Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: 2,4 jtd DPF, nierówna praca, od czego zacząć :)

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 159 2,4 JTD Q-tronic
    Postów
    10

    Domyślnie 2,4 jtd DPF, nierówna praca, od czego zacząć :)

    Witam wszystkich,piszę do was koledzy po poradę, bo nie wiem za bardzo od czego zacząć.
    Generalnie samochód po zapaleniu pracuje nierówno, wyczuwa się drgania, po nocy tuż po zapaleniu czasem telepie nim kilka sekund jakby na 1 cylinder nie palił.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Clipboard Image.jpg
Wyświetleń:	225
Rozmiar:	112.9 KB
ID:	99864Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Clipboard Image4.jpg
Wyświetleń:	181
Rozmiar:	113.0 KB
ID:	99865Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Clipboard Image2.jpg
Wyświetleń:	167
Rozmiar:	107.9 KB
ID:	99866

    widzę że jest problem z wtryskami i z DPFem, doradźcie kolejność działań. Wyjaśnijcie mi tez proszę skąd może wynikać to 0% przy zapełnieniu DPFa, last DPF replacement?? Czy ktoś przed sprzedażą tego samochodu coś tu nagrzebał? Bardzo źle to wygląda?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Jest miliard tematow na ten temat.
    Uzyj opcji SZUKAJ leniwcze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 159 2,4 JTD Q-tronic
    Postów
    10

    Domyślnie

    Uwierz mi, szukałem No dobra, doprecyzuję Pierwsze, główne pytanie jest takie, czy jestem jeleniem który kupił odpicowany przed sprzedażą samochód
    Nie znalazłem takiego przypadku z 0% zapełnienia DPF i wypalaniem jego co 30 km. no i jeszcze ta informacja o wymianie DPF przy 41 tysiącach, no i wskazanie odometer =0?

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    odometrem sie nie przejmuj tez mam 0 i w wielu alfach jakie podłączałem było O. Poczytaj temat o korektach wtrysku. Ja bym się zabrał za 1 i 4 wtrysk. Ale przyczyn może być wiele. jaki przebieg ?

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 159 2,4 JTD Q-tronic
    Postów
    10

    Domyślnie

    przebieg 42500, ale to auto od początku jeździło praktycznie cały czas po mieście.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Klapy wirowe, ja mialem taki problem, ze po odpaleniu dymilo, telepalo i gaslo.

    W skrocie od czego zaczac:
    - klapy wirowe (najlepiej wypieprzyc dziadostwo od razu),
    - EGR,
    - DPF o ile jest
    - wtryski

    Najczesciej wywalenie klap i wylaczenie EGR zalatwia sprawe, w skrajnych przypadkach DPF i wtryski zrobisz i bedzie jak ta lala.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał thelion Zobacz post
    Nie znalazłem takiego przypadku z 0% zapełnienia DPF i wypalaniem jego co 30 km
    Sprawdzałeś, czy fizycznie masz w aucie DPF?

    Wywalenia klap i wyłączenia EGR nie pożałujesz. W moim przypadku po wywaleniu klap (a były w fatalnym stanie) korekty na wtryskach prawie się nie zmieniły. Ale auto zdecydowanie lepiej odpala.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 25-06-2013 o 17:59
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał thelion Zobacz post
    Witam wszystkich,piszę do was koledzy po poradę, bo nie wiem za bardzo od czego zacząć.
    Generalnie samochód po zapaleniu pracuje nierówno, wyczuwa się drgania, po nocy tuż po zapaleniu czasem telepie nim kilka sekund jakby na 1 cylinder nie palił.
    Z DPF-em problemów nie masz, bo jest w sofcie wywalony. Nigdy nie ma 0% zapełnienia DPF-u. Poza tym grzebane jest coś przy przebiegu aż miło - ostatnie wypalanie DPF przy 8600 km, a ostatnia wymiana przy 41 tysiącach km?
    Kolektor napraw i pozbędziesz się telepania.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Poza tym grzebane jest coś przy przebiegu aż miło - ostatnie wypalanie DPF przy 8600 km, a ostatnia wymiana przy 41 tysiącach km?
    Moim zdaniem to są złe opisy w FES, nie jeden screen z takimi przebiegami już widziałem w 159. Przebieg "odemeter at last replacement" to raczej "at last regeneration", a "distance at last regeneration" to raczej "distance since last regeneration"

    Podobne screeny:
    http://www.forum.alfaholicy.org/atta...er_fes-dpf.jpg
    http://autokacik.pl/files/285944241-lengyel.JPG
    http://autokacik.pl/files/286734006-Schowek01.jpg
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 26-06-2013 o 08:19

Podobne wątki

  1. [145] 1.6 Boxer, od czego zacząć naprawe.
    Utworzone przez Ipo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 10-12-2013, 19:27
  2. [145] Od czego zacząć;)
    Utworzone przez bury w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 21-11-2012, 22:19
  3. od czego by tu zacząć...
    Utworzone przez poulkid84 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 14-08-2010, 18:53
  4. Rozbita alfa 156 v6. Od czego zacząć?
    Utworzone przez ar2r w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-08-2008, 14:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory