Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 29 z 29

Temat: Źle chodzi 156 2,0 ts

  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Może ewentualnie coś z zaworem dwukomorowym?warto przejrzeć te miejsca dla spokoju
    W fesie da rade spokojnie podejrzec i przetestowac te podzespoly
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    SG0240 dzięki za podpowiedzi. Zgadzam się, że ECU jest ogłupiane przez usterkę, która raz występuje, a innym razem nie. Sory za wprowadzenie w błąd odnośnie kodu błędu, chodziło mi o P0655, ale to już wyjaśniłem - powodem była źle dobrana żaróweczka lampki kontrolnej wskaźnika temperatury wody. . Stan wtyczek i pinów ECU jest w stanie idealnym, nawet śladów kurzu nie znalazłem, nie mówiąc o tym, że piny wyglądają jak nowe. Jutro odepnę wtyczkę od EVAP i sprawdzę jaki błąd wyskoczy.

    - - - Updated - - -

    Darek i ja myślałem o zaworze dwukomorowym, bo może być tak, że nie uruchamia się dłuższy tor w kolektorze ssącym. Jutro podłubię e tym trochę... Dziś pojawił się nowy błąd Integratora sondy (poza zakresem wartości) Po skasowaniu już nie powrócił. Zrobiłem reset i pojeżdziłem ok 40 km. Na razie jest ok. Niepokoi mnie ten błąd integratora, czyżby nowe wydatki...?

    Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Mam podobnie. Sonda nówka, przepływka nówka, swiece i przewody kilkanascie tys km, wszystko szczelne itd a auto prycha i kicha z rana na PB a na LPG jest ok.
    Sondę wyrzuca bo przepłływka ma złe wartości. U mnie na wolnych coś tam pokazuje prawidłowo ale ze wzrostem obrotów ilość kg jest zaniżana i przy odcięciu dobija do 380 kg max. Muszę zdjąć i otworzyć kolektor ssący żeby sprawdzić długość dolotu bo coś mi się tam nie podoba.
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    Może ewentualnie coś z zaworem dwukomorowym?warto przejrzeć te miejsca dla spokoju
    W fesie da rade spokojnie podejrzec i przetestowac te podzespoly
    Faktycznie- zapomniałem, że jest jeszcze zawór dwukomorowy w mocniejszych wersjach - to tak jest, jak się ma 1,6 TS, gdze ten element nie występuje.

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Witam. Mam nadzieję, że znalazłem przyczynę mulenia silnika. Na pracującym silniku przez przypadek ruszyłem wtyczką przepływki, skutkiem czego silnik zaczął przerywać i spadać z obrotów. Po zdjęciu gumowej osłony okazało się, że przewód biało-czarny jest przerwany, a kondycja pozostałych czterech pozostawia wiele do życzenia (popękane). Po odpięciu baterii oraz ECU odciąłem wtyk, który po odpiłowaniu części tworzywa dobrałem się do blaszek złącza i pobieliłem je cyną. Następnie przylutowałem kabelki na stałe i zabezpieczyłem miejsce silikonem. Potem reset i jazda adaptacyjna. Na razie po przejechaniu ok 150 km silnik pracuje ładnie i co najważniejsze ma moc i dobrze się zbiera. Muła ani śladu, błędów nie wywala. Niepokoi mnie tylko wysokie TRA (93,389 ms). Dzisiaj robiłem test przepływomierza i chyba też nie jest za dobrze - przy odcince (7240) FES zapisał 403 kg/min, napięcie 4,22V. To chyba stanowczo za mało jak na nowego Boscha (producent podaje wartość 480 kg/min). Pojeżdżę kilka dni i się okaże czy przyczyną mulenia i braku mocy było luźne połączenie kabelka, czy słaba przepływka.

    Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6

  6. #26
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Od czasu napisania ostatniego postu przejechałem ponad 800 km i silnik pracuje idealnie - ma moc i nie zamula. Błędów też nie ma. Wygląda na to, że przyczyną problemów były naderwane kabelki wtyczki przepływomierza. Jeżeli ktoś ma problemy z mocą i słabym przyspieszeniem, to radzę zdjąć gumową osłonę wtyku przepływomierza i sprawdzić stan kabelków.

    Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Słoica
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2003 FL 1.8 TS
    Postów
    99

    Domyślnie

    Podepnę się pod temat, żeby nie zakładać nowego. Mam w swoim TSie 1.8 (tylko benzyna) bardzo podobny problem jak Ty Aster156. Wydaje mi się, że Alfa strasznie zamula. Nie wiem czy to ten sam rodzaj zamulania. U mnie jest tak, że auto tak jakby wolno się wkręca na obroty, jak już się wkręci jest ok. Najlepiej widać to w mieście gdzie co chwila się rusza z jedynki. Start ze świateł jest koszmarem, praktycznie nie da się ruszyć dynamicznie. Ostatnio zrobiłem w trasie 600 km i na wyższych biegach przy wyższych obrotach (np przy wyprzedzaniu) jest dużo lepiej. Sugerujecie, że też to może być przepływomierz? Jeśli musiałbym wymienić to tylko na Boscha?
    Ostatnio edytowane przez Luktoja ; 28-07-2013 o 21:14

  8. #28
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar latem666
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Były: Corsa B 1.2 16V, AR 156 1.6 TS SW R.I.P., AR 156 SW FL 1.9 JTD 8v, AR Giulietta 1.4MA
    Postów
    502

    Domyślnie

    Ja też mam ostatnio podobne odczucia. Przy niskich obrotach w ogóle nie chce się bella rozpędzać. Za to jak się wkręci na 3 tys to już wydaje się lecieć dosyć ładnie.

  9. #29
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    Stelvio veloce, Giulietta QV 1,75 235KM 2011r., AR159 1,9 JTDM TI 2008r, 147 1,9 JTD 140 KM, 147 1,6
    Postów
    18

    Domyślnie

    Witam.
    Niedawno kupiłem kolejną Alfę, tym razem 147 1,6 ts. To moje pierwsze doświadczenie z benzynową Alfą.
    Chciałbym skonsultować (naprawić kilka rzeczy które wydają mi się podejrzane (m in. wariator).
    W związku z tym proszę o podanie numeru telefonu lub adresu do Pana warsztatu (opinie na forum powalają!!)
    Jestem z Sosnowca i bardzo chętnie odwiedziłbym ten wychwalany warsztat i oczywiście skorzystał z usług!!
    Pozdrawiam.
    Krzysztof

Podobne wątki

  1. Abs abs abs !!! O co chodzi
    Utworzone przez jozofek w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 18-10-2014, 15:45
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-08-2013, 13:12
  3. [159] o co chodzi?
    Utworzone przez tojatajanka w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-05-2011, 09:32
  4. [33] Po odpaleniu chodzi źle,po 2km chodzi dobrze
    Utworzone przez Łysy w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 06-04-2008, 11:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory