zapłonowe chciałem wymienić wszystkie przy okazji ale cena mnie trochę zadziwiła bo to są świece platynowe, wiec musiałem wiedzieć na sto procent że to jest to. Sprawdziłem pierwsze trzy podczas pracy silnika i okazało się że działają, wiec rozebrałem tył i przełożyłem je do przodu bo inaczej nie odpalisz auta jak masz kolektor wybebeszony. I okazało się że cewka zapłonowa ma przebicie do pokrywy zaworów ale pojawił mi się błąd i ta sama kontrolka co tobie się zaświeciła... okazało się że jak miałem odłączoną przepustnice to przez przypadek włączyłem zapłon i zwariowało wszystko... tylko ja sobie błąd wykasowałem i jadę. Stawiam że przepustnica u ciebie się odzywa. Jak byś był z mojej okolicy to chętnie pomogę. A tak przy okazji polecam kupic kabel OBD do alfy mnie kosztował 80 zł. z oprogramowaniem i nie musze tłuc się po warsztatach.

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Mogielnica/koło Grójca
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 jtd 16V
    Postów
    13

    Domyślnie

    Powiem Ci że też tak stawiam. Nawet mechanik też tak sądzi. Po prostu musiała kiedyś się skończyć żywotność tego elementu. Stare oprogramowanie pokazywało przepływomierz. Natomiast nowe przepustnice.

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Może spróbuj adaptację przepustnicy - było gdzieś na forum - jest na to sekwencja działań, coś w stylu 90s kluczyk na MAR, potem 90s wyłączyć, następnie odpalić i czekać do włączenia drugiego biegu wentylatora (nie dotykać gazu). Pisałem z pamięci, poszukaj konkretny opis.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


Podobne wątki

  1. Dziwny problem z obrotami silnika
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 08-05-2015, 12:49
  2. Jakiś dziwny błąd -pali się kontrolka wtrysku
    Utworzone przez marcus891 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-05-2012, 19:49
  3. Problem z kontrolka wtrysku
    Utworzone przez Harnas84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-02-2011, 23:13
  4. problem z kontrolką wtrysku (dziwny)
    Utworzone przez mkm156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 02-03-2009, 15:16
  5. [156] Nareszcie wygrałem z falującymi obrotami
    Utworzone przez tomkap w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-05-2008, 19:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory