Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 45

Temat: Opiłki metalu w oleju..?!

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Aroniaa
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    AR 166 3.0v6 azurro nuvola
    Postów
    474

    Domyślnie Opiłki metalu w oleju..?!

    Opiłki metalu w oleju.
    Witam.
    chciałbym opisać/ostrzec młodych alfoholików którzy nie posiadają jeszcze doświadczenia i podstaw mechaniki która na pewno odciąży portfele nie jednego alfoholika.

    Jak nam wiadomo Alfa Romeo dzięki swojej stylistyce cieszy oko … a jeździmy pięknymi i coraz to piękniejszymi samochodami..
    a jak wiadomo ze z autem jak z piękną kobietka, żeby cieszyc się ze stu procent jej walorów trzeba o nią dbać tak samo jest z Alfą ..
    i tu chyba konstruktorzy silników miedzy innymi TS zauroczeni pięknem Alfy przeliczyli sięi stworzyli mocne silniki o słabym sercu.. powszechną ich wadą sa zacierające się panewki… powodów jest kilka.... słaby jakościowo olej.. słaba wydajność pompy… zaniedbanie właściciela..
    lecz możemy po przez baczną obserwacje oleju uniknąć powarzonej awarii (obrócenia panewki na wale).
    Wystarczy raz na jakiś czas, co 1000km sprawdzić nie tylko stan oleju który w przypadku TS i 2.5 3.0.. powinien oscylować przy górnym poziomie MAX..
    ale też sprawdzić konsystencje oleju i zwrócić uwagę czy na bagnecie przy świetle LED nie połyskują nam drobiny metalu.. jeśli gołym okiem widzimy migotające drobiny w oleju znaczy to tylko jedno ze proces zacierania się panewek właśnie się zaczął.. i radze jak najszybciej odstawić auto do dobrego mechanika na wymianę panewek i oleju …
    lepiej zapłacić 400zł za wymianę panewek i oleju niż np. szukać później wału czy innego silnika.. lecz decyzja należy do was

    pozdrawiam
    Aroniaa.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Chyba w V6 nie trzeba tak poziomu oleju pilnować, ja patrzę co 300- 500 kilometrów i strasznie jego poziom wzrasta po rozgrzaniu -jak mam na połowie to po rozgrzaniu jest prawie maksimum.
    Chyba że ci chodzi o poziom na gorącym to wtedy gra gitara??????????
    Ultra fioletem nie waliłem jeszcze po bagnecie ale jutro to uczynię, chociaż nic nie będzie bo nawet pod światło by sie opiłki świeciły
    Ostatnio edytowane przez kylo1986 ; 28-02-2012 o 22:07

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Aroniaa
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    AR 166 3.0v6 azurro nuvola
    Postów
    474

    Domyślnie

    temat bardziej tyczy sie silników ts...
    ale silnik V6 potrzebuje dobrego oleju i o smarowania wiec.... oleju powinno być troche ponad połowy skali na bagnecie..
    Olej sprawdzamy na zimnym silniku... bagnet mierzy poziom oleju w misce i na zimnym silniku mamy wiecej oleju w misce niż na ciepłym
    z mojej widzy wynika ze około 1 cm miarki to setka oleju.. dziwne bardzo ze az o tyle podnosi ci się poziom oleju kiedy moze go przybyć około 0.25ml

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Cytat Napisał Aroniaa Zobacz post
    z mojej widzy wynika ze około 1 cm miarki to setka oleju.. dziwne bardzo ze az o tyle podnosi ci się poziom oleju kiedy moze go przybyć około 0.25ml
    Chyba za mało. Raczej podziałka od min do max to około 1 litr oleju.
    ... a drugiej części nie kapuje (ale wracam dopiero do żywych po chorobie)

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Aroniaa
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    AR 166 3.0v6 azurro nuvola
    Postów
    474

    Domyślnie

    nie wiem dokładnie jakiej długości jest miarka w alfie..
    ale mniej wiecej dobrze napisałem około -/+1 cm na miarce to około 100ml na bagnecie
    ale to też róznie bywa bo róznie jest u producentów jedni licza ze od od mini do maksa jest litr
    a inni od porządku bagnetu do max jest litr.. i w tym przypadku wynika ze od mini do maksa mamy około 5 cm czyli 5 setek.
    wszystko zalezy od bagnetu.. i producenta..

    ale to sa tylko takie golne cyfry dla poruszenia wyobraźno bo faktycznie moze być tak za 0.7 milimetra to = 1 litr

    faktem jest ze poziom oleju na bagnecie powinien być bliski max niz w środku bagnetu..
    olej nie tylko służy do smarowania ale tez i do odbierania ciepła z części ruchomych wiec.. lepiej jak jest go więcej
    Ostatnio edytowane przez Aroniaa ; 29-02-2012 o 10:09

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Pomiar na zimnym silniku i te ilości oleju dla skali opisujesz dla TS czy V6?


    Cytat Napisał Aroniaa Zobacz post
    faktycznie moze być tak za 0.7 milimetra to = 1 litr
    A tego to w ogóle nie kumam....

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Aroniaa
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    AR 166 3.0v6 azurro nuvola
    Postów
    474

    Domyślnie

    chodzi oto ze jesli do auta np wchodzi ci 4.5 litra to na bagnecie mozesz rególować poziom oleju w silniku... czyli przy max moze miec w silniku te 4.7 litra przy minimum mozesz miec 3.8 litry i te 3.8 litry mogą być nie wystarczające do prawidłowego smarowania silnika a juz napewno... sa nie wystarczające do chłodzenia części ruchomych
    dlatego mozna przyjąć taka skale ze jeżeli od poziomu mini do poziomu max masz 6 cm i zakładasz ze 0.7 mm =1setka to 6 cm dzielisz na 0.7 = 8.5 setki na bagnecie do regulacji poziomu oleju w silniku
    dzieki takiemu wyskalowaniu bagnetu możesz oszacować mniej wiecej ile auto pobiera ci oleju..

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Wiem co to jest skala min-max na bagnecie i do czego służy, a pytałem do którego silnika odnosisz pomiary na zimnym bo zawsze przy TS mierzy się na rozgrzanym silniku.


    Nie kumałem tylko tego co miałeś na myśli pisząc 0.7mm to ma być 1litr a zwyczajnie zrobiłeś dwa błędy bo chyba miałeś na myśli 7mm = 0.1litra

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Aroniaa
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    AR 166 3.0v6 azurro nuvola
    Postów
    474

    Domyślnie

    no tak tak .. widocznie źle napisałem..
    co do ts tak na ciepłym ale trzeba poczekać parę minut po zgaszeniu auta az olej spłynie do miski

  10. #10
    Użytkownik Ogier Avatar -snoop-
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo 147, 1,9JTD Distinctive 2003
    Postów
    161

    Domyślnie

    Cytat Napisał Aroniaa Zobacz post
    ale to sa tylko takie golne cyfry dla poruszenia wyobraźno bo faktycznie moze być tak za 0.7 milimetra to = 1 litr
    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    chyba miałeś na myśli 7mm = 0.1litra
    Metematycy

Podobne wątki

  1. [159] AR 159 2.2 JTS 06r. niskie ciśnienie oleju na biegu jałowym, opiłki w filtrze
    Utworzone przez rido w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-10-2015, 17:06
  2. [159] Opiłki w oleju ?
    Utworzone przez STalone83 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 09-10-2015, 19:50
  3. 2.4 JTD kawałki metalu w misce
    Utworzone przez K1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-05-2012, 09:07
  4. [145] Opiłki metalu w oleju
    Utworzone przez Rafcio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 01-11-2008, 22:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory