Ale wali jak schodzi z obrotów :| ja bym sprawdzil walki rozrzadu i popychacze. mozliwe ze wariator do wymiany.
Ale wali jak schodzi z obrotów :| ja bym sprawdzil walki rozrzadu i popychacze. mozliwe ze wariator do wymiany.
Zdecydowanie słychać zawory
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
właśnie to chciałem usłyszeć, bo o wariatorze to wiem że przy odpuszczeniu gazu już zaczyna klekotać... ale teraz wszytstko zrobie za jednym razem i powinno być już ok na pare lat. A z tymi zaworami to poważna sprawa? Można z tym jeździć i przy wymianie co trzeba wymienić i jakie są koszty takiej zabawy?Napisał 75andrew155
kurcze, nie jestem mechanikiem ale ten dzwiek zdecydowanie nie jest ok.
Rafcio, jedz to jakiegos innego warsztatu. Na sama diagnostyke mozesz podjechac do ASO. Bedzie drozej, niz u Pana Kazia ale przynajmniej dowiesz sie, co dokladnie Belli dolega
ja tam oprocz wariatora nic nie slysze![]()
a opilki moze są po jakims szlifie silnika kiedys tam w przeszlosci
na Klepanie zaworów decydujący wpływ mają popychacze i wałek rozrządu jak też kiepskiej jakości olej
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Andrew ma racje, jesli to nie wariator mogą klepac tylko zawory, klepią bo popychacze są źle wyregulowane lub wałek wytarty. Czesta przypadłość silika FIATa 1.4 12V . Jednak zawsze jest jakaś przyczyna. Z reguły to skrojony liczik o jakieś 150 tys. ,a do tego jeszcze przez wiele kilometrów źle użytkowany silnik. Nie pisze o Tobie Rafcio tylko o np. poprzednich włascicielach auta.
nic jak w tygodniu znajde chwile wolnego to pojade do wrocka, tam jest pare warsztatów, które zajmą się o wiele lepiej moim samochodem niż w Świdnicy. Ten wariator chodzi już tak za mną z pół roku ale teraz jest troche wolnej gotówki to można to zrobić raz i porządnie i wymienić za jednym zamachem wszytko co potrzeba. Tylko się zastanawiam czy dalej śmigać na oleju shell 10W40 czy zejść na 5W40 ale już po wymianie tego co potrzeba, nie wiem jeszcze czy panewki się nie załapią za jednym zamachem. Co do przebiegu - licznik pokazuje 124tyś z tego 15tyś moich przez półtora roku i nic nie wskazuje żeby było więcej, bo fotel kierowcy ma jedno przetarcie od pasów bezpieczeństwa ale widze że nie tylko ja je mam. A tak na boku te cykanie szkodzi silnikowi? bo od lipca przejechałem 5tyś i odpukać nic się jeszcze nie stało...
5W40 to zły pomysł . Gdy będzie zdjeta pokrywa zaworów niech mechanik oceni stan wałków rozrządu i popychaczy
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995