Strona 5 z 14 PierwszyPierwszy 1234567891011121314 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 137

Temat: Jakie amortyzatory wybrać?

  1. #41
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    tak, jak pisałem, oni to robią w obie strony, aczkolwiek na pewno są jakieś fizyczne granice wyznaczone grubością i gęstością zwojów
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  2. #42
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    a czy warto przy okazji wymiany amorow z tylu zmienic sprezyny, czy jesli sa cale to nie ma sensu??

  3. #43
    Użytkownik Ogier Avatar feuerland
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0TS 99/00
    Postów
    189

    Domyślnie

    Hmm u mnie zarówno amory jak i sprężyny z tyłu są ok, amory mają 70 kilka %. ale planuje robić z tyłu zawiechę na sicher i wydaje mi się że wymieniając amory, koszt sprężyn jest na tyle niski że warto je wymienić. Sprężyny mogą być całe, ale jeśli mają swoje lata, są pordzewiałe, to nie mają już tej sprężystości, ugięcia, przy każdej większej hopce, dziurze mogą pęknąć a wtedy koszta mogą być większe niż ok. 120zl/szt spręzyny Lesjoförsen. A te są chwalone.

  4. #44
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    wiem ze 166 ma niska ladownosc ale mnie martwi to ze jak ktos z tylu usiadzie plus jakis znikomy bagaz to zaraz alfa siedzi.. amory pewnie mam do wymiany bo nigdy ich nie ruszalem ale czy sprezyny cos pomoga?? boje sie ze podniesie sie tyl przy pustym aucie bo tak jak teraz wisi nad gleba mi sie podoba

  5. #45
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Na pewno sprężyny Lesjofors czy jak im tam stoją wysoko (patrz zdjęcia mojej 2.5).

    Feuerland: jak mi już jeden amor wyciekał, a oba były na 100% do wymiany, to na maszynie pokazało na jednym 70 kilka %, a na drugim nieco gorzej - ogólnie oba w normie były
    i nawet trzymały tolerancję rozbieżności lewo-prawo!
    tyle warte te maszyny do testów...
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  6. #46
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    w przyszlym tygodniu mam zamiar rozebrac caly tyl i zobaczy co tam ma luzy (napewno delikatny luz maja juz tuleje plywajace ale kola jeszcze sa prosto), rozebrac amora i organoleptycznie zobaczyc ile te amory sa warte , maszyny do testowania rzeczywiscie malo kiedy sie sprawdzaja..

    jesli mowisz ze sie podniesie na nowych sprezynach to jednak ich chyba nie wymienie bo nie chce miec terenowki, teraz na ori 18 z lifta wisi idealnie...

    napisz jak sie prowadzi taka podniesiona alfa i jakie masz opony na 17
    Ostatnio edytowane przez Alfista ; 11-07-2013 o 20:44

  7. #47
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfista Zobacz post
    napisz jak sie prowadzi taka podniesiona alfa i jakie masz opony na 17
    Opony na 17 miałem 225/45 i Alfa prowadziła się... bezstresowo
    Żadnych problemów z uciekającym tyłem, komfortowo, dobrze trzymała w zakrętach, nie bałem się dziur i hopków.

    Teraz na obniżonym/usztywnionym zawieszeniu jest jakby lepiej w zakrętach, ale zdecydowanie gorszy komfort, jak jest kiepska droga to mam stres czy nie przytrę (już kilka razy słyszałem lekkie otarcie osłony, np. o garb wzdłużny na naszej zajeb..tej "obwodnicy"), wolniej biorę hopki.
    + nie nurkuje przód
    + odrobinę lepiej trzyma na prostej i zakrętach na równej drodze
    - gorszy komfort
    - głośna praca zawieszenia na dziurach (i tu i tu nowe amory, więc to nie przez amory)
    - stres na wielu odcinkach dróg

    * teraz mam sprężyny Eibach (czerwone)
    Ostatnio edytowane przez tomaz ; 11-07-2013 o 22:26
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  8. #48
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    tsy zawsze tak wysoko wisza i nigdy mi sie to nie podobalo ale wiadomo ze glowa wtedy spokojna na jakies nierownosci..

    a na tych nowych sprezynach jak ktos usiadzie z tylu to tez zaraz tyl siedzi czy trzyma poziom??

  9. #49
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Jakie TSy?? No wiesz! 2.5V6!

    W nowej Belli na pewno lepiej trzyma poziom i mniej się ugina niż w starej. Ale to dlatego, że strasznie sztywne są te eibachy..
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  10. #50
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    Chodzilo mi o to ze ts wychodzily fabrycznie wyzsze od innych wersji

Podobne wątki

  1. Amortyzatory przód - co wybrać?
    Utworzone przez IroN_87 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-07-2014, 21:00
  2. [145] Jakie Wybrać żarówki do AR 145 1.6 TS
    Utworzone przez poziomallo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 16-08-2011, 22:30
  3. Świece AR 156 JTS. Jakie wybrać?
    Utworzone przez hatom02 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-07-2011, 17:48
  4. [145] Jakie łożyska wybrać?
    Utworzone przez deevee w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 10-02-2011, 10:37
  5. Jakie opony wybrać??
    Utworzone przez Marcuss w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 02-11-2010, 09:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory