Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 66

Temat: dziura w podlodze

  1. #31
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Podłoga i progi w 156 to standard

    JTD czym spawałeś (spawarka)?

    Jaką blachę dałeś ....mm??

    Moj projekt to Alfa 156 bez rdzy.
    Moja została rozebrana do gołej ramy.Pełna konserwacja i wycinka całej podłogi i dorabianie,dogięcie nowych progów.
    Ma przetrwać jeszcze z 30 lat Będzie zabytek.....mam nadzieję

    Do kolegi
    sedici

    Zgadza sie, progi i podłoga od wewnątrz nie są zabezpieczone.
    Po rozebraniu mojej 156 doszedłem dlaczego podłoga i progi od wewnątrz korodują.
    W podszybiu są 2 spusty wody, jeden ma odpływ w okolicy prawego wachacza i wszystko jest ok, a drugi nie ma odpływu i woda z podszybia leje sie po ścianie grodziowej i przez uszczelniania przewodów od klimy i przedowów od nagrzewnicy leje sie do środka.
    Koleja rzecz to wypłukane uszczelnienie w tylnych nadkolach.
    I z tąd 156 nie ma podłogi i progów.

    Jak skończę moją małą to podziele sie fotkami i cennymi informacjami bo juz wszystko wybadałem.
    Jak by co to proszę pytać.

    .....a i kolejna rzecz to gumowe korki rewizyjne w progach w okolicach wzmocnienia które z czasem wpuszczają wodę do wnętrza progów.
    Zostaną zaspawane a konserwacja profila progu odbędzie sie od wewnętrznej strony po odchyleniu wykładziny podłogi.
    uuhh sorka za błędy, książkę mógłbym napisać o korozji podłogi i progów w 156
    Ostatnio edytowane przez kabanow ; 19-06-2013 o 18:07

  2. #32
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał kabanow Zobacz post

    Do kolegi
    sedici

    Zgadza sie, progi i podłoga od wewnątrz nie są zabezpieczone.
    Po rozebraniu mojej 156 doszedłem dlaczego podłoga i progi od wewnątrz korodują.
    W podszybiu są 2 spusty wody, jeden ma odpływ w okolicy prawego wachacza i wszystko jest ok, a drugi nie ma odpływu i woda z podszybia leje sie po ścianie grodziowej i przez uszczelniania przewodów od klimy i przedowów od nagrzewnicy leje sie do środka.
    Koleja rzecz to wypłukane uszczelnienie w tylnych nadkolach.
    I z tąd 156 nie ma podłogi i progów.
    no niestety , jakby włosi zabezpieczyli antykorozyjnie podłogę w środku auta i progi od wewnątrz to by nie było w ogóle tematu ,

    BTW podziwiam chęci utrzymania 156 , to się chwali , no i widzę że rozpracowałeś wady fabryczne
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  3. #33
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Panowie, powiedzcie dla mnie czym zabezpieczyć najlepiej tą podłogę, rozumiem, że najlepiej oczyścić rdzę i na to co? Farbę reaktywną, podkład i coś elastycznego? Czy może nie dawać podkładu reaktywnego, a najlepiej po oczyszczonej powierzchni metalu dać podkład epoksydowy i na to coś elastycznego? U mnie w progach jest sporo piasku ale suchego skąd on tam się wziął? Ogólnie to progi wyglądają super od środka jak i sama podłoga, zrobił mi się tylko rdzawy nalot na tunelu środkowym od zewnątrz tam gdzie idzie tłumik i nie ma żadnego zabezpieczenia i gdzie nie gdzie punktowo gdzie jest uszkodzona powłoka jest nalot i właśnie to chciałbym zabezpieczyć.
    Ostatnio edytowane przez pawel2910 ; 19-06-2013 o 21:03

  4. #34
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar JTD
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 105 KM 2000r Opel Astra SW 1.9 CDTI 101 KM 2007r.
    Postów
    294

    Domyślnie

    Cytat Napisał kabanow Zobacz post
    Podłoga i progi w 156 to standard

    JTD czym spawałeś (spawarka)?

    Jaką blachę dałeś ....mm??

    Moj projekt to Alfa 156 bez rdzy.
    Moja została rozebrana do gołej ramy.Pełna konserwacja i wycinka całej podłogi i dorabianie,dogięcie nowych progów.
    Ma przetrwać jeszcze z 30 lat Będzie zabytek.....mam nadzieję

    Do kolegi
    sedici

    Zgadza sie, progi i podłoga od wewnątrz nie są zabezpieczone.
    Po rozebraniu mojej 156 doszedłem dlaczego podłoga i progi od wewnątrz korodują.
    W podszybiu są 2 spusty wody, jeden ma odpływ w okolicy prawego wachacza i wszystko jest ok, a drugi nie ma odpływu i woda z podszybia leje sie po ścianie grodziowej i przez uszczelniania przewodów od klimy i przedowów od nagrzewnicy leje sie do środka.
    Koleja rzecz to wypłukane uszczelnienie w tylnych nadkolach.
    I z tąd 156 nie ma podłogi i progów.

    Jak skończę moją małą to podziele sie fotkami i cennymi informacjami bo juz wszystko wybadałem.
    Jak by co to proszę pytać.

    .....a i kolejna rzecz to gumowe korki rewizyjne w progach w okolicach wzmocnienia które z czasem wpuszczają wodę do wnętrza progów.
    Zostaną zaspawane a konserwacja profila progu odbędzie sie od wewnętrznej strony po odchyleniu wykładziny podłogi.
    uuhh sorka za błędy, książkę mógłbym napisać o korozji podłogi i progów w 156
    spawane bylo migomatem , blacha 3 mm

  5. #35
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar himek
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była: Alfa Romeo 156 1,9 JTD; jest: Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 8v SW :)
    Postów
    620

    Domyślnie

    Mnie jeszcze na progu wyszła rdza Boję się to rozebrać, żeby zawału nie dostać

  6. #36
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał himek Zobacz post
    Mnie jeszcze na progu wyszła rdza Boję się to rozebrać, żeby zawału nie dostać
    Jak wylazło na progu to będzie bardzo źle.
    Zanim zaczniesz wyciagać podłogę walnij Sobie kilka "głebsztch" bo możesz być w szoku

  7. #37
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Panowie a da się jakoś wybrać piasek z progów? Zajrzałem przez otwór technologiczny w progi, ładne bez rdzy tylko sporo piachu tam jest Nawet pajączek sobie pajęczynkę uplótł

  8. #38
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawel2910 Zobacz post
    Panowie a da się jakoś wybrać piasek z progów? Zajrzałem przez otwór technologiczny w progi, ładne bez rdzy tylko sporo piachu tam jest Nawet pajączek sobie pajęczynkę uplótł
    Zanurkuj pod auto, wyjmij wszystkie gumki rewizyjne w progach, jak nie masz kompresora to podjedź na stację i postaraj się wydmuchać.
    Kup klika puszek preparatu anty kornik do profili i wpuść w progi.
    Jak nie masz rdzy w progach to możesz użyć myjki ciśnieniowej żeby wypłukać piasek.
    Przy takim zabiegu potrzebna jest wysoka temperatura żeby woda szybko odparowała i polecam dla bezpieczeństwa nie robić tego samą wodą tylko z dodatkiem odrdzewiacza np Dragon lub Cortanin F w proporcji 20L wody 1l odrdzewiacza.
    Wtedy mamy pewność że woda nie zadziała agresywnie w profilu zamkniętym.

    - - - Updated - - -

    Ja robię tak.
    Wycinam płat podłogi z dolnym wzmocnieniem.
    Szlifuję krawędzie "starej" zdrowej blachy, nową blachę kładę na "zakładkę" bo i tak nie będzie widać bo to podłoga.
    "zakładkę" robię na ok 1cm.Co 5cm w nowym kawałku (w zakładce) nawiercam otwory fi6
    I w tych punktach "pykam" elektrodą 1.6mm spawarką inwentorową na bardzo małym prądzie (nie mam miga,nie mam możliwości pożyczenia, nie stać mnie a dziadostwa za 500 zł nie kupię)
    Zresztą karoseria w autach nie jest spawana tylko zgrzewana punktowo co ileś tam cm, nie ma ciągłych spawów.
    Miejsca po między spawami wzmacniam, uszczelniam metalem w płynie, który po wyschnięciu ma twardość metalu.
    Na to podkład epoxydowy, lakier poliuretanowy twardy jak skała i czarny baranek.
    Jak policzyłem za same materiały związane z konserwacją blachy tej której nie widać wyszło ok 600 zł

    Zewnętrznym wyglądem progu się nie przejmuję bo i tak przyjdzie listwa progowa SportPack więc nie będzie widać niedociągnięć estetycznych amatora spawacza w moim wykonaniu.
    Ma być trwało i na lata.....

    - - - Updated - - -

    ps.Szybki sposób na sprawdzenie podłogi w naszych 156.
    Fotel kierowcy/pasażera max do przodu, widzimy pod fotelem plastikową zaślepkę nawiewu na nogi pasażerów z tyłu.
    Odkręcamy 2 śruby, świecimy latarką w otwór, jak widać rudego nie ma co się łudzić, podłoga i progi są do roboty.............
    Ostatnio edytowane przez kabanow ; 21-06-2013 o 20:57

  9. #39
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Panowie, dzisiaj przy okazji zdejmowania plastikowych nakładek progów wewnątrz, zdjąłem duże gumowe korki rewizyjne progów i przez te otwory widać, że pokazuje się już rdza od wewnętrznej strony, dziwna sprawa, progi z zewnątrz zdrowiutkie, po zdjęciu korków z zewnątrz auta w progach również czyściutko, a tu takie kwiatki Teraz pytanie czym to zalać żeby zastopować tą rdzę bo wiadomo tego się nie wyczyści bo dostęp do tego by był tylko po wycięciu progu, zapewne są jakieś środki, używałem kiedyś takich prostych do profili ale zapewne je stosuje się jak nie ma ani grama rdzy? Teraz mogę się założyć, że każdy kto zajrzy przez te korki to znajdzie tam rdzę Już to sprawdziłem w nie jednej 156

  10. #40
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Klakierr
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Starogard Gdański
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.9JTD, 2000r.
    Postów
    749

    Domyślnie

    Brunox epoxy + minia?

    Wysłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2


Podobne wątki

  1. Sprzeglo w podlodze!
    Utworzone przez goffer2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 23-12-2012, 19:30
  2. [156] Dziura
    Utworzone przez Mati156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-09-2011, 20:00
  3. [146] Sprzeglo w podlodze
    Utworzone przez kwiatu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 27-07-2010, 11:36
  4. Ale dziura!
    Utworzone przez Rosik w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 11-06-2008, 20:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory